    Subject: Re: budowa domu u sąsiada
    To: Budyń <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>
    Date: Mon, 26 Aug 2019 09:44:53 +0200

    W dniu 2019-08-26 o 08:18, Budyń pisze:

    > odleglosc liczy sie od granicy dzialki budowlanej a nie rolnej. Mogliby ci postawic
    blizej niz trzeba wiec sie interesuj
    Zaniepokoiłeś mnie. Poguglałem, chyba już tak nie jest. Teraz to 3/4
    metry niezależnie od rodzaju działki sąsiedniej.

    http://ziemskibiznes.pl/blog/proces-inwestycyjny/odl
    eglosci-od-granicy-dzialki-%E2%80%93-zmiany-od-1-sty
    cznia-2018-r.html

    > poszedłbym do sąsiada podgadac o wydzieleniu wspolnej drogi miedzy waszymi
    gruntami, oddacie po 3m a zyskacie 6 metrową drogę
    > Pewnie nie wyjdzie taki biznes ale jak sie nie zagada to nie wyjdzie na pewno.

    Między tymi działkami "istnieje" droga gruntowa na całej długości
    granicy (w zasadzie to tylko koleiny pozostawione przez ciągniki
    rolnicze). Począwszy od drogi asfaltowej, cała szerokość drogi należy do
    mojej działki, a od połowy jej długości (czyli po 400 metrach) do
    sąsiada, taki dziwny układ który przez lata nikomu nie przeszkadzał.
    Sąsiad wytyczył już swoją działkę pod zabudowę bez "mojej" drogi nawet
    trochę ustępując żeby ta droga miała jakąś ludzką szerokość, więc tym
    bardziej nie zamierzam robić sztucznych problemów.

    Mimo wszystko, dobrze by było wiedzieć o jakichś kruczkach typu szambo
    przy granicy na które warto zwrócić uwagę zawczasu i przedyskutować z
    sąsiadem.