  • 291. Data: 2021-02-28 18:39:39
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Feb 2021 14:58:25 +0100, Pete

    > Szkoda tylko że się tego słońca nie da przerobić na gaz, żeby jeszcze
    > więcej zarobić na tych oknach 😁

    Dlatego bez sensu jest mieć gaz, bo go ze słońca właśnie nie zasilisz, tak
    jak np. pompę z paneli PV. :> Ja w tym roku prawie nic nie zapłacę za
    ogrzanie domu, a instalacja na dachu dopiero miesiąc przed uruchomieniem
    pompy ruszyła. Oczywiście, wrzuciłem z góry, no ale zgodnie z podanymi
    gdzieś wyliczeniami w moim przypadku 4 lata i do przodu, a że kasa była na
    koncie, inflacja szybuje, to się nie opłącało tego trzymać na koncie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 292. Data: 2021-02-28 18:47:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:38 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    tutaj pdf z danymi, które podawałem (strona 38):

    http://www.klimad.sk/data/klimad.sk/documents/EDB_RA
    V_GP_1101_1401_1601_AT8_E_EN.pdf

    TG

  • 293. Data: 2021-02-28 20:24:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 28.02.2021 18:39 you wrote:

> [...]
    > przed uruchomieniem pompy ruszyła. Oczywiście, wrzuciłem z góry, no
    > ale zgodnie z podanymi gdzieś wyliczeniami w moim przypadku 4 lata i

    Jak ja decydowałem o wyborze źródła ciepła to wyceny PC z wymiennikiem
    pionowym zaczynały się od 55 tys.

    Do końca życia czekalibyśmy na zwrot z tej inwestycji :P

    > a że kasa była na koncie, inflacja szybuje, to się nie opłącało tego
    > trzymać na koncie.

    Jak by tak do tego podejść, to mnie ogrzewanie nic nie kosztowało w tym
    roku bo zamiast w pompę i PV zainwestowałem w papiery które od 7 lat
    zarabiają na inflację i ogrzewanie :)

    --
    Pete

  • 294. Data: 2021-02-28 21:00:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:24 Pete <n...@n...com> pisze:

    > zainwestowałem w papiery które od 7 lat
    > zarabiają na inflację i ogrzewanie :)

    zdradzisz po fakcie co to za inwestycja?

    TG

  • 295. Data: 2021-02-28 22:19:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Feb 2021 20:24:10 +0100, Pete

    > Jak ja decydowałem o wyborze źródła ciepła to wyceny PC z wymiennikiem
    > pionowym zaczynały się od 55 tys.
    > Do końca życia czekalibyśmy na zwrot z tej inwestycji :P

    Powietrzne od dawna są dostępne i tyle nigdy nie kosztowały.

    > Jak by tak do tego podejść, to mnie ogrzewanie nic nie kosztowało w tym
    > roku bo zamiast w pompę i PV zainwestowałem w papiery które od 7 lat
    > zarabiają na inflację i ogrzewanie :)

    Każdy inwestuje jak woli, z tym że z zyskami na papierach jest jak z
    inflacją, raz jest dużo a raz mało.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 296. Data: 2021-03-01 08:09:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 28.02.2021 22:19 you wrote:

    > Sun, 28 Feb 2021 20:24:10 +0100, Pete
    > Powietrzne od dawna są dostępne i tyle nigdy nie kosztowały.

    Nie chcę się upierać przy swoim, bo i tak to jest nie do sprawdzenia,
    ale w okolicach 2013 zdaje się że nic takiego nie było.

    Oczywista oczywistość.

    --
    Pete

  • 297. Data: 2021-03-01 08:14:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Tomasz Gorbaczuk.
    On 28.02.2021 21:00 you wrote:

    > zdradzisz po fakcie co to za inwestycja?

    Większą połowę mam w biurze maklerskim w usłudze zarządzania przez BM, a
    tam nie mam wglądu w szczegóły z czego się portfel składa.
    Trochę w TFI ale najlepiej wyszedłem na około 100 zł które mi zostały w
    BTC i tak trzymam z ciekawości :)

    --
    Pete

  • 298. Data: 2021-03-01 12:32:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    E..., myślałem że zainwestowałeś w jakieś dające Ci dochód uprawnienia.
    Ale z tym również podobnie jak z inflacją - raz lepiej raz gorzej (przykład to masowe
    świadectwa certyfikatorów energetycznych).

    -----

  • 299. Data: 2021-03-01 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > wyszedłem na około 100 zł które mi zostały w
    > BTC i tak trzymam z ciekawości :)

    :)
    Tak myslałem ze sie pojawi krypto.
    W którym roku te 100zł wydałes? ;-)
    2013? To bardziej po 200 czy po 1000$ kupiłes? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 300. Data: 2021-03-01 13:34:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 01.03.2021 12:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > :) Tak myslałem ze sie pojawi krypto. W którym roku te 100zł
    > wydałes? ;-) 2013? To bardziej po 200 czy po 1000$ kupiłes? ;-DDD

    Później. Jakoś 2015 - 16. Więc pewnie bliżej 500 - 1000.

    --
    Pete