  • Data: 2022-05-19 10:35:32
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale rozumiesz, że dofinansować coś można na kilka sposobów? Otóż to
    > "opłacalne rozliczanie" było opłacalne wyłącznie dla tzw. inwestora,

    Nieprawda.
    Było opłacalne dla środowiska, dla państwa (bo nie musiało ładować
    własnej kasy w rozwój oze, oraz dzięki mniejszemu syfowi oszczędzało i
    będzie oszczędzać na leczeniu chorób z nim związanych) dla przemysłu
    samochodowego - bo pozwalało jeździć czystymi elektrykami itd

    Nie opłacało się tylko leniwej energetyce, która chciałaby nic nie robić
    i żeby na zasze było jak było.
    Tylko pensje żeby wzrastały.

    > czyli było de facto dofinansowaniem, za które płacił ogół podatników.

    bzdura.

    > Poczytaj, jak wygląda proces produkcji paneli, za pomocą jakiej
    > energii, w jakiej ilości, i za pomocą jakich surowców. A później jak
    > wygląda "recycling" tych czystych wynalazków. Koniec końców, prąd z PV
    > w Polskich warunkach to nic innego jak prąd z chińskiego węgla.

    W ujęciu globalnym może i tak, nie chce mi się tego nawet weryfikować.
    Mi chodzi o ujęcie w skali kraju.
    To się liczy.