  • Data: 2022-05-19 10:44:09
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-05-19 o 10:35 +0200, Cavallino napisał:

    > Było opłacalne dla środowiska

    Nie było, bo PV w Polsce to czysta hipokryzja, o czym już wcześniej
    wspominałem.

    > dla państwa (bo nie musiało ładować własnej kasy w rozwój oze

    Teraz uwaga, bo to będzie dla ciebie szok: "państwo" nie ma
    żadnej "własnej kasy", ma tylko środki które pozyskuje mniej lub
    bardziej pokrętnymi drogami od podatników.

    > dzięki mniejszemu syfowi oszczędzało i będzie oszczędzać na leczeniu
    > chorób z nim związanych) dla przemysłu samochodowego - bo pozwalało
    > jeździć czystymi elektrykami itd

    Nie, nie pozwalało :-D Bo ten czysty elektryk jeździ tak na naprawdę na
    ruskim węglu. No chyba, że Twój jeździł akurat tylko latem, w nocy, a
    ładował się w dzień?

    > W ujęciu globalnym może i tak, nie chce mi się tego nawet weryfikować.
    > Mi chodzi o ujęcie w skali kraju.
    > To się liczy.

    Skoro już ustaliliśmy, że tu w ogóle o żadną ekologię ani los
    przyszłych pokoleń nie chodzi, to po co bawić się w to całe OZE? Niech
    ruscy palą swój węgiel u siebie, a nam sprzedają z niego prąd. Takie
    rozwiązanie spełni twoje kryteria, i nie potrzebuje żadnego
    kombinowania, instalacji, dotacji itp.

    Mateusz