  • 101. Data: 2013-10-28 22:25:26
    Temat: Re: cieplo systemowe
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:5c11a1da-e992-46e8-9a70-c202824328e7@googlegrou
    ps.com...

    > To pochwal sie jaki dokladnie model kupiles to znajde Ci identyczny o
    > takich samych parametrach ale bez 3D i z pewnoscia bedzie tanszy.

    Jakie to ma znaczenie. Napisałewś o identycznych modelach, z których
    jedna wersja posiada 3D, a druga nie.
    Poprosiłem, abyś wskazał choć jeden taki model, obojętnie jaki i
    obojętnie jakiej firmy.
    Ja wiem, ze produkuje się modele zbliżone jedne z 3D, a drugie bez.
    Tyle, ze przy okazji braku 3D brakuje takjze innych ciekawych funkcji.
    Powiem Ci, że po roku postanowiłem kupić drugi, identyczny model tego
    TV. Niestety, ale nowszy model, odpowiednik tego mojego już był
    pozbawiony funkcji, na której mi zależało najbardziej. Chodziło tu o
    funkcję czujnika ruchu i wygaszanie ekranu, kiedy nikt nie ogląda TV,
    bez wyłączania dźwięku. Tak się składa, że moja "małżowinka" lubi jak
    jej coś brzęczy w salonie, kiedy w kuchni gotuje obiad. Przez to TV jest
    włączony przez cały dzień, choć nikt go nie ogląda.
    Fajnie, kiedy TV stwierdzi, że nikt nie siedzi przed ekranem i wygasi
    ekran bez wyłaczania dźwięku, obniżając tym samym zużycie energii
    elektrycznej do ok. 10 watów z 60-70 watów, które pobiera z właczonym
    ekranem i ponownie załączy ekran jak tylko ktoś się pojawi przed TV.
    Sklep, w którym kupowałem obydwa TV ściągał mi specjalnie na moją prośbę
    ten właśnie model choć już nie był produkowany. Znalazł się jeden jedyny
    i do tego ostatni egzemplarz w ich sieci sklepów, na drugim końcu
    Polski.

    > Nie mieszaj - nie pisalem nic o kupowaniu tv (sam kupilem 3 tygodnie
    > temu
    > do sypialni LCDka ;) - tylko o Twojej pokretnej logice jakoby uzywanie
    > skypa na tv bylo wygodniejsze niz na kompie, porownujac nowiutki TV z
    > najwyrazniej leciwym kompem.

    A dlaczego zabraniasz mi kupować TV z 3D?

    > Jakich zamulaczy konkretnie?
    > Ja mysle ze wiekszosc jednak zalezy od uzytkownika, a nie komputera.
    > A ze wiekszosc uzytkownikow ma syf i nie potrafi zoptymalizowac sobie
    > systemu to juz inna inkszosc.

    Zatem raczej należę do tej mniejszości mniejszości, czyli do tych,
    którzy radzą sobie znacznie lepiej od tych, którzy uważają, że znają się
    na komputerach. Tylko wkur.... mnie, że po kazddej instalacji czy
    przywróceniu systemu trzeba wiele godzin siedzieć i usuwać ścierwo.
    Tak, oczywiście bardzo dobrze znam programy typu Ghost, Disk Image czy
    też Paragon Backup & Recovery itp., ale nieststy z niektórymi
    "lapotokami" są problemy i pozostaje się zdać na firmowe rozwiązania
    typu partition recovery.

  • 102. Data: 2013-10-28 22:38:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > bo jeszcze mnie nie pogięło, żęby się zastanawiać czy ten to tamten
    > czy
    > nie. Interesuje mnie co ma.

    No i doszedłeś dokładnie do tego o czytm ja napisałem.
    Wybrałem TV, któy posiadał funkcje, na których mi zalezało. Powalił mnię
    jakością obrazu i przede wszystkim dźwięku, którego już nie uświadczysz
    w 90% obecnie produkowanych telewizorów.
    Skoro miał jeszcze 3D to przecież nie bedę się dochodził ze sprzedawcą,
    aby sobie to 3D wyjął z tego telewizora, schował w buty i obniżył jego
    cenę.

    > sterowniki Ci zamulają czy raczej crapware? Naprawdę da się wszystko
    > usunąć począwszy od systemu.

    Jedno i drugie. Brak sterowników do preferowanego przeze mnie systemu XP
    i to jeszcze mocno odchudzonego z większości zbędnych usług i
    wodotrysków.
    Niemożliwość pozbycia się niektórych programów typu crapware, któe jak
    się często okazuje jest nierozerwalne z hardware i systemem, z którym
    komputer został dostarczony.
    Oczywiście system można zmienić, ale odbywa się to często kosztem
    ograniczenia wydajności spowodowanej brakiem możliwości uaktywnienia
    niektórych funkcji chipsetów i koło się zamyka. Aby móc uaktywnić te
    funkcje musisz zainstalować oprogramowanie, które same w sobie obciąża
    wydajność tego komputera.

  • 103. Data: 2013-10-29 00:41:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 22:25:26 UTC+1 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Tyle, ze przy okazji braku 3D brakuje takjze innych ciekawych funkcji.

    W 99% przypadkow w przypadku np. samsunga masz modele:

    1. Golas
    2. Golas + SMART
    3. Golas + SMART + 3D

    Chyba nie myslisz ze producent wymysla wszystkie te trzy opcje "od podstaw".
    Od wymysla golasa i doklada do niego smarta i 3d. Potem daje takim modelom
    rozne nazwy i ceny i tyle. I logiczne jest, ze ten z 3d bedzie kosztowal
    wiecej niz bez, bo ma wiecej bebechow w srodku.

    > A dlaczego zabraniasz mi kupować TV z 3D?

    W ktorym miejscu?? Ja tylko zaprzeczam Twojej teorii jakoby telewizor
    z 3D nie byl drozszy od tego bez 3D. Otorz jest drozszy - tak samo jak
    samochod z klimatyzacja jest drozszy od tego bez klimy :)

    > na komputerach. Tylko wkur.... mnie, że po kazddej instalacji czy
    > przywróceniu systemu trzeba wiele godzin siedzieć i usuwać ścierwo.

    ^ skoro nalezysz do tych "kumatych" to nie powinienes w ogole potrzebowac
    takiej rzeczy jak "przywracanie systemu". Ja aktualnie siedze na starusienkiej
    toshibie z celeronem 2.0, mam tu tylko dolozony ram do 3GB i dysk SSD i ten
    komp mimo ze windowsa7 instalowalem wieki temu - chodzi jak zloto, nie widze
    zupelnie potrzeby jakiegos przywracania go - przywracac trzeba jak sie nie
    potrafi o niego dbac niestety... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2013-10-29 00:45:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 22:38:38 UTC+1 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Jedno i drugie. Brak sterowników do preferowanego przeze mnie systemu XP

    Czemu uzywasz takiej staroci jak XP? win7 dziala szybciej i zuzywa mniej
    zasobow (potwierdza to moj 6-cio letni laptop na ktorym win7 smiga jak
    rakieta). Przy czym wizualnie nie rozni sie od XPka prawie wcale, do tych
    drobnych roznic w obsludze przyzwyczajasz sie w 30 min :)

    > Niemożliwość pozbycia się niektórych programów typu crapware, któe jak

    Jakich, konkretnie? Instalujesz golego win7 i nie masz zadnych crapware.
    A przy okazji masz odrazu wszystkie stery do wszystkich urzadzen (skoro
    to nienajnowszy sprzet).

    > się często okazuje jest nierozerwalne z hardware i systemem, z którym
    > komputer został dostarczony.

    Crapware z hardwarem? Jaki? Podaj konkret, bo jakies bajki opowiadasz :)

    > Oczywiście system można zmienić, ale odbywa się to często kosztem
    > ograniczenia wydajności spowodowanej brakiem możliwości uaktywnienia
    > niektórych funkcji chipsetów i koło się zamyka. Aby móc uaktywnić te

    Jakich funkcji, jakich chipsetow? Chyba jak na sile tego XPka instalujesz,
    czego kompletnie nie rozumiem :-) Jak wsadzisz do porshe silnik z trabanta
    to tez bedzie wolno jezdzil.

    > funkcje musisz zainstalować oprogramowanie, które same w sobie obciąża
    > wydajność tego komputera.

    Nic nie musisz instalowac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2013-10-29 01:01:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Oct 2013 22:38:38 +0100 osobnik zwany uzytkownik
    napisał:

    > No i doszedłeś dokładnie do tego o czytm ja napisałem. Wybrałem TV, któy
    > posiadał funkcje, na których mi zalezało.

    toż właśnie o tym mówię, że przyjąłeś, że 3D jest Ci potrzebne.

> [...]
    > Niemożliwość pozbycia się niektórych programów typu crapware, któe jak
    > się często okazuje jest nierozerwalne z hardware i systemem, z którym

    nie ma takeigo czegoś

> [...]
    > niektórych funkcji chipsetów i koło się zamyka. Aby móc uaktywnić te
    > funkcje musisz zainstalować oprogramowanie, które same w sobie obciąża

    use Linux Luke :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 106. Data: 2013-10-29 09:11:42
    Temat: Re: ciep?o systemowe
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 26.10.2013 08:38, uzytkownik wrote:

    > Wręcz przeciwnie.
    > Telewizor w domu być musi, choćby po to aby obejrzeć wiadomości, a stary
    Uwierz nie musi i jest bardzooo fajnie.
    Wiadomosci masz w necie, radiu, gazecie i internecie.
    Potrzebujesz filmu - VOD lub ----.tv

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 107. Data: 2013-10-29 09:16:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Pewnie z lenistwa a główny powód jest taki że nie lubie instalowac
    > dodatkowych aplikacji. Jak pisąłem wyżej- jesli moja ciepliwość sie
    > skończy to wywale win8 i zainstaluje
    > win7

    Poczekaj jeszcze chwilę, gdy wszędzie dookoła będzie win8 to siłą rzeczy się
    przestawisz. W czasach przejścia 98->XP też część osób nie chciała się
    przesiąść bo miała silne przyzwyczajenia (w tym ja sam) ale gdy mnie
    pracodawca "zmusił" to później mnie domowy komputer gdzie jeszcze miałem 98
    bardzo drażnił że wszystko działa wolno i nie intuicyjnie :-)

    > Nawet głupie galerie się otwieraja w jakiś bezsensowny sposób. Program
    > pocztowy to kolejna porażka

    IMO Przesadzasz. Jest inaczej ale niekoniecznie gorzej.

    > Do tego to przeglądarka wystarczy. Na win8 używam Chrome i póki co jest
    > ok.

    Zmień na IE. W obecnej wersji już jest szybsza od Chrome i mniej śledzi :-)

    Ale nie o internet mi chodzi. Na ósemce mam kafelek wiadomości, kafelek
    pogody, żona ma kafelek jakiegoś komunikatora itd. Nie trzeba uruchamiać
    programów. Wystarczy rzut okiem na ekran by wiedzieć czy są nowe wiadomości,
    jaka będzie pogoda itp. Do tego na którymś kafelku przewijają się zdjęcia
    inny to odtwarzacz muzyki. Wystarczy podejść i jednym klikiem zrobić to co
    się chce bez uruchamiania żadnych dodatkowych programów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 108. Data: 2013-10-29 10:19:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 09:16, Ergie pisze:

    > IMO Przesadzasz. Jest inaczej ale niekoniecznie gorzej.

    Jest gorzej. Jak masz kilka katalogow ze zdjeciami, czy zdjecia na
    pulpicie bo cos tam. Po staremu klikasz jedno zdjecie i mozesz
    strzalkami przewijac kolejne, a teraz? Chcesz kolejne zdjecie to kliknij
    sobie kolejne. Bez sensu i prawde mowiac bez dodatkowych programow ani rusz.
    Oczywiscie wiem, ze mozna sobie dodac do galerii, ale ja nie potrzebuje
    pokazu slajdow tylko chce wybrac zdjecia. Z muza jest identycznie, z
    filmami to samo.

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2013-10-29 10:44:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > pulpicie bo cos tam. Po staremu klikasz jedno zdjecie i mozesz strzalkami
    > przewijac kolejne, a teraz? Chcesz kolejne zdjecie to kliknij sobie

    Mnie to odpowiada. Nie musze przeskakiwać po kolei tylko przewijam
    miniaturki i wskazuję to które chcę zobaczyć. Szczerze powiedziawszy nie
    wiem czy jest jakiś skrót klawiszowy do przeskakiwania następne/poprzednie
    bo nigdy tego nie potrzebowałem. W ręku i tak mam mysz więc kliknięcie jest
    szybsze niż przestawienie ręki na klawiaturę i naciśnięcie przycisku.

> [...]
    > Oczywiscie wiem, ze mozna sobie dodac do galerii, ale ja nie potrzebuje
    > pokazu slajdow tylko chce wybrac zdjecia. Z muza jest identycznie, z

    Nie rozumiem co jest nie tak?

    Klikam na film i się odtwarza. Co tu może działać inaczej? Tka samo muzyka
    lecą po kolei utwory
    Z muzą jest tak jak było - wybieram kilka plików klikam prawym przyciskiem
    dodaj do listy (czy coś podobnego) i się odtwarzają po kolei.

    Nie wiem, najwyraźniej jestem bardziej "statystycznym" użytkownikiem skoro
    mój tryb pracy z systemem się nie zmienił.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 110. Data: 2013-10-29 11:18:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 10:44, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Mnie to odpowiada. Nie musze przeskakiwać po kolei tylko przewijam
    > miniaturki i wskazuję to które chcę zobaczyć.

    To nie nowosc przeciez, bo miniaturki byly i w innych systemach.

    > Nie rozumiem co jest nie tak?

    Nie mozesz przelaczac sie miedzy oknami katalogu i przegladarki zdjec.
    Klikasz zdjecie i wyskakuje kolejny ekran. Mozesz strzalkami ogladac
    zdjecia ale tylko w tym katalogu. Zeby przejsc do innego katalogu musisz
    wrocic na pulpit.

    > Klikam na film i się odtwarza. Co tu może działać inaczej? Tka samo
    > muzyka lecą po kolei utwory

    Jak je zaznaczysz. Jak szukasz konkretnego to musisz jak ze zdjeciami
    przechodzic te sama procedure. Klikniecie pozycji w katalogu i przeskok
    w zaswiaty. Pozniej powrot na pulpit i znow zaswiaty.

    > Z muzą jest tak jak było - wybieram kilka plików klikam prawym
    > przyciskiem dodaj do listy (czy coś podobnego) i się odtwarzają po kolei.

    Mowilem, ze nie potrzebuje pokazu slajdow.

    Pozdro.. TK