    From: "Roman" <g...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: co z tą pigwą
    Date: Sat, 10 Oct 2015 18:58:49 +0200

    Użytkownik "Krycha" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2015-10-08 o 18:45, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. To może być dobry trop ponieważ: wapń uczestniczy w budowie
    > ściany komórkowej i wzroście elongacyjnym komórek. Brak albo niedobór
    > wapnia w roślinie pojawia się na glebach bardzo ubogich w ten
    > pierwiastek (o niskim pH). Zdecydowana większość gleb w Polsce, to
    > właśnie gleby kwaśne. (...)

    Rozsypuję nawóz dolomit na całej działce. Ostatnio przez kolejne dwa
    lata co rok. Na większości działki mam trawnik, szczególnie pod drzewami.
    Zastanawiam sie czy może mieć znaczenie to, że ta pigwa rośnie kilka
    metrów od orzecha włoskiego.
    Na sąsiednie działce rosnie, przekazana przeze mnie sadzonka z tego
    samego siana nasion co moja, i na niej owoce pigwy są bez tej skazy.
    Koleżanka dużo mniej przejmuje sie nawożeniem gleby, a oprysków nie
    stosuje w ogóle.

    Krycha.

    Witam
    To co robisz jest OK, wapń w takiej postaci jest
    gorzej przyswajalne niż w formie azotanowej (saletra).
    Wapno dolomitowe ma większy udział w prawidłowym pH gleby
    a od tego zależy pobieranie wszystkich składników makro i
    mikro elementów.
    Więcej na ten temat masz
    http://www.oczarjk.pl/?act=465
    lub
    https://nawozy.eu/wiedza/vademecum-nawozenia/11/czy-
    rosliny-dokarmiac-dolistnie.html
    i tu
    http://sadinfo.pl/artykuly/32010/305-czy-wapnowanie-
    gleb-jesienia-moze-zaspokoic-potrzeby-pokarmowe-drze
    w-owocowych-na-wapn-wczesna-wiosna.html

    Pozdrawiam
    Roman