  • 1. Data: 2012-12-18 12:22:27
    Temat: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Jak w temacie.. Zapadła decyzja - będziemy się budować - taki prezent na
    gwiazdkę:)

    Plan - do końca przyszłego roku(2013) zamknąć stan surowy
    największe zagrożenie - nie mamy jeszcze działki:( trwają intensywne
    poszukiwania.

    Spieszyć się nie chcę, ale ja z tych co ich kasa się nie trzyma, więc
    puki jest, trzeba szybko ją wydać.

    Jako że mieszkamy z teściami i jesteśmy na nich (i oni na nas) skazani
    to budujemy dom dwu lokalowy - koncept planu się opracowuje, lecz
    dopiero jak będziemy mieć działkę będę się miał czym pochwalić. Teraz są
    określane funkcjonalne wymagania i analizowane szczegóły rozwiązań
    technicznych.

    Co chcemy? Dom tani w utrzymaniu - podczas budowy możemy sobie trochę
    więcej poszaleć. Z pewnością będzie piwnica w której będzie m.in. garaż,
    parter z wydzielonym mieszkaniem dla teściów + nasza część dzienna oraz
    poddasze jako nasza część sypialna + schowki na szpargoły. Szacunkowo
    zakładam jakieś 100(może z małym haczykiem)m^2 na kondygnacje.

    Myślę że merytorycznie jestem przygotowany na wyzwanie, grupę śledzę od
    dawna, forum muratora przeczytane od deski do deski.. Własnoręcznie
    "tymi ręcami" wykonałem wiele remontów i modernizacji w obecnym i
    poprzednim lokum, więc teraz ten dom buduje dla SIEBIE nie dla wroga.

    Życzcie powodzenia i liczę na wsparcie, jakie z pewnością będzie konieczne..

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2012-12-18 12:37:43
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Albercik wrote:

    > Jako że mieszkamy z teściami i jesteśmy na nich (i oni na nas) skazani
    > to budujemy dom dwu lokalowy parter z wydzielonym mieszkaniem dla teściów

    Przemyśl to raz jeszcze.

  • 3. Data: 2012-12-18 12:42:56
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Przemyśl to raz jeszcze.

    znając zycie to nie takie proste :)

  • 4. Data: 2012-12-18 12:49:16
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w
    Czesc ;-)
> [...]
    > poddasze jako nasza część sypialna + schowki na szpargoły. Szacunkowo
    > zakładam jakieś 100(może z małym haczykiem)m^2 na kondygnacje.

    To nie będzie tanie w utrzymaniu. ;-)
    Szukaj parterowych rozwiązan, ale moze znajdz
    najpierw działke, bo wtedy sie okaze co wg planu
    mozesz tam budowac i jaki kolor ma miec dachówka.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2012-12-18 12:50:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Plan - do końca przyszłego roku(2013) zamknąć stan surowy
    > największe zagrożenie - nie mamy jeszcze działki:( trwają intensywne
    > poszukiwania.

    Z tym może być problem. Powiedzmy miesiąc na kupno działki, dwa na projekt,
    jeden na uzyskanie pozwolenia to już będzie maj. Jak chcesz robić samemu to
    jest szansa się wyrobić do zimy, jeśli ekipami to mogą być obsuwy. Tym
    bardziej, że masz do zrobienia dwa stropy, więc trochę terminów do zgrania
    jest.

    Mnie popołudniami udało się zrobić stan surowy zamknięty od kwietnia do
    początku stycznia. Z tym, że robiłem tylko po kilka godzin dziennie. Znajomi
    którzy budują się ekipami najczęściej nie dawali rady zamknąć domu w jeden
    sezon, choć w jednym przypadku udało się od września do grudnia. Wszystko
    zależy od uczciwości wykonawców. U nas jest tak, ze możesz się umawiać na
    termin, a później i tak wykonawca ma Cię gdzieś i przyjdzie dopiero po dwóch
    miesiącach.

    Powodzenia!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-12-18 12:54:21
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 12:37, cef pisze:

    > Przemyśl to raz jeszcze.

    W sensie żeby w ogóle z teściami nie mieszkać pod jednym dachem?
    Niestety jest to konieczne, teście najmłodsi nie są, w najbliższym
    czasie się może okazać że będą wymagali opieki, z dwojga złego wybieram
    opcje że mam ich blisko, ale jednak osobno, niż żeby teraz się
    rozdzielić, a za kilka lat trzeba było mieszkać w domu nie
    przystosowanym do dwóch rodzin.
    Istnieje jeszcze jedna opcja, po wybudowaniu nie wykańczamy części od
    teściów, zostają na starych śmieciach tyle ile mogą, potem się
    przeprowadzają do naszego(przystosowanego) domu. Ale takie rozwiązanie
    jest mniej ekonomiczne - się okaże.

    Nie ukrywam że spędza mi to sen z powiek, ale staram się myśleć
    racjonalnie i przyszłościowo.

  • 7. Data: 2012-12-18 13:01:49
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 12:50, Ergie pisze:

    > Z tym może być problem. Tym bardziej, że masz do zrobienia dwa stropy, więc trochę
    > terminów do zgrania jest.

    Trzy stropy - planuje zrobić "trumnę" nad poddaszem, jak najmniej KG!

> [...]
    > grudnia. Wszystko zależy od uczciwości wykonawców. U nas jest tak, ze
    > możesz się umawiać na termin, a później i tak wykonawca ma Cię gdzieś i

    Tego się obawiam, dużo chce robić sam(z rodziną) jednak ciężkie prace
    sprawna ekipa powinna zrobić zdecydowanie szybciej.. wyjdzie w praniu

    > Powodzenia!

    dzięki

  • 8. Data: 2012-12-18 13:22:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 18, 12:22 pm, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    > Co chcemy? Dom tani w utrzymaniu - podczas budowy możemy sobie trochę
    > więcej poszaleć. Z pewnością będzie piwnica w której będzie m.in. garaż,

    Jak to ma być tanie w utrzymaniu to bym wywalił tę piwnicę i garaż, a
    postawił szopę z garażem. Taniej wyjdzie :] Sam tak mam zamiar zrobić,
    szopa jako miejsce do dłubania i skład różnego badziewia, postawione
    wraz z garażem gdzieś w kącie działki :>

    L.

  • 9. Data: 2012-12-18 13:25:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2012 12:22, Albercik pisze:

    > Plan - do końca przyszłego roku(2013) zamknąć stan surowy
    > największe zagrożenie - nie mamy jeszcze działki:( trwają intensywne
    > poszukiwania.

    Działkę dobrze obejrzeć przy roztopach. Po drodze np. widzę bardzo
    atrakcyjną latem czy zimą działkę, która niestety wiosną zmienia się w
    płytki staw ;->

    Pamiętaj też, że od skompletowania dokumentów do _prawomocnego_
    pozwolenia na budowę to będzie minimum miesiąc (pozwolenie musi przez
    dwa tygodnie sobie poleżeć do uprawomocnienia).

    Jeśli to będzie lekki dom szkieletowy to może zdążysz. "Tradycyjny" też
    pewnie zdążysz, ale generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie murować
    "na szybko". Można, ale często potem to się mści np. krzywo stojącym
    domem, bo fundament nie zdążył się "uleżeć i pod ciężarem budynku zaczął
    paskudnie osiadać.

    [ciach]

    > Jako że mieszkamy z teściami i jesteśmy na nich (i oni na nas) skazani
    > to budujemy dom dwu lokalowy - koncept planu się opracowuje, lecz

    Znaczy się bliźniak?

    [ciach]

    > Co chcemy? Dom tani w utrzymaniu - podczas budowy możemy sobie trochę
    > więcej poszaleć. Z pewnością będzie piwnica w której będzie m.in. garaż,

    Hmm... Piwnica... To jednak pewna komplikacja i może w przyszłości
    sprawić problemy z np. podsiąkaniem. Wyjazd z podziemnego garażu też
    będzie albo duży, albo stromy i będzie po nim spływać woda do piwnicy.

    Z doświadczeń własnych i nie tylko sugerowałbym raczej garaż na poziomie
    parteru oraz piwnicę osobno niż dom (choćby jakąś w stylu ziemianki).
    Dodatkowy plus - piwnicę można będzie zrobić później, niekoniecznie od razu.

    > parter z wydzielonym mieszkaniem dla teściów + nasza część dzienna oraz

    IMHO warto rozważyć koncepcję bliźniaka - równie blisko, a większa
    separacja.

    > poddasze jako nasza część sypialna + schowki na szpargoły. Szacunkowo
    > zakładam jakieś 100(może z małym haczykiem)m^2 na kondygnacje.

    Hmm... Czyli zabudowy jakieś 150-200m2. To w sumie kwestia gustu, ale
    dla takiego domu szukałbym minimum 1500m2 działki inaczej będzie dość
    ciasno jeśli będziesz chciał mieć cokolwiek poza "pedalskim
    trawniczkiem" ;-> (nic do gejów - po prostu nie wiem jak inaczej
    określić taką żałosną, nudną, jednolicie zieloną i równiutką
    płaszczyznę, niewolniczo pielęgnowaną co najmniej raz w tygodniu ;) )

> [...]
    > "tymi ręcami" wykonałem wiele remontów i modernizacji w obecnym i
    > poprzednim lokum, więc teraz ten dom buduje dla SIEBIE nie dla wroga.

    To może podrzucę kilka być może przydatnych detali, dwa z nich mocno
    nietypowe, ale za to tak proste i w sumie oczywiste, że aż dziwne, że
    właściwie nie stosowane ;)

    1. Całe oświetlenie warto przepuścić przez UPS - dzięki czemu jeśli po
    zmroku na parę minut zniknie zasilanie nie będziecie się zabijać w
    ciemnościach i będziecie mogli bezstresowo odszukać latarkę czy odpalić
    agregat.

    2. Z uwagi na powyższe warto będzie pomyśleć o oświetleniu
    energooszczędnym, żeby nie inwestować w jakiś ogromny UPS.

    3. Radiowo sterowane wyłączniki są bardzo tanie - może zamiast planować
    wyłączniki klasyczne i ciągnąć do nich pajęczyny przewodów, lepiej
    postawić na sterowanie światłem przy pomocy pilota? Sam tak zrobiłem i
    dodatkowym plusem jest możliwość włączenia sobie światła w domu przed
    wejściem do niego :)

    4. Lepiej zrobić "poziom zero" ciut za wysoko niż ciut za nisko - o czym
    przekonał się sąsiad, który mając działkę w lekkim dołku postawił
    _drewniany_ garaż równo z gruntem...

    5. Jeśli zużycie prądu będziesz miał co najmniej równe, opłacalne będzie
    wybranie wariantu dwutaryfowego. Jak sobie liczyłem jakbym miał równe
    zużycie zaoszczędziłbym jakieś 10zł, a tak oszczędzam ponad 25zł, bo
    dzięki praniu, zmywaniu, grzaniu wody i jej pompowaniu do np. podlewania
    w "nocnej" taryfie z ostatniego odczytu po około 2,5 miesiąca miałem
    około 400kWh w godzinach 6-13, 15-22 oraz około 450kWh w "drugiej taryfie".

    6. W przypadku własnego źródła wody chyba najlepsze rozwiązanie to
    zbiornik ciśnieniowy w domu i pompa zatopiona w studni.

  • 10. Data: 2012-12-18 13:42:19
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w

    > Trzy stropy - planuje zrobić "trumnę" nad poddaszem, jak najmniej KG!

    Ze stropami to popieram, jak najmniej KG, z tym nie chodzi
    to o te KG jest zly (pewno sufity podwieszane lampeczki pierduleczki
    beda) tylko ze po stropie trzeba chodzic

    Jakie CO ??
    IMHO, PC musi byc....

    pozdrawiam
    Adams