  • 1. Data: 2009-09-18 19:57:22
    Temat: domofon, otwieranie furtki a może i videofon
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    W tm tygodniu planuje zrobić docelowe ogrodzenie mojej posesji.
    I mam w związku z tym pytanie- jaki przewód/przewody doprowadzic do furtki.
    Moje wymagania; możiwośc otwierania furtki przyciskiem z domu(elektrozamek)
    i w przyszlości domofon, ew videofon.
    Na razie będzie dzwonek + otwieranie elektrozamka przyciskiem z kuchni( z
    okna w kuchni mam widok na furtkę)
    Tak sobie myśle i chya jutro na trasie dom-furtka zakopie rurę pe32(2zł za
    mb) i w razie czego będe w niej umieszczł przewody w miarę potrzeb. Co
    radzicie?

    Kris

  • 2. Data: 2009-09-19 20:40:16
    Temat: Re: domofon, otwieranie furtki a może i videofon
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Tak sobie myśle i chya jutro na trasie dom-furtka zakopie rurę pe32(2zł
    > za mb) i w razie czego będe w niej umieszczł przewody w miarę potrzeb. Co
    > radzicie?

    A daleko do tej furtki? Ja bym się w rurę nie bawił, tylko od razu zakopał
    kabel ziemny 3x1mm2 do zasilania, a jako sygnałowy np. UTP ziemny. Jeśli
    odległość do furtki znaczna, albo zależy ci na bardzo dobrym podglądzie, to
    można zakopać też żelowany koncentryk 75ohm.
    Dla potrzeb domofonu/videodomofonu i rygla z pewnością wystarczy.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-09-19 22:05:29
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    Po konsultacjach z elektrykiem ja pusciłem kabel 12 żyłowy ( 6 par)
    żelowany, cena 25 zł za m kw.
    Rygiel elktrozamka furtki będzie na 12 V więc te stosunkowo cienkie zyły
    mają wytrzymać.
    Mogłem dać mniej zył bo video domofonu nie przewiduję ale lubię mieć w
    zapasie wolne żyły bo czasem się przydają.

    Pozdr
    JM

  • 4. Data: 2009-09-19 22:51:37
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > pusciłem kabel 12 żyłowy ( 6 par) żelowany, cena 25 zł za m kw.

    a niech to... przy przekroju żył 0,5mm kw to wychodzi 0,00015 zł za metr
    bieżący - taniocha :D

    BTW
    do videodomofonu z obrazem, dźwiękiem, sygnałem, sterowaniem rygla i
    świetlnym "semaforem" wystarcza kabel 2-żyłowy, tylko trzeba kupić
    odpowiednio tani (sic!) videodomofon :)

  • 5. Data: 2009-09-19 23:06:02
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > do videodomofonu z obrazem, dźwiękiem, sygnałem, sterowaniem rygla i
    > świetlnym "semaforem" wystarcza kabel 2-żyłowy, tylko trzeba kupić
    Awaria :-)
    Przepraszam, pomyliłem się.
    Przed chwilą wróciłem z budowy gdzie pół dnia liczyłem ile kafelków kupic,
    do kazdego pomieszczenia, tarasy, luksfery i inne duperel i tak już z
    rozpędu poleciałem :-)

    Pozdrawiam
    JM

  • 6. Data: 2009-09-20 08:59:44
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Przed chwilą wróciłem z budowy gdzie pół dnia liczyłem

    ech... chyba każdy kto przechodził przez budowę był już w pewnym momencie
    zakręcony :)
    mnie się też różne kwiatki zdarzały :)

  • 7. Data: 2009-09-20 09:53:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Napisz od razu, że można wcale nie kłaść kabla.
    JaC

    -----

    > do videodomofonu z obrazem, dźwiękiem, sygnałem, sterowaniem rygla i świetlnym
    "semaforem" wystarcza kabel 2-żyłowy, tylko trzeba
    kupić odpowiednio tani videodomofon

  • 8. Data: 2009-09-20 12:33:14
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Napisz od razu, że można wcale nie kłaść kabla.

    a te różowe pigułki to wziąłeś tak jak pan doktor kazał ?

  • 9. Data: 2009-09-20 12:37:03
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    a pisząc "odpowiednio tani" miałem na myśli np ten

    http://www.ochrona.pl/?page=Structure&id=48&nid=1703

    cała transmisja + rygiel jest na kablu 2-żyłowym
    no i dodatkowa zaleta - brak słuchawki

  • 10. Data: 2009-09-20 19:50:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Po konsultacjach z elektrykiem ja pusciłem kabel 12 żyłowy ( 6 par)
    > żelowany, cena 25 zł za m kw.
    Bez jaj. 25zł za mkw?
    Odleglość u mnie to 8 metrów ale kabla 25zl za mkw nie kupie na pewno

    Do czego i kiedy mogą sie przydać?

    Kris