  • 31. Data: 2015-11-16 12:46:55
    Temat: Re: działka na zadu... a w "centrum"
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 18:21:28 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Ja mam doświadczenie mieszkania na dużym osiedlu czyli jakby twój 2
    > przypadek, wszędzie blisko, ale otoczenie uciążliwe, blok zasyfiny, pod
    > blokiem ławki i szczególnie w lecie oblegane do późnych godzin nocnych,
    > do tego niedaleko 4-o pasmówka, w nocy ją słychać. Teraz mieszkam na
    > granicy miasta, wszędzie daleko, ale przeorganizowałem się i da się
    > wszystko połapać, rano jak jadę do pracy to wiozę dzieci do szkoły, jak
    > skończą to idą na świetlicę, wracam to ich zabieram, z zakupami
    > podobnie. Da się. Ale za to mam ciszę, ogród, blisko do lasu, dzieci też
> [...]

    Obecnie mam jak Ty miałeś :-)
    I raczej zostaje opcje "wiejska" - jednak spokój jest bezcenny :-)
    Szukam tylko opcji z bliższymi mediami ;-)

    uciu

  • 32. Data: 2015-11-16 19:40:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-16 o 12:46, uciu pisze:

    > Obecnie mam jak Ty miałeś :-)
    > I raczej zostaje opcje "wiejska" - jednak spokój jest bezcenny :-)
    > Szukam tylko opcji z bliższymi mediami ;-)
    Pewnie po co przepłacać, ja o gaz musiałem walczyć, ale sie udało, wody
    już nie,
    dostałem tak nieciekawe warunki że wykopałem studnię, kanalizacji i tak
    nie było to mam oczyszczalnię, ale po 4 latach zrobiło się gęściej wokół
    mnie i kanalizację wybudowali, a teraz chcą mnie na siłę zmusić do
    podłączenia przed czym się bronię, wody nadal nie ma :( więc niech się
    ugryzą.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 33. Data: 2015-11-17 09:04:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-16 o 19:40, janusz_k pisze:
> [...]
    > mnie i kanalizację wybudowali, a teraz chcą mnie na siłę zmusić do
    > podłączenia przed czym się bronię, wody nadal nie ma :( więc niech się

    Nie masz obowiązku przepinać się na kanalizę gdy masz własną
    oczyszczalnię. Nie mogą Cię zmusić.

    --
    MN

  • 34. Data: 2015-11-17 19:31:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-17 o 09:04, Marcin N pisze:

    > Nie masz obowiązku przepinać się na kanalizę gdy masz własną
    > oczyszczalnię. Nie mogą Cię zmusić.

    Masz rację tylko jest jedno ale, pozwolenie na używanie jest czasowe,
    zostało mi 5 lat :( zastanawiam się co będzie dalej, jak się ten okres
    skończy czy urząd się połapie i wyśle zawiadomienie, czy aqua szybciej
    upomni się o podłączenie, no i czy mam szanse na ewentualne przedłużenie
    pozwolenia, znane są takie przypadki?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2015-11-17 22:29:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 19:31:36 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Masz rację tylko jest jedno ale, pozwolenie na używanie jest czasowe,
    > zostało mi 5 lat :(

    qurcze - jakie powolenie na uzytkowanie? Ja tylko zglaszalem budowe.

    b.

  • 36. Data: 2015-11-18 02:45:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-11-17 22:29, Budyń wrote:
    > qurcze - jakie powolenie na uzytkowanie? Ja tylko zglaszalem budowe.

    Miałeś jeszcze obowiązek zgłosić eksploatację do organu ochrony
    środowiska, na miesiąc przed rozpoczęciem użytkowania. Obowiązek
    zgłoszenia wynika z ustawy prawo ochrony środowiska.

    I tam - zdaje się - mają prawo nałożyć ograniczenia na eksploatację. Być
    może również czasowe.

    Piotrek

  • 37. Data: 2015-11-18 18:55:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 02:45, Piotrek pisze:

> [...]
    > zgłoszenia wynika z ustawy prawo ochrony środowiska.
    >
    > I tam - zdaje się - mają prawo nałożyć ograniczenia na eksploatację. Być
    Zawsze jest czasowa, standartowo dają 10 lat.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 38. Data: 2015-11-18 19:29:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-11-18 18:55, janusz_k wrote:
    > Zawsze jest czasowa, standartowo dają 10 lat.

    Być może - jeszcze jestem przed zgłoszeniem.

    Ale teoretycznie to działa jak zgłoszenie prac budowlanych: zgłaszasz i
    czekasz 30 dni. Jak się urząd nie objawi ze sprzeciwem albo jakimiś
    ograniczeniami to możesz używać.

    Sugerujesz, że do każdego zgłaszającego ślą kwity z 10 letnim terminem?

    Piotrek

  • 39. Data: 2015-11-19 18:09:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 19:29, Piotrek pisze:

> [...]
    > ograniczeniami to możesz używać.
    >
    > Sugerujesz, że do każdego zgłaszającego ślą kwity z 10 letnim terminem?
    Nie, mówię o pozwoleniu na użytkowanie, jest czasowe.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2015-11-20 09:21:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-11-19 18:09, janusz_k wrote:
    > Nie, mówię o pozwoleniu na użytkowanie, jest czasowe.

    Sorry, że tak drążę temat ale trochę mnie zaskoczyłeś. A za chwilę sam
    będę z tym walczył.

    Czy chodzi Ci o pozwolenie na użytkowanie w rozumieniu prawa budowlanego
    (czyli z PINB)?

    Jeśli tak to czy oczyszczalnie budowałeś na podstawie PNB?

    Bo jeśli na podstawie zgłoszenia to IMHO żadne pozwolenie na użytkowanie
    nie jest wymagane.

    Musisz tylko zgłosić na 30 dni przed użytkowaniem w ochronie środowiska.

    Piotrek