  • 11. Data: 2021-05-25 18:20:12
    Temat: Re: fotowoltaika - terminy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 May 2021 07:43:11 -0700 (PDT), budynPL

    > wysłałem do uzgodnienia facetowi od ppoż projekt instalacji, który
    > sam sobie napisałem. Zapłaciłem, do stałem pieczątkę.
    > Gdzies wczesniej pisałem ile, teraz nie pamiętam, poniżej 500.

    Mnie wszystko piszą za 550 brutto (z VAT 23%). Podaję tylko podstawowe
    informacje i rysunek poglądowy montażu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2021-05-25 18:23:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 May 2021 09:18:28 -0700 (PDT), budynPL

    > nie mam nic takiego, nawet sądzę ze to mało popularny wynalazek. Za drogi. I
    zamontować trzeba na dachu,
    > żeby to miało w ogóle jakis sens, słabo to widze.

    Wystarczy przed falownikiem, ale to generalnie chroni tylko w razie pożaru
    samego falownika (czy tam powiedzmy pomieszczenia), znaczy pozwala go wtedy
    gasić. Jak się zaczną jarać panele, czy po prostu poddasze i dach na którym
    są PV, to gucio taki wyłącznik da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-05-25 23:00:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-25 o 18:23, Myjk pisze:
> [...]
    > gasić. Jak się zaczną jarać panele, czy po prostu poddasze i dach na którym

    To wiadomo, chodziło mi o przepisy ppoż, czy czasami takich nie
    wymagają, mam dom o kubaturze 1021m3 i sie zastanawiam :(

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2021-05-25 23:03:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-25 o 18:20, Myjk pisze:
    > Tue, 25 May 2021 07:43:11 -0700 (PDT), budynPL

    > Mnie wszystko piszą za 550 brutto (z VAT 23%). Podaję tylko podstawowe
    > informacje i rysunek poglądowy montażu.

    Gadałem ostatnio z właścicielem hurtowni i też montują jak wygląda
    sprawa z papierami i mówił że u nas ppoż był po 700 ale że ruch duży to
    teraz podobno biorą 1500 i trudno znaleźć tańszego, dlatego pytam bo nie
    mam zamiaru tyle bulić.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2021-05-26 14:01:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-26 o 13:12, lleeoo pisze:
> [...]
    wyłącznik czy tylko naklejki ostrzegające?Jak możesz to na priv.-- Janusz

    > W przypadku budynków w których nie ma obowiązku stosowania
    > przeciwpożarowego włącznika prądu nie ma obowiązku dodatkowych
    > rozłączników DC. Wystarczą ci naklejki.

    Tak to już wiem, już nawet takowe mam, tyle że kubatura jest na
    "granicy" przepisów i tu się lekko martwię.
    To raz a dwa czy nadal potrzebne jest zgłoszenie do straży i musi sie
    pod tym podbić specjalista ppoż, czy może już to odpuścili?

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-05-27 07:31:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 25.05.2021 o 23:03, Janusz pisze:
> [...]
    > sprawa z papierami i mówił że u nas ppoż był po 700 ale że ruch duży to
    > teraz podobno biorą 1500 i trudno znaleźć tańszego, dlatego pytam bo nie

    Jak nie masz zamiaru "tyle bulić", to postaw instalację poniżej 6.5 kW.
    Problem rozwiązany.

    --
    MN

  • 17. Data: 2021-05-27 12:52:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 07:31, Marcin N pisze:

    > Jak nie masz zamiaru "tyle bulić", to postaw instalację poniżej 6.5 kW.
    > Problem rozwiązany.

    Ale Ty inteligentny jesteś :(

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2021-05-27 12:54:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 07:33, lleeoo pisze:
> [...]
    > będzie pożar po fakcie w protokole do ubezpieczyciela straż
    > wpisze czy miałeś zgłoszone czy nie, finał łatwo
    Dach mam niepalny, piorunochron jest, PV też będzie uziemione,
    ale zgłoszenie im zrobię.

    > Co do kubatury jeśli nia masz tam zgłoszonej żadnej działalności
    > tylko jako dom prywatny to się nie przejmuj.

    Ok, dzięki za info.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2021-05-27 14:51:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.05.2021 o 16:30, Myjk pisze:
> [...]
    > wszystko weźmie. Czyli trochę mizeria, ale jak ktoś buduje nowy dom,
    > montuje PC tak czy siak, to będzie się bardziej ten nowy opłacać. W ogóle
    > mniejsza pula ogólnie będzie, bo tylko 500mln, wcześniej był miliard. Się
    > zastanawiam czy w ogóle coś na ten nowy nabór zostanie, bo już do starego
    > dokładali AFAIR 100mln, a i koszty kfalifikowane będą od 2020 więc
    > wszystkie elektrownie zamontowane od grudnia 2020 do lipca 2021 też będzie
    > można zawnioskować. Reasumując, jak ktoś ma stary dom, nie planuje montować
    > PC czy baterii, to lepiej z Czyste powietrze wziąć dotację na PV, bo tam

    Ale z Czystego Powietrza można wziąć na samą PV, bez wymiany kotła czy
    czegoś?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2021-05-27 16:43:32
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 27 maja 2021 o 12:52:34 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Ale Ty inteligentny jesteś :(

    nie spinaj się ale pomyśl:
    robisz instalację tak by falownik nigdy nie zapodał wiecej niż 6,5kW (poprzez dobór
    odpowiedniego falownika)
    i do tego dajesz paneli na powiedzmy 10kW.
    Falownik będzie obcinał nadmiar energii, ale w skali roku to mogą być znikome straty.
    To do policzenia, przy okazji wklepię w program.
    Energii sporo wiecej niż z 6,5kW takiej normalnej, a mocy nie przekroczysz.

    b.