  • 1. Data: 2021-05-10 08:34:16
    Temat: fotowoltaika - terminy
    Od: budynPL <b...@g...com>

    Takie tam podsumowanko:
    wniosek do energetyki ok. 10.10.2020
    montaż paneli - ok. 20.10.2020
    licznik ok. 1.11.2020
    zaswiadczenie o przyłączeniu od energetyki ok. 17-11-2020
    wniosek mój prąd - ok 20-11-2020
    ktoś się zabrał za mój wniosek 18-04-2021
    Wniosek zatwierdzony 5-05-2021
    Kasa na koncie 10-05-2021

    b.

  • 2. Data: 2021-05-10 09:57:50
    Temat: Re: fotowoltaika - terminy
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.05.2021 o 08:34, budynPL pisze:
> [...]
    > zaswiadczenie o przyłączeniu od energetyki ok. 17-11-2020
    > wniosek mój prąd - ok 20-11-2020
    > ktoś się zabrał za mój wniosek 18-04-2021

    Aktualnie można składać wnioski na "mój prąd"?

  • 3. Data: 2021-05-10 18:48:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 May 2021 09:57:50 +0200, Baczek

    > Aktualnie można składać wnioski na "mój prąd"?

    Nie, Mój prąd tzw. 3.0 startuje od 01.07.2021r. Inne będą warunki (będą
    dotacje kaskadowe do łądowarek EV, PC, baterii, itp.), a jakie konkretnie
    kwoty będą to mają ogłosić za 20 dni. Ja co prawda kwoty znam, ale nie
    powiem, bo obiecałem że nie powiem, no to nie powiem. :P Bez sensu to
    zdanie, ale już mi się nie chce kasować. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-05-12 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > prawda kwoty znam, ale nie powiem, bo obiecałem że nie powiem, no
    > to nie powiem. :P Bez sensu to zdanie, ale już mi się nie chce

    To chociaz powiedz czy bedzie duzo opłacalniej niz obecnie czy mniej
    opłacalne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 5. Data: 2021-05-12 16:30:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 May 2021 04:59:55 GMT, Budzik

    > To chociaz powiedz czy bedzie duzo opłacalniej niz obecnie czy mniej
    > opłacalne?

    Jeśli samo PV to mniej dadzą w nowym. Jak ktoś w tandemie z PV zamontuje
    ładowarkę to dostanie kolejną kasę, jak do tego PC to znowu coś, jak
    baterie to znowu, jak bufor to znowu. Maksymalnie AFAIR 11k jak się
    wszystko weźmie. Czyli trochę mizeria, ale jak ktoś buduje nowy dom,
    montuje PC tak czy siak, to będzie się bardziej ten nowy opłacać. W ogóle
    mniejsza pula ogólnie będzie, bo tylko 500mln, wcześniej był miliard. Się
    zastanawiam czy w ogóle coś na ten nowy nabór zostanie, bo już do starego
    dokładali AFAIR 100mln, a i koszty kfalifikowane będą od 2020 więc
    wszystkie elektrownie zamontowane od grudnia 2020 do lipca 2021 też będzie
    można zawnioskować. Reasumując, jak ktoś ma stary dom, nie planuje montować
    PC czy baterii, to lepiej z Czyste powietrze wziąć dotację na PV, bo tam
    nadal jest +5k.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2021-05-12 16:34:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 May 2021 20:42:28 +0200 (GMT+02:00), lleeoo

    > Ja właśnie cierpliwe czekam na rozpoczęcie naboru,
    > PV hula od końca marca a PC od listopada.

    Nie wiem co będzie w takiej sytuacji, tzn. co jeśli PC działa od listopada
    2020. Możesz się nie załapać na dotację do PC bo to jeszcze okres niejako z
    poprzedniego naboru. :( Zakładam że dom nowy, bo jeśli nie to lepiej było
    brać z czyste powietrze.

    > Z chęcią bym kwoty poznał ale jak obiecałeś nie mówić
    > to nie mów nikomu ale napisać możesz śmiało.

    ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2021-05-24 22:17:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Mam pytanie, jak robiłeś protokół ppoż i ile cię kosztował, czy
    dawałeś dodatkowy wyłącznik czy tylko naklejki ostrzegające?
    Jak możesz to na priv.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-05-25 16:43:11
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 24 maja 2021 o 22:17:52 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > Mam pytanie, jak robiłeś protokół ppoż i ile cię kosztował, czy

    wysłałem do uzgodnienia facetowi od ppoż projekt instalacji, który
    sam sobie napisałem. Zapłaciłem, do stałem pieczątkę.
    Gdzies wczesniej pisałem ile, teraz nie pamiętam, poniżej 500.

    > dawałeś dodatkowy wyłącznik

    wyłącznik czego? Instalacji PV tak naprawdę nie da się wyłączyć.

    > czy tylko naklejki ostrzegające?

    milion naklejek

    b.

  • 9. Data: 2021-05-25 17:13:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-25 o 16:43, budynPL pisze:

    > wysłałem do uzgodnienia facetowi od ppoż projekt instalacji, który
    > sam sobie napisałem. Zapłaciłem, do stałem pieczątkę.
    > Gdzies wczesniej pisałem ile, teraz nie pamiętam, poniżej 500.
    Ok.

    > wyłącznik czego? Instalacji PV tak naprawdę nie da się wyłączyć.
    To wiem, chodzi o ppoż, czyli automat który dodatkowo odłącza panele od
    falownika
    jak zniknie sieć, coś takiego
    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-przeciwpozarowy-
    pv-fox-p-poz-2-stringi-10202391315

    > milion naklejek
    Tak :) już kupiłem :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-05-25 18:18:28
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 25 maja 2021 o 17:13:25 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > To wiem, chodzi o ppoż, czyli automat który dodatkowo odłącza panele od
> [...]

    nie mam nic takiego, nawet sądzę ze to mało popularny wynalazek. Za drogi. I
    zamontować trzeba na dachu,
    żeby to miało w ogóle jakis sens, słabo to widze.

    b.