    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: grzybnia z kartonu.
    Date: Wed, 30 Aug 2017 17:04:43 +0200

    A S pisze:

    > Kilkanascie lat temu skrzyknela sie spora grupa pytajacych o to co Ty.
    > Nikomu nie wyrosly borowiki, rydze, kurki, itd. Nie potrafie ich
    > znalezc. Czekano wg. instrukcji kilka lat. To oszustwo. Nie ma
    > plantacji borowików.

    Plantacji borowików nie ma, nie da się ich uprawiać na grządce jak
    marchewkę. Ale tego (chyba) nikt nie obiecuje. Ja ze swojej działki
    zbieram czasem podgrzybki. Nigdy nie wiadomo kiedy taki wyściubi
    swój kapelusz spod trawy. Niczego z pudła nie wysypywałem, grzybnia
    była tam zawsze. Jeśli ktoś ma ogród izolowany od lasów, to może
    sobie taką grzybnię w nim zaszczepić. Ale to rzecz jasna nie jest
    równoznaczne z perspektywą grzybobrania za kilka lat. Trzeba jeszcze
    stworzyć choćby namiastkę lasu.

    Jarek

    --
    Na grzyby -- w aromatów pełen las
    Na grzyby -- przed wyjazdem słuchaj sprawdźmy gaz