  • 201. Data: 2018-01-15 18:31:49
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 18:38, Adam Sz. pisze:
    > Zmieni to, że miałbyś tańszą eksploatację. I nie przepłaciłbyś za inwerter.
    > I miałbyś jeden element mniej to zepsucia się:-)

    Dokumentacja podaje wręcz co innego.

    "Wyższa sprawność dzięki pracy na niższej częstotliwości napięcia,
    niższym temperaturom pracy oraz niższym oporom przepływu w układzie
    chłodniczym przy niższych natężeniach przepływu czynnika chłodniczego."

    Mam napisane że to właśnie przy niższych obrotach, jest większy COP :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 202. Data: 2018-01-15 18:42:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:31:51 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Mam napisane że to właśnie przy niższych obrotach, jest większy COP :-P

    O ile - 5%? A prąd w II taryfie jest tańszy o 50% :D
    Mniej czytania manuali, one podają zawsze na korzyść produktu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 203. Data: 2018-01-15 18:53:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak podaja w dokumentacji ze praca przy malej predkosci obrotowej jest najbardziej
    ekonomiczna o ok. Producent wie najlepiej. Ale zdajesz sobie sprawe ze jak pompa jest
    najsprawniejsza w niskim zakresie predkosci obrotowej i w zwiazku z tym pracuje z
    mala moca to jak bedziesz potrzebowal wiecej ciepla to sprezarka wejdzie w mniej
    ekonomiczny zakres pracy. Za to sprezarka sterowana wlacz-wylacz zawsze bedzie
    pracowala w optymalnym punkcie pracy.

  • 204. Data: 2018-01-15 18:55:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 18:42, Adam Sz. pisze:
    > O ile - 5%? A prąd w II taryfie jest tańszy o 50% :D
    > Mniej czytania manuali, one podają zawsze na korzyść produktu;)

    Manual podaje 32%.

    A w pompie gruntowej ile kg czynnika jest w rurach dolnego źródła i z
    ciekawości co go przepycha, jakaś pompka? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 205. Data: 2018-01-15 19:27:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    ekonomiczny zakres pracy. Za to sprezarka sterowana wlacz-wylacz zawsze bedzie

    Wytłumaczono mi co to tryby monowalentny i monoenergetyczny. Zdaje sobie
    sprawę że istnieje coś takiego jak punkt biwalentny. I u mnie wyliczone
    one były dla CO na -12C (35C wody), a dla CWU (45C wody) -7C (choć ja
    widzę, że w praktyce chyba będą niższe o 2 czy 3C) A poniżej tych
    temperatur na zewnątrz, wspomagać będzie grzałka 3kW. Dodatkowo
    specjalnie wciąłem dom w L za garażem, żeby osłonić pompę od wiatrów i
    zadaszyć i teraz na parowniku mam zazwyczaj temperaturę zewnętrzną
    (wyższą) a nie "odczuwalną".

    Porównywałem z pompą gruntową (założyłem że urządzenie będzie kosztować
    tyle samo, a teraz widzę że w grę wchodzą właściwie jakieś EcoPole - bez
    urazy ;-) ) + odwierty (w poziome wykopki na terenie nie chce się bawić)
    założyłem na poziomie 10 tys. zł + akcesoria (glikol, rury i co tam
    potrzeba) 2 tys. zł. I mnie te dodatkowe koszty wydały się i tak
    optymistycznie, szczególnie po tym kiedy studnię wiercili i trzeba było
    dopłacić.

    Rachunki założyłem na 3tys. za ogrzewanie na sezon, jak będzie mniej w
    drugiej taryfie to super. A że przy gruntówce było by ten 1tys na sezon
    mniej, to zwrot 10-12 lat? Dla mnie za długo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 206. Data: 2018-01-15 19:30:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > jak bedziesz potrzebowal wiecej ciepla to sprezarka wejdzie w mniej ekonomiczny
    zakres pracy.

    Podrzucę jeszcze raz:

    "Miejscowość Łódź leży w 3. strefie klimatycznej. Dlatego maksymalną moc
    grzewczą oblicza się tu dla średniej dobowej temperatury -20°C.

    Przeciętny sezon grzewczy w tym miejscu trwa ok. 176 dni, ze średnią
    temperaturą 1,45°C.

    Poprzedni sezon grzewczy (2015-2016) trwał ok. 159 dni, ze średnią
    temperaturą 2,82°C."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 207. Data: 2018-01-15 19:32:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 19:27:25 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > Rachunki założyłem na 3tys. za ogrzewanie na sezon, jak będzie mniej w
    > drugiej taryfie to super. A że przy gruntówce było by ten 1tys na sezon
    > mniej, to zwrot 10-12 lat? Dla mnie za długo.

    Powietrzniaki są coraz lepsze i coraz popularniejsze, niewykluczone
    że to jest całkiem dobry pomysł. Ale na etapie gdzie planowałem nie miałem
    rozeznania pozytywnego w tym segmencie.
    A Ecopol to Wiesiek, tyle że obdarty z marketingu :]

    L.

  • 208. Data: 2018-01-15 19:32:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:27:54 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Jest taka szansa, dlatego sprawdzę.

    Kalkulatora nawet do tego nie potrzebujesz
    Doba w:
    G12: 10x cena kWh w taniej + 14x cena kWh w drogiej
    G11: 24 cena kWh w G11
    Drożej wyjdzie grzanie stała mocą przez 24godz w G11 niż w G12
    Przynajmniej dla cen w Energa tak wychodzi
    A G12w dodatkowo dużo tańszych godzin.

  • 209. Data: 2018-01-15 19:35:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 18:19, Adam Sz. pisze:
    > Dobre izolatory ale te zewnętrzne. Sufitów i ścian wewnętrznych przecież
    > nie obkleiłeś styropianem:)

    A przepraszam! Dwie ściany w garażu obkleiłem 15cm styro :-)

    > Żeby nie być gołosłownym - masz tu przegrodę - tynk, porotherm 30, styropian
    > 20cm, tynk:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/01/2018-01-15_18-18-28-94802
    .png

    Ale jaja! Faktycznie trzeba mówić poroszajs :-D Też to mam (25cm).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 210. Data: 2018-01-15 21:08:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:55:11 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A w pompie gruntowej ile kg czynnika jest w rurach dolnego źródła

    Zależy od długości.
    U mnie jest ~400l roztworu ok 15% glikolu.

    > i z ciekawości co go przepycha, jakaś pompka? :-)

    Zwykła pompka obiegowa CO 45W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.