  • 111. Data: 2013-10-24 07:41:49
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2013 11:41:23 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Straaaasznie malo. Wrecz niewiarygodnie malo :)
    > Sam reku niech zje chociaz tylko 100 pln. Grzanie bojlerem? No musi wyjsc
    > nawet w drugiej taryfie przy 4 osobach przez te ~5 miesiecy w sumie minimum
    > ~200 pln. Zostaje 649 pln czyli 54 pln / mc. Przy sredniej cenie 0,45 pln /
    > kWh daje 120kWh / m-c, tj. 4kWh / dobe. Hm... :)
    Dlatego wpraszam sie do Kaszpira do domu żeby pooglądać te cuda które ma,
    ale mnie spyla :-))

    --
    Franc

  • 112. Data: 2013-10-24 08:01:23
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Sam reku niech zje chociaz tylko 100 pln. Grzanie bojlerem? No musi wyjsc

    Rekuperator zżera około 30-40W.
    Bojler działa tylko poza sezonem grzewczym czyli od około maja do około
    września.
    Idzie na grzanie nie więcej niż (grzałka 1,5KW , grzanie 4 godziny na dobę)
    180KW miesięcznie tylko w II taryfie (i jest to max , bo czesto jest mniej)

    Jestem zarejestrowany na stronie "Energa" i tam mam dostęp do wszystkich
    moich faktur za prąd w formie elektronicznej , łącznie z statystykami.

    Staram się ile da wykorzystywać II taryfę , a raczej taryfę "weekendową" ...

    >Dlatego wpraszam sie do Kaszpira do domu żeby pooglądać te cuda które ma,
    >ale mnie spyla :-))

    A jakie ja mam cuda ?
    Po prostu jak kupowałem sprzęty to starałem się aby były one jak
    najoszczędniejsze.
    U mnie też cały dzień TV nie działa ...
    Dużo pomaga też II taryfa ...

  • 113. Data: 2013-10-24 08:02:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego wpraszam sie do Kaszpira do domu żeby pooglądać te cuda które ma,
    > ale mnie spyla :-))

    Konkretne chcesz zapoznac sie jak ma zrobione obejscie licznika?

    :-D

    Jak kupilem dom to licznik w nim byl obejdziony. Od razu zlikwidowalem. Dwie
    kontrole juz byly w ciagu tych kilku lat.

  • 114. Data: 2013-10-24 08:12:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie ja mam cuda ?
    > Po prostu jak kupowałem sprzęty to starałem się aby były one jak
    > najoszczędniejsze.

    Niemozliwe, nie da sie lepiej kupic niz adam sz. i jak mowi ci, ze to
    niewiarygodne, to tak jest.

  • 115. Data: 2013-10-24 08:14:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Dla niedowiarków:

    http://img5.imageshack.us/img5/3776/b3f4.jpg

    W tym czasie był używany bojler ...

  • 116. Data: 2013-10-24 08:22:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Niemozliwe, nie da sie lepiej kupic niz adam sz. i jak mowi ci, ze to
    >niewiarygodne, to tak jest.

    No chyba tak ...

    Chyba będę musiał powykręcać wszystkie żarówki energoszczędne i zamienić
    przynajmniej na żarówki 200W i włączać je nonstop aby statystyk nie psuć ,
    bo to niedopuszczalne :)

    Po prostu staram się aby urządzenia te które pobierają najwięcej mocy
    działały w "tanich godzinach". Nie działa u mnie też bez sensu jakiś sprzęt
    jeśli nie jest potrzebny. Pompy CO i CWU jak działają to działają na
    pierwszej prędkosci i itd ...

    Lodówka działa też na ustawieniu średnim , bo nie ma sensu aby działała na
    max ...
    Urządzenia nie są w trybach "standby" jak nie są używane (choć nie wszystkie
    , bo niektóre muszą być).

    Obiady grzane na płycie indukcyjnej , ale obiady są tzw "szybkie" i nie
    skomplikowane (czytaj niezbyt czasochłonne).

    Oczywiście nie wszystko da się zrobić w tanich godzinach ...

    Po prostu kwestia podejścia i oszczędzania. Ja np. zużywam mało wody , bo
    wolę szybki prysznic i dodatkowo nie leje mi się cały czas woda , ale tylko
    wtedy jak jest potrzebna.

    I itd ...

  • 117. Data: 2013-10-24 08:30:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    I jeszcze jeden duuuuuży wykres zużycia w ciągu roku.

    Dokładny ...

    http://img841.imageshack.us/img841/3682/lw09.jpg

    Mam nadzieję że wystarczy :)

  • 118. Data: 2013-10-24 08:32:59
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > butle no i zajmuje miejsce w kuchni. No i kurcze gladka plyta indukcyjna
    > znacznie ladniejsza i latwiejsza w utrzymaniu czystosci hm... :)

    ale garki za to sporo drozsze i nie wszytskie dzialaja :)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 119. Data: 2013-10-24 08:38:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Oct 2013 15:31:58 +0200, yarecky

    > W domu wszystko na prąd.

    Niezły wynik. 8-| Ile pow. użytkowej?

    --
    Pozdor Myjk

  • 120. Data: 2013-10-24 08:47:20
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 08:30:09 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > I jeszcze jeden duuuuuży wykres zużycia w ciągu roku.
    > Dokładny ...
    > http://img841.imageshack.us/img841/3682/lw09.jpg
    > Mam nadzieję że wystarczy :)
    Nie odniesie się do wjazdy na chatę - ni chuchu :-)

    Na poważanie - bardzo mały masz pobór prądu (żeby nie napisać, że
    zajebiście). W moim obecnym układzie (w mieszkaniu) zyżycie miałem na
    poziomie 240 KWH miesięcznie i cały czas się zastanawiałem co tak źre.
    Kiedyś chciałem pomierzyć poszczególne urządzenia, ale jakoś nie wyszło.

    Czytałem, że np. tunery do "Nki" na standby dużo źrą. Mógłbym rozłączać
    modemu od netu, ruter - ale to dosyć upierdliwe jest.

    --
    Franc