eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinternet kablowy w domuRe: internet kablowy w domu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: internet kablowy w domu
    References: <5eee52be$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eee5722$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eee680d$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eef392d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eef49b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eef5fa2$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Sun, 21 Jun 2020 16:08:29 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 44
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1592748509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17361 77.253.217.116:39744
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3277
    X-Received-Body-CRC: 2764697802
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:564375
    [ ukryj nagłówki ]

    yabba napisał:

    >> Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
    >> a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
    >> ja takiej siły perswazji nie mam.
    >
    > Nie, Orange nie informowało o ilości i zajętości par w kablu. Teorię
    > o uszkodzeniu kilku żył podałem tylko jako jedną z możliwości.

    Jednak krańcowo mało prawdopodobną.

    > O długich awariach usług Netii na kablach Orange słyszałem od dwóch
    > abonentów z Warszawy.

    Aha, czyli jedna pani drugiej pani. Ja sam jestem jestem abonentem
    Netii, znam czas usuwania awarii *kabla* (i opisałem). Byłem też
    abonentem TPSA, mam porównanie (i opisałem). Ale i tak ponad swoje
    (i innych) jednostkowe doświadczenia przedkładam poznanie rozumowe.

    Skoro za usuwanie awarii odpowiedzialny jest zawsze Orange (realizuje
    to TP Teltech lub podobna firma), skoro dzienny przestój w natywnej
    linii kosztuje kilka złotych, a w wydzierżawionej Netii kilkadziesiąt,
    to które awarie będą usuwane w pierwszej kolejności?

    > Netia informowała ich tylko o awarii po stronie Orange i konieczności
    > cierpliwego czekania.

    Może nie chodzi o awarie kabli po nieboszczce tepsie czy infrastruktury
    WRL/BSA, tylko o coś całkiem innego? Netia to bardzo marnie zarządzna
    firma, która prowadzi gospodarkę ekstensywną i sobie po prostu nie radzi.

    Ja mam świetne warunki techniczne dla BSA, dające możliwość maksymalnej
    teoretycznej prędkości łącza. Ale po latach używania coś zaczęło się
    kisić. Złożyłem reklamację, i to nie jedną. Za każdym razem odpisywali,
    że to "przestarzała centrala TP i do jej modenizacji brak możliwości
    poprawy". To bzdura wierutna -- raz, że wcześniej działało, a dwa, to
    sam skonsultowałem rzecz z TP, oni nawet nie planują modernizacji, bo tam
    wszystko nowe. Przedstawiłem im więc wyniki swoich pomiarów, dowiodłem ich
    winy (overbooking łącza Natii do centali TP). Reakcja była błyskawiczna --
    dali 20% bonikikaty na fakturze "do czasu usunięcia przeszkód po stronie
    TP". Co jak wiadomo nie jest nawet w planach, więc korzystam już piąty rok.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1