  • 11. Data: 2018-08-22 19:19:15
    Temat: Re: izolacja bojlera
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 08:42, Budyń pisze:
    > potrzebny pomysł na izolację bojlera nierdzewnego
    > albo w pierwszej warstwie oblecieć go pianą, albo jakąś gąbką samoprzylepną.
    > Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.
    >
    > Gdzie sie uzywa samoprzylepnych (moze niekoniecznie) tanich w miarę gąbek się
    nadających?

    > b.

    Poszukaj w sklepach zajmujących się klimatyzacją i wentylacją. Mają
    specjalne maty ze sprasowanej wełny mineralnej, które mają już warstwę
    kleju z jednej strony, a z drugiej strony naklejoną folię "amelinową,
    której nichuja nie pomalujesz" :) Maty te służą do izolowania kanałów
    wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.

    http://www.instalsklep.pl/systemy-rekuperacji/43-wel
    na-z-klejem.html

    Odklejasz folię zabezpieczającą warstwę kleju i przyklejasz matę do
    zbiornika.

    Później możesz owinąć choćby nawet stretchem, albo dermą, żeby było ładnie.

  • 12. Data: 2018-08-23 07:47:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 19:19:10 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > zbiornika.
    >
    > Później możesz owinąć choćby nawet stretchem, albo dermą, żeby było ładnie.

    a materiał nieczuły na wilgoć znasz? Gdzies mi sie na jakims bojlerze wykraplała woda
    w przejsciowych stanach, uczulony jestem troche.
    Folią bąbelkową bym to poowijał, co druga warstwa folia aluminiowa to bym uzyskał
    "cudowną" izolację do poddaszy.

    b.

  • 13. Data: 2018-08-23 07:50:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 12:07:09 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    > albo uszczelnij pudło na tyle dokładnie, by izolację
    > cieplną stanowiło nieruchome powietrze.

    paaaanie, fizyka tak nie działa :) Tyle byś uzyskał
    http://rms.com.pl/obrazki/rms/obieg_powietrza_-_ogrz
    ewanie_standardowe.gif

    b.

  • 14. Data: 2018-08-23 08:38:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 07:50, Budyń pisze:

    > paaaanie, fizyka tak nie działa :) Tyle byś uzyskał
    http://rms.com.pl/obrazki/rms/obieg_powietrza_-_ogrz
    ewanie_standardowe.gif

    No, działa tak jak u Ciebie w internetach, a nie tak jak na lekcjach fizyki,
    w których nie brałeś udziału, bo nie chodziłeś do szkoły, albo chodziłeś na
    wagary, jak widać. Na dodatek nie rozumiesz tego, co czytasz. No cóż, taki
    mamy klimat u suwerena z pińcet plus.

    Ale Ci podpowiem, znaj chamskie serce: poszukaj w swoich internetach hasła
    "przewodność cieplna powietrza NIERUCHOMEGO" oraz "przewodność cieplna
    styropianu" i porównaj obie wielkości. Dobrze by było, by Ci ktoś wytłumaczył
    przy okazji, co tak naprawdę stanowi izolację cieplną w styropianie i dlaczego.
    Bo mnie się nie chce.

  • 15. Data: 2018-08-23 08:50:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 23, 2018 at 8:38:43 AM UTC+2, collie wrote:

> [...]
    > przy okazji, co tak naprawdę stanowi izolację cieplną w styropianie i dlaczego.

    Rozumiem, ze w celu unieruchomienia tego powietrza w pudle wystarczy namalowac w
    srodku znak "zakaz ruchu"? ;)
    No bo idea ocieplania styropianem polega wlasnie na tym, ze uniemozliwia on
    cyrkulacje powietrza, z ktorego jest w wiekszosci zbudowany...

  • 16. Data: 2018-08-23 08:54:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-23 o 07:47, Budyń pisze:
    > a materiał nieczuły na wilgoć znasz?

    Wełna mineralna. Zamoknie to i wyschnie.

    > Gdzies mi sie na jakims bojlerze wykraplała woda w przejsciowych
    > stanach, uczulony jestem troche

    Jak dobrze owiniesz wełną to nic się nie będzie wykraplać. Wykrapla się
    tylko wtedy, kiedy jest swobodny przepływ powietrza ze świeżymi porcjami
    wilgoci. Wewnątrz wełny, powietrze ma bardzo mały ruch i dzięki temu
    stanowi zarówno dobre ocieplenie jak i zabezpieczenie przed wykraplaniem
    się rosy.

    > Folią bąbelkową bym to poowijał, co druga warstwa folia aluminiowa to bym uzyskał
    "cudowną" izolację do poddaszy.

    Daj spokój z folią bąbelkową. Wełna mineralna ma dużo większą
    izolacyjność. Gdybyś dysponował folią bąbelkową z bąbelkami z próżnią to
    można by było się zastanawiać nad takim rozwiązaniem :)

  • 17. Data: 2018-08-23 08:57:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 08:50, WS pisze:

    > Rozumiem, ze w celu unieruchomienia tego powietrza w pudle wystarczy namalowac w
    srodku znak "zakaz ruchu"? ;)

    A to już Twój problem. I twórcy wątku, gdyby chciał wykorzystać do izolacji
    nieruchome powietrze. I nie mój - ja tylko "rzucam myśl a wy ją łapcie", jak
    mawiał klasyk. ;)

  • 18. Data: 2018-08-23 09:42:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 08:38:43 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > wagary, jak widać. Na dodatek nie rozumiesz tego, co czytasz. No cóż, taki

    qurcze dokładnie tak sie gada z płaskoziemcami -wskaż takiemu miejsce gdzie sie
    pomylił to cię z wyższoscią uraczy swoją "znajomością" fizyki, lub ogłosi dumnie ze
    ze nie trzeba się znac by wyciągać prawidłowe wnioski.

    Colli - otóż powietrze ogrzeje się od bojlera, uniesie się, zacznie krążyć jak na
    zapodanym rysunku i przenosić ciepło na obudowę -wymyśliłeś chyba najgorsze
    rozwiązanie z możliwych. Bo tam nieruchomego powietrza to nie bedzie.

    b.

  • 19. Data: 2018-08-23 09:49:23
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > przy okazji, co tak naprawdę stanowi izolację cieplną w styropianie i dlaczego.

    Co za bzdury
    Doucz się proszę i przeproś Budynia jak masz resztki honoru.

  • 20. Data: 2018-08-23 10:04:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 09:49, Kris pisze:

    > Co za bzdury
    > Doucz się proszę i przeproś Budynia jak masz resztki honoru.

    Drugi ciemniak, który zamiast szkoły wybrał Google.