  • 11. Data: 2009-04-23 19:19:33
    Temat: Re: jak pozbyć się wylgoci
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Krycha pisze:

    > Tam nie ma studzienki, tylko wykopany dołek wypełniony kształtką z
    > otworem kwadratowym i na wierzchu kształtka "kratówka".
    > Natomiast jest tak ukształtowany teren, że woda spływa po powierzchni
    > poza słupek. Ale część wody na pewno opryska go.
    A widzisz, czyli fachowo to ten dołek nazywa się studnia chłonna ;o)
    Tyle, że dołek mały, czyli studnia chłonna ma małą wydajność ...
    Widać ślad po kałuży, więc pewnie jak pada to się woda ze 'studni' wylewa.

    > Nie mam możliwości przełożyć rynnę w inne miejsce.
    Ale jakby na końcówkę założyć rurę i to odprowadzenie odsunąć od słupka
    to jeśli jest spadek powinno pomóc.

    BR
    Igus'

  • 12. Data: 2009-04-23 20:03:26
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wam za wszystkie rady.
    Pozbieram je w jeden dokument, wydrukuję, przemyślę które rozwiązanie
    przekonuje mnie, poszukam wykonawcę i zlecę.
    Może to potrwać nieokreśloną ilość czasu.
    O wynikach postaram się napisać i pokazać.

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Krycha.

  • 13. Data: 2009-04-26 21:14:03
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeden z rogów mojej altanki, to słupek wymurowany i otynkowany.
    > Nie wiem co jest powodem, że podchodzi wilgocią.
    > Brak izolacji poziomej, czy wylewka jest powyżej izolacji (jeżeli jest
    > izolacja).
    > Jest tam rura spustowa z rynny.
    > Teraz jest taki efekt, jaki widać na zdjęciach.
    > http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#
    > Odnawiam elewację altanki i chciałabym coś zrobić, aby pozbyć się tego
    > liszaja na murze.
    > Może potraktować ten murek szkłem wodnym?
    >
    > Czy w ogóle da się naprawić, to co jest obecnie z tym murkiem?

    To robi sie tak: zdziera stary tynk, naklada nowy - szczelny, nawierca sie 1
    otwor, lub 2, mocuje pakery, bierze sie zwykla towociarke, zywice epoksydowa
    o niskiej lepkosci ( Pionki ), przeznaczona do injekcji, i wstrzykuje sie to
    pod cisnieniem, na wysokosci gruntu. Potem sie czeka, az slupek wyschnie (
    np:6 mies, albo 1 rok) i jesli to konieczne ( moga sie wykrystalizowac sole,
    ktore wniknely w material slupka wraz z woda ) to sie tynkuje na nowo.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-05-06 20:32:50
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:

    (...)

    > - odprowadzic wode z rynny dalej od slupka
    > - sprawdzic czy slupek ma izolacje pozioma- jesli nie ma to wilgoc
    > bedzie zawsze na slupku - mroz zrobi reszte

    Odkułam tynk z jednej strony słupka i jak widać na
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799698497971522
    jest izolacja pozioma. Odetchnęłam z ulgą.
    Wilgoć "szła" po tynku do góry.
    Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemy po najmniejszych trudach, ale
    skutecznie.
    Poddaję pod krytykę taki mój pomysł:
    Starałam sie go zilustrować na zdjęciu
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799668020960306
    Zrobię pas taki jak mam wzdłuż muru (nie wiem jak to fachowo nazywa się).
    Czyli odkopię ziemię i zrobię wylewkę betonową ze spadkiem na zewnątrz.
    Tam gdzie jest odpływ z rury spustowej zrobię w betonie wgłębienie,
    aby woda nie rozlewała się na szerokość, a była ukierunkowana w dół.
    Poprawię wyprofilowanie ziemi, aby woda miała wyraźny odpływ poza wylewkę.
    A to co odkułam na słupku ponownie zatynkuję.

    Co Wy Panowie na to? Chętnie przeczytam wszelkie wskazówki i uwagi.

    Pozdrawiam Krycha.