  • 1. Data: 2017-08-06 23:32:15
    Temat: jaka membrana na dach???
    Od: uciu <a...@g...com>

    Doradzcie...

    Miałem dawać na krokwie pełne deskowanie (osb 12mm) + pape.
    Problem w tym, że taka opcja, biorąc jaką w mierę dobrą pape (podkładowa
    termozgrzewalna modyfikowana SBS na włókninie poliestrowej) wychodzi mi drozej o
    jakieś 10tyś niż membrana (licząc membrane za około 2-3tyś).
    Dach 330m2, dwuspadowy.

    Dlatego raczej musze się zainteresować membrana... tylko doradźcie jaką kupić.

    Na razie wyszukałem dobre opinie o:
    TYVEK PRO
    Dorken Vitaxx
    Corotop Red Strong...

    Czym się jeszcze zainteresować?
    Co z tego wyżej jest najlepsze?

    Czy brać membrany z paskiem klejącym czy dokupić osobno taśmy?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2017-08-07 08:55:54
    Temat: Re: jaka membrana na dach???
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 14:32:15 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Czym się jeszcze zainteresować?
    > Co z tego wyżej jest najlepsze?

    Jakie krycie końcowe? Moim zdaniem lepsza zwykła papa niż wypas membrana.
    Jeszcze przy blasze membrana od biedy ujdzie, przy dachówce tylko papa
    (mniejsza szczelność na ultrafiolet i ogólnie na opady).

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2017-08-07 09:18:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 23:32:17 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Na razie wyszukałem dobre opinie o:
    > TYVEK PRO
    > Dorken Vitaxx
    > Corotop Red Strong...

    Mam Tyveka pro właśnie - w 2009 była to jedna z najlepszych membran.
    Produkują je od kilkudziesięciu chyba już lat więc mają duże doświadczenie:)
    Cóż mogę powiedzieć - jest, leży, działa, nie podcieka ;) Na górze mam
    dachówkę ceramiczną. W 2015 robiłem dopiero podbitkę i przez ten czas
    (5-6 lat) membrana była odkryta (oczywiście od dołu więc tylko
    promieniowanie odbite UV) i nic nie straciła na wytrzymałości.

    > Czy brać membrany z paskiem klejącym czy dokupić osobno taśmy?

    Pewnie z osobnymi taśmami będzie dużo taniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-08-08 11:34:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 08:55:56 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:

    > Jakie krycie końcowe? Moim zdaniem lepsza zwykła papa niż wypas membrana.
    > Jeszcze przy blasze membrana od biedy ujdzie, przy dachówce tylko papa
    > (mniejsza szczelność na ultrafiolet i ogólnie na opady).

    Dachówka Tondach Stodo,

    też mi się wydaje, ze papa tradycyjnie lepsza ale dupłata 10k zł to spooooro :-/ bo
    za tyle to ocieple ten dach:-/

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2017-08-08 11:48:10
    Od: w...@g...com

    > też mi się wydaje, ze papa tradycyjnie lepsza ale dupłata 10k zł to spooooro :-/ bo
    za tyle to ocieple ten dach:-/

    A ile wychodzi z tańszą papą ?
    Bo ja tez ma dachówkę (Tondach holenderka angoba antracyt) - deskowana i papowana i
    nie pamiętam, żeby jakieś duże koszty były związane z tą papą.
    Dodam, że część desek była z odzysku z szalunku.

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2017-08-08 12:10:59
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 11:48:12 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    nie pamiętam, żeby jakieś duże koszty były związane z tą papą.
    > Dodam, że część desek była z odzysku z szalunku.

    Hej,

    w skrócie 330-340m2
    OSB 5tyś (deski mam kiepskie w większości)
    papa 5tyś
    https://www.leroymerlin.pl/dachy-i-akcesoria/pokryci
    a-dachowe/papy-bitumiczne/papa-podkladowa-icopal-baz
    a-pye-pv250-s4-0-7-5-m2-icopal,p410029,l432.html

    + wiecej za robocizne (niż przy samej folii/membranie)

    uciu

  • 7. Data: 2017-08-08 12:16:53
    Od: w...@g...com

    > w skrócie 330-340m2
    > OSB 5tyś (deski mam kiepskie w większości)
    > papa 5tyś
    > + wiecej za robocizne (niż przy samej folii/membranie)
    > uciu

    Mój dach też miał 340m2 :)
    Aż chyba spojrzę wieczorem w faktury, ile mnie w 2010roku kosztowała ta papa.

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2017-08-08 21:30:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 12:11:01 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    a-pye-pv250-s4-0-7-5-m2-icopal,p410029,l432.html

    > + wiecej za robocizne (niż przy samej folii/membranie)

    Nie żebym optował za tą papą (sam wybrałem membrane jako nowocześniejszą
    wersję - pamiętaj jeszcze o ew. problemach z wentylacją jak dasz pełne
    deskowanie - trzeba pamiętać o szczelinach wentylacyjnych przy murłacie,
    kalenicy i nad wełną) ale market to chyba ostatnie miejsce gdzie
    bym kupował materiały budowlane. Nie masz jakiejś normalnej hurtowni
    budowlanej w mieście? W marketach większość jest kilkadziesiąt procent
    droższe...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-08-09 10:52:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 21:30:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > bym kupował materiały budowlane. Nie masz jakiejś normalnej hurtowni
    > budowlanej w mieście? W marketach większość jest kilkadziesiąt procent

    Zostane chyba przy membranie... 10tyś różnicy to sporo i za tyle mam już prąd i wode
    zrobioną...

    Co do cen papy/OSB - porównywałem ceny i market wyszedł dużo taniej...
    Ogólnie w markecie ceny na materiały budowlane nie są złe (pustaki,jakaś wełna czy
    papa) ale na pierdoły (pędzle, gwoździe itp) ceny idą w kosmos. Też market a market
    to duża różnica - najdroższa jest u mnie Castorama, najtańszy Bricomann.

    Pozdrawiam
    adam

  • 10. Data: 2017-08-09 11:13:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 10:52:49 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Co do cen papy/OSB - porównywałem ceny i market wyszedł dużo taniej...

    Weź najtańszą cenę z allegro. Taką powinieneś wytargować w lokalnej
    hurtowni. Zdarzają się 50-60% rabaty, cena na etykiecie to pic na wodę :-)

    > Ogólnie w markecie ceny na materiały budowlane nie są złe (pustaki,jakaś wełna czy
    papa) ale na pierdoły (pędzle, gwoździe itp) ceny idą w kosmos.

    Prawie wszystko jest droższe. Najlepszym odnośnikiem cen jest jednak
    allegro :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.