  • 31. Data: 2013-11-23 08:57:15
    Temat: Re: jaki eko-groszek na co zwaracac uwage (laik)
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7e5bddf5-e640-40d0-8cec-d874d03282dc@googlegrou
    ps.com...

    > Pompka chodzi caly czas na niskim biegu.
    > Zawor 4-drozny prawie zamkniety - na 1, lub na 2.
    > Piec 12-20 KW, a grzeje w 2 pomieszczenach dobrze, a reszta ponizej
    > komfortu.

    Oczekujesz abyśmy wywróżyli z fusów lub kart tarota jaki masz problem?
    Piszesz bardzo enigmatycznie o swoich problemach. Niestety, żeby
    cokolwiek zdiagnozować trzeba wiedzieć jak jest zbudowana instalacja,
    jaki to kocioł i z jaką retortą, czy są zawory termostatyczne przy
    grzejnikach, jakie przekroje rurek i z jakiego materiału (stalowe,
    miedziane, plastik), czy instalacja jest zrobiona grawitacyjnie, czy
    jest typu zamkniętego czy otwartego itd.
    Z kolei z kotłem. trzeba wiedzieć jaką posiada retortę, bo retorta,
    retorcie nie jest równa. W jednej spalisz najgorszej jakości węgiel i
    miał (nawet koksujący), po małej przeróbce, którą możesz wykonać samemu
    w 5 minut, a w innej retorcie nie spalisz niczego innego, poza
    wysokokalorycznym ekogroszkiem, odpowiednio dobranym.
    Dlatego bardzo ważna jest informacja z jaką retortą mamy do czynienia,
    bo od tego zależy co można z nią zrobić, aby poprawić spalanie.

    W internecie niestety nie można znaleźć żadnych danych na temat Twojego
    kotła. Jak widać producent nie chce się chwalić.
    Jeżeli nie umiesz ocenić jaką retortę posiada Twój kocioł to zrób
    zdjęcia tej retorty i udostępnij na jakimś portalu.

  • 32. Data: 2013-11-24 10:34:54
    Od: dolniak <d...@g...com>

    I tu użytkownik ma racje.
    "wprowadzilem się do nowego domu"ale nowy to on może być dla ciebie,bo zbudowany
    dawno,ze starą instalacją.Za malo konkretów,bo ciągle dowiadujemy się czegoś
    nowego(np że instalacja nie grzeje.nawet nie znamy zadanej temperatury Przy tym
    tempie problem może zostać rozwiązany po sezonie grzewczym,gdzieś kolo Wielkiej
    Nocy,o ile...
    Weż fachowca -mniejsza o nazwę- który obejrzy "na gruncie"i zdiagnizuje
    sprawę.Inaczej się nie da.
    powodzenia.dolniak

  • 33. Data: 2013-11-24 22:11:33
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 10:34:54 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    Nocy,o ile...

    > Weż fachowca -mniejsza o nazwę- który obejrzy "na gruncie"i zdiagnizuje

    Tak odpowiadaja zawsze ci, ktorzy i tak nic do powiedzenia nie maja.
    Co to za pytanie - jaka to retorta ?
    Zwykla ...i ijuz.
    Czy ja znam 20 rodzajow retort ?
    Co ma do tego nazwa producenta ?
    Zbudowal kociol, sprzedal i teraz ja sie mecze.

    Zaraz padna pytania o wilgotnosc wegla, jego atest na kalorycznosc itd...
    Moze jeszcze rozmiar mojego kolnierzyka by wam sie przydal ?

  • 34. Data: 2013-11-25 00:54:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 22:11:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Moze jeszcze rozmiar mojego kolnierzyka by wam sie przydal ?

    Zepsul mi sie samochod. Nie jedzie. Pomozecie?
    Co to za pytanie jaki silnik? Zwykly i juz! Czy ja znam 20 rodzai silnikow?
    Co ma do tego nazwa producenta, czy model? Zbudowal samochod, sprzedal i
    teraz ja sie mecze.

    Zaraz padna pytania o rodzaj paliwa, na jakiej stacji tankowalem itd..

    Dawac mi tu odpowiedz CZEMU NIE JEDZIE :P

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2013-11-25 01:03:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dawac mi tu odpowiedz CZEMU NIE JEDZIE :P

    Elementarne drogi Watsonie... nie kręci się, to nie jedzie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2013-11-25 09:42:43
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    > itd...
    > Moze jeszcze rozmiar mojego kolnierzyka by wam sie przydal ?

    O rozmiar prezerwatywy Cię nie zapytam, bo zachowujesz się gorzej jak
    przysłowiowa "blondynka" :)

    Co zaś się tyczy Twojego problemu to na podstawie informacji jakich
    udzieliłeś, mogę Ci powiedzieć, że coś jest nie tak z instalacją oraz
    kotłem i/lub zakupionym węglem.

  • 37. Data: 2013-11-25 09:58:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 listopada 2013 03:41:28 UTC+1 użytkownik Z_D napisał:
    > Fajny zabytek. Pali jak smok, i trzeba mieszkac w kot�owni.
    I tu sie mylisz
    To że trzeba mieszkac w kotłowni to trochę masz racji bo bezobsługowy nier jest. Co
    4-5 godzin drewna trzeba dorzucić.
    Ale w porównaniu z kotłami nazwijmy je "fabrycznymi" które teraz sa w sprzedazy
    sprawnośc ma n pewno wyższą. Lato to sprawdzić dotykając rurę która odprowadza
    spaliny do komina.
    Z kotłami na paliwo stałe mam do czynienia od urodzenia praktycznie, oprócz ki9lku
    lat gdy mieszkałem w mieszkaniu w bloku to całe życie uzytkowałem takie kotły. Teraz
    mam kocioł Heiztechnjik i rura odprowadzająca spaliny byuwa w nim gorąca więc wysoką
    ścią nie grzeszy. Samoreóbka o której pisałem jest tak zbudowana że ogień czy spaliny
    zanim dotrą do komina musza poknać bodajże 3 pionowe kanały.
    We współczesnych "fabrycznych" otłach bywa i tak że ogień potrafi być w rurze
    łaczącej kocioł z kominem.
    No i trwałość- współczesne kotły to raczej dłuzej jak te 7 lat nie pracują bo
    producenci na grubości blachy oszczędzają.
    > Odtawic na podw�rko i czasami popodziwia�.Sprawdzi� czy ptaki
    > juz wewn�trz gniazda pozak�ada�y :)
    Pewnie kiedyś nadejdzie taki moment że na podwórkop trafi. Póki co dział i nie ma
    sensu go wymieniać na współczesny szajs.

  • 38. Data: 2013-11-25 19:46:13
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 00:54:28 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Zaraz padna pytania o rodzaj paliwa, na jakiej stacji tankowalem itd..
    >

    > Dawac mi tu odpowiedz CZEMU NIE JEDZIE :P

    Podaje objawy i oczekuje odpowiedzi, co moze byc przyczyna takich objawow.
    A ty bys zaraz zapytal, jakie byly felgi.
    Ktos tam pisze, ze byc moze trzebaby przerobic retorte...
    To niech sie nie czai, tylko napisze, w jakim przypadku mozna przerobic i jak to
    zrobic.

    Tymczasemo on pyta, czy instalacja jest z miedzi, czy z plastiku...
    Ci ludzie maja problemy z niska samoocena, bo zanim komus odpowiedza na pytanie,
    zdoluja go pytaniami o niewazne szczegoly.

  • 39. Data: 2013-11-25 19:49:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 09:42:43 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > O rozmiar prezerwatywy Ciďż˝ nie zapytam, bo zachowujesz siďż˝ gorzej jak
    >
    > przys�owiowa "blondynka" :)
    >

    > Co zaďż˝ siďż˝ tyczy Twojego problemu to na podstawie informacji jakich
    >
    > udzieli�e�, mog� Ci powiedzie�, �e co� jest nie tak z instalacj� oraz

    > kot�em i/lub zakupionym w�glem.

    Bardzo inteligentna odpowiedz...
    To lepiej idz , kup msobie pare prezerwatyw i zrob z nich uzytek.

  • 40. Data: 2013-11-25 23:15:59
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > Ktos tam pisze, ze byc moze trzebaby przerobic retorte...
    > To niech sie nie czai, tylko napisze, w jakim przypadku mozna

    Myślisz, że ja nie mam nic innego do roboty tylko teraz rozpisywać się o
    wszystkich możliwych przypadkach jakie mogą być przyczyną, opisując je
    wszystkie ze szczegółami, pisząc elaborat na kilkadziesiąt stron A4,
    tylko dlatego, że Tobie się nie chce pomóc sobie samemu?
    Gdybyś zamiast się puszyć jak indor, udzielił prostych odpowiedzi to
    najprawdopodobniej już byś dawno zapomniał o swoich problemach.

    > Tymczasemo on pyta, czy instalacja jest z miedzi, czy z plastiku...
    > Ci ludzie maja problemy z niska samoocena, bo zanim komus odpowiedza
    > na pytanie,
    > zdoluja go pytaniami o niewazne szczegoly.

    Jak Cię zaboli brzuch to także każesz wymieniać lekarzowi wszystkie
    choroby jakie on zna, które mogą się objawiać bólem brzucha, a kiedy da
    Ci skierowanie na badania krwi lub zapyta gdzie Cię boli lub co ostatnio
    jadłeś to mówisz mu, że ma niską samoocenę, bo Cię wypytuje o nieważne
    szczegóły?

    Gdyby to o co pytam nie było ważne do rozwiązania Twoich problemów to po
    prostu bym o to nie pytał.
    Projektuję, montuję, uruchamiam i serwisuję instalacje oraz kotły CO,
    dlatego mam o instalacjach oraz kotłach nieco większe pojęcie od
    przeciętnego użytkownika kotła. Podobnie też kilka osób na tej grupie
    jest specjalistami od instalacji i kotłów, choć niektórzy z nich nie
    zajmują się tym zawodowo. Ale skoro na siłę chcesz nas przekonać, że
    jednak nie powinniśmy się dzielić swoją wiedzą i udzielać rad za free to
    polecam Ci, abyś skorzystał z usług serwisanta kotłów, który zdiagnozuje
    i usunie przyczynę za odpowiednie wynagrodzenie.