  • 21. Data: 2019-07-26 17:49:14
    Temat: Re: jaki klej i grzebień do gresu 60x60
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Zastanów się jednak nad kolejnością - czy nie
    > lepiej najpierw ściany a później podłogę ?
    > Odpada wkurw jak Ci na świeże płytki upadnie
    > cokolwiek cięższego

    Gdybym miał większe doświadczenie, to tak bym
    zrobił. Najpierw ściany od drugiej warstwy (na
    jakiejś listwie startowej), potem podłoga a na
    końcu pierwszy rząd płytek na ścianie.

    Ale że ze mnie nowicjusz totalny, to muszę zacząć
    od podłogi i dopiero pozycjonując się od podłogi
    układać po kolei od dołu płytki na ścianie.
    Podłogę zabezpieczę.

    Poza tym wielu fachowców też tak robi czyli
    najpierw cała podłoga, potem ściany.

  • 22. Data: 2019-07-26 18:20:12
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 10:44:41 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Użyję grzebienia 12 mm.
    >
    > A co do kleju, ktoś doradzi? Ceresit CM17, a może
    > CM16? A może jakiś inny? Cena w zasadzie nie gra
    > roli. Pytanie do praktyków.
    >
    > Na ściany idzie ten sam gres co na podłogę, tylko
    > format mniejszy, bo 60x30 cm. I tutaj ważne aby
    > klej trzymał mocno ściany, bo płytki grube i
    > ciężkie.

    Ten sam czy taki sam?
    Na podloge plytki sa twarde. Na sciany sa sporo miekksze.
    Wzorek to wzorek, nie kazda plytka wygladajaca tak samo jest taka sama.
    Latwo sprawdzic roznice wiercac otwor otwornica diamentowa. W scienne wchodzi
    relatywnie lekko. W podlogowe okrutnie ciezko.

    Jak zrobisz pierwszy rzadek na scianie to potem juz sie w sumie samo trzyma. Klej nie
    musi byc fikusny, kazdy trzyma plytki stojace na innych plytkach.

  • 23. Data: 2019-07-27 00:10:36
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 17:49, brunet.wp pisze:

    > Ale że ze mnie nowicjusz totalny,

    też tak miałem :)

    u mnie było tak, że postanowiłem zacząć od płytek w kotłowni, w sumie
    pomieszczenie niezbyt reprezentacyjne :D
    Po położeniu płytek na ściany i podłogi małżonka to zaakceptowała bez
    zastrzeżeń, a wybredna bestia jest, znaczy małżonka, nie kotłownia

    wyszło tak, że położyłem sam wszystkie płytki w domu, ściany i podłogi
    fakt, że płytkarz pewnie zrobił by to o wiele szybciej, ale mi akurat na
    czasie nie zależało, były dni że kładłem 3-4 płytki, nie więcej,
    ważniejsza byłą dla mnie jakość niż czas
    nawet kładłem płytki szlifowane na kant, co prawda zainwestowałem w
    przyzwoite narzędzia ale bez tego ani rusz

    jedyne płytki które mi położyli "fachowcy" to płytki na balkonie, po
    zimie poprawiali, po drugiej zimie zerwałem je co nie było trudne bo
    były głuche i sam położyłem nowe, już 3 lata trzymają bez problemu

    kilku znajomych którzy nie byli w temacie wykonawcy poprosiło nawet o
    numer telefonu do płytkarza :D

    dasz radę

  • 24. Data: 2019-07-27 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik brunet.wp b...@g...com ...

    > Czytając, oglądając i rozmawiając z mądrymi ludźmi
    > wychodzi mi, że należy zastosować grzebień 12 mm,
    > co przełoży się na ok. 6 mm kleju.

    biorac pod uwage ze zeby w grzebieniu sa rowne z przerwami to w sumie tak
    powinno własnie wyjsc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 25. Data: 2019-07-29 16:36:16
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 24.07.2019 o 15:40, brunet.wp pisze:

    A ja bym się jeszcze podpiął z pytaniem.

    Przy wylewce dano mi taki cynk, że z obserwacji (znaczy człowieka
    poziomującego mi wylewkę), parkieciarze często dają pod płytki siatkę
    zbrojącą (rozumiem że taką jak na elewacji?) i na to klej.

    Bo ja mam taki (b.uczęszczany) wąski korytarz, gdzie (przy podłogówce)
    wyszło tylko 4cm (a niby obliczane na 5, ale wyszło jak wyszło).

    Czy ktoś to zaobserwował i zna powody takiego postępowania?
    Bo jeżeli to lepiej (jakaś dodatkowa warstwa na zerwanie?), to może i ja
    dam siatkę.
    Mam obawy o ten korytarz, dobrze równo tam nie było przy układaniu
    styro. Płytka ma być coś ~15x40? (jakieś włoskie w jodełkę żona wybrała)

  • 26. Data: 2019-07-30 14:36:59
    Od: e...@g...com

    2x robiłem na siatce. Ale nie tej do elewacji. Większe oczka ok. 1x1cm. Siatka sporo
    droższa od elewacyjnej.

  • 27. Data: 2019-07-31 09:59:24
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Skłaniam się do CM17. Bardzo drogi, ale chyba
    będzie lepszy niż CM16.

    Orientuje się może ktoś jaka może być maksymalna
    grubość warstwy kleju CM17? W karcie technicznej
    brak informacji.

    >Ten sam czy taki sam?

    Ten sam czyli taki sam :) Różnica jest jedynie w
    wymiarach i częściowo w kolorze (bo na ściany idą
    2 kolory - szary i ciemny, a na podłogę tylko
    ciemny).

> [...]
    >tak samo jest taka sama.
    >Latwo sprawdzic roznice wiercac otwor otwornica
    >diamentowa. W scienne wchodzi relatywnie lekko. W

    Jeszcze nie wierciłem, ale spodziewam się
    problemów, stąd zamierzam zakupić dobrą tarczę i
    wiertła, otwornice.

    >Jak zrobisz pierwszy rzadek na scianie to potem
    >juz sie w sumie samo trzyma. Klej nie musi byc
    >fikusny, kazdy trzyma plytki stojace na innych
    >plytkach.

    Płytki na ścianach będę kładł rzędami (wzdłuż
    podłogi). Płytki idą poziomo czyli dłuższy bok
    będzie równoległy do podłogi. Zastanawiam się ile
    na raz mogę położyć rzędów płytek. 3 rzędy (ok. 90
    cm) będzie ok?

  • 28. Data: 2019-07-31 15:28:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 lipca 2019 02:59:59 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > będzie lepszy niż CM16.
    >
    > Orientuje się może ktoś jaka może być maksymalna
    > grubość warstwy kleju CM17? W karcie technicznej

    Jest ale nie wprost. Podane jest zuzycie dla roznych grubosci zebow. 12mm jest maks.
    I w sumie tego bym sie trzymal.

> [...]
    > ciemny).

    > Jeszcze nie wierciłem, ale spodziewam się
    > problemów, stąd zamierzam zakupić dobrą tarczę i

    Przy cieciu tarczami podlewaj woda. Bedzie pryskac ale na szczescie nie bedzie trwale
    plamic.

> [...]
    > będzie równoległy do podłogi. Zastanawiam się ile
    > na raz mogę położyć rzędów płytek. 3 rzędy (ok. 90

    W praktyce jak sciana dluga to mozesz kleic wszystko po kolei bo jak trzeci rzadek
    zrobisz to pierwszy juz zlapie.
    Ale jak masz czas to rob po 3 rzadki na dzien i bedzie ok.

  • 29. Data: 2019-07-31 15:53:31
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > grubość warstwy kleju CM17? W karcie technicznej

    >Jest ale nie wprost. Podane jest zuzycie dla
    >roznych grubosci zebow. 12mm jest maks. I w sumie
    >tego bym sie trzymal.

    A nie chodzi tutaj o rozmiar grzebienia?

    > Przy cieciu tarczami podlewaj woda. Bedzie
    > pryskac ale na szczescie nie bedzie trwale
    > plamic.

    Podstawa. Inaczej bym nie śmiał.

    >W praktyce jak sciana dluga to mozesz kleic
    >wszystko po kolei bo jak trzeci rzadek zrobisz to
    >pierwszy juz zlapie.
    >Ale jak masz czas to rob po 3 rzadki na dzien i
    >bedzie ok.

    Też mi się tak wydaje.

  • 30. Data: 2019-07-31 20:28:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 lipca 2019 08:54:07 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A nie chodzi tutaj o rozmiar grzebienia?

    Chodzi ale nie podaja wiekszego, taka troche zawoalowana sugestia zeby duzo grubiej
    nie smarowac.

    Ale jak dasz nawet 2x wiecej to nie powinno odpadac, szczegolnie w pomieszczeniu.

    Jednak ja bym sie trzymal raczej mniejszych grubosci.

    Aktualnie nie mam jak ale jakby sie uprzec u na gruzowisku mozna by sprawdzic w jakim
    stanie sa duze bryly takiego kleju po paru latach zim i opadow.
    Ale ci nie sprawdze bo nie mam jak :)