    From: Moorek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: jeden pilot do wszystkiego
    Date: Tue, 26 Oct 2010 00:36:26 -0700 (PDT)

    Mam harmony one miałem wcześniej 525, a jeszcze wcześniej Philipsa -
    do czasu jak PHILIPS zaniemógł i nie chciał się uczyć kodów do
    dekodera Nki, dekodera DDTS.
    W Philipsie co było fajne a czego nie ma w żadnym modelu logitecha -
    "budzik" czyli uruchamianie zadanej sekwencji kodów/guzików o
    wskazanej godzinie, tego mi brakuje.
    Wielki plus dla logitecha to to że uczy się wszystkiego bez problemu,
    poza klimą - klima moja ma to do siebie że wysyła jedną sekwencję ze
    wszystkimi ustawieniami wiatraka/skrzydełek, temp itd - czyli nie
    mogę sobie sterować dowolnie każdą funkcją klimy osobno a musiałem
    domyślnie ustawić sobie pod guzikami np: (21st chłodzenie/ wentyl. na
    1 itp.) grzanie na 21 osobny guzik.

    Jeżeli chodzi o różnice między modelami pilotów logitecha to
    możliwościami i funkcjami uczenia się i wysyłania kodów nie różnią się
    od siebie - są takie same - podstawowa różnica między każdym modelem
    to jakość wykonanych guzików ich ilość, rodzaj wyświetlacza i w
    wyższych modelach ekran pojemnościowy dotykowy.

    525 najniższy model - jest modelem budżetowym - osobiście nie polecam
    guziki gumowe styki z gumy przewodzącej - po intensywnym używaniu po 2
    latach guziole zaczęły padać, nie wiem jak jest w modelu 555. Wersja
    Harmony One wykonana jest solidnie - guziki wykonane z twardego
    plastiku styki zrealizowane na zasadzie wypukłej blaszanej pastylki
    czyli bardzo dobre. ONE nie padł ani razu - kupiłem go na allegro -
    nie stać mnie było na nówkę.

    Jeżeli chodzi o stałą obecność osoby obeznanej z kompem - to bzdura,
    wystarczy że ktoś zaprogramuje całość i przeszkoli wszystkich i tak
    poukłada funkcje guzików że będzie to wygodne. Do dalszego używania
    nie potrzeba kompa, programowania ani grzebania w ustawieniach.
    Jeżeli coś się nie włączy albo nie zareaguje na kody sterujące - jest
    guzik help, która pozwala na pomoc i naprawę takich problemów.

    Jeżeli chodzi o dyskusję jak w temacie - to wyłączniki na podczerwień
    do żyrandoli są w Casto - sam taki kupiłem - guzik a w zasadzie styk
    do załączania ręcznego na zasadzie pojemnościowej - problem bo
    wymagana jest dodatkowa żyła uziemniająca której w standardzie w
    instalacjach wyłącznikowych nie ma.

    A jeżeli chodzi o gniazda załączane z pilota to jest wielki kłopot -
    bo wszystkie urządzenia jakie widziałem i jedno takie mam są na fale
    radiowe - czyli nie da rady zaprogramować do tego celu pilota na
    podczerwień - poza tym gniazda często są tak pochowane że bezcelowe
    byłoby montowanie czujników podczerwieni gdyż raczej prawie nigdy nie
    zadziałałyby prawidłowo przez przeszkody jakie je dzielą z pilotem
    kanapa, szafka, lampa kwiatek itd.
    Nigdzie w sklepach ani na alle nie widziałem gniazd na podczerwień.
    No chyba że kogoś stać na instalację domu inteligentnego - ale to
    zupełnie osobna bajka.

    Ja poleciłbym osobiście jakiś model harmony + 4gniazdka z nadajnikiem
    (pilotem) radiowym, + wyłączniki na podczerwień dla żyrandoli (jeżeli
    mamy uziom w wyłącznikach - inaczej będzie masakra - można je gdzieś
    indziej zaprogramować a potem zainstalować ale bez uziomu czujnik
    dotykowy nie zadziała czyli zostaje tylko pilot).
    Nie widziałem wyłączników mechanicznych z odbiornikiem podczerwieni -
    może są nie wiem - to by wyeliminowało potrzebę podłączania uziomu.

    Pozdrowienia
    moorek