  • 1. Data: 2009-08-25 20:59:58
    Temat: kierbud razem czy osobno
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W prasie czytalem ze lepiej zalatwic kierbuda nie zwiazanego z ekipa
    ktora buduje.

    Ile taki oddzielny kierbud kosztuje /miesiecznie/ stawka za calosc/ za
    godziny/

    Przy okazji ile kosztuje ta osoba co jest nadzorem budowlanym

    czy jednak lepiej kierbuda razem z ekipa a nadzor i tak musi byc oddzielnie

  • 2. Data: 2009-08-26 01:15:55
    Temat: Re: kierbud razem czy osobno
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Sie, 22:59, bulba008 <b...@o...pl> wrote:

    > czy jednak lepiej kierbuda razem z ekipa a nadzor i tak musi byc oddzielnie

    Ta opcja jest najlepsza, choć zapewne najdroższa.

    Kierbud zawsze (ustawowo) reprezentuje interesy wykonawcy.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-08-26 07:01:18
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W prasie czytalem ze lepiej zalatwic kierbuda nie zwiazanego z ekipa ktora
    >buduje.
    >
    > Ile taki oddzielny kierbud kosztuje /miesiecznie/ stawka za calosc/ za
    > godziny/

    Kierbud zawsze reprezwentuje ekipę.
    Stawkai u mnie(Pomorze) to 1500-2500zł za całą budowę.
    1/3 cenyza SSO 1/3ceny po wykończeniówce i reszta po oddaniu byudynku do
    uzytkowania.
    W tej cenie kierbud będzie Tobie prowadził dziennik budowy(ale trzymaj
    dziennik u siebie)- na budowie zjawi sie w momentach kiedy jest faktycznie
    potzrebny(fundamenty, strop, więżba, dach)+ konsultacje telefoniczne.
    Dopilnować wszystkiego i tak musisz sam- na kierbuda czy inny nadzór nie
    licz.

    > Przy okazji ile kosztuje ta osoba co jest nadzorem budowlanym

    Do domku jednorodzinnego raczej bez sensu wydawać pieniadze na takiego
    kogoś. Chyba że sam nie masz czasu/możliwości dopilnować.

    > czy jednak lepiej kierbuda razem z ekipa a nadzor i tak musi byc
    > oddzielnie,

    Teoretycznie najlepsze rozwiązanie ale tylko teoretycznie;)
    Zapewnia to jedynie spokojny sen inwestora;)))

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-08-26 15:48:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > Przy okazji ile kosztuje ta osoba co jest nadzorem budowlanym
    >

    > czy jednak lepiej kierbuda razem z ekipa a nadzor i tak musi byc oddzielnie

    Nadzór czasem jest obowiazkowy a czasem nie. Co dostałeś w PnB ?

  • 5. Data: 2009-08-26 16:10:36
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nadzór czasem jest obowiazkowy a czasem nie. Co dostałeś w PnB ?
    Jeszcze nie jestem na etaqpie PnB. Czyli to o nadzorze dostane w PnB?

  • 6. Data: 2009-08-26 16:54:43
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 18:10, bulba008 <b...@o...pl> wrote:

    > Jeszcze nie jestem na etaqpie PnB. Czyli to o nadzorze dostane w PnB?

    Jedyny nadzór obowiązkowy dla budowy domku jednorodzinnego to kierbud
    ;-)

  • 7. Data: 2009-08-26 17:12:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

    > Jedyny nadzór obowiązkowy dla budowy domku jednorodzinnego to kierbud
    > ;-)

    i kierbuda należy zatrudnić własnego, chyba że wykonawca swojego daje gratis
    w cenie wykonawstwa to wtedy można pomyśleć o zatrudnieniu sobie inspektora
    nadzoru. Jeśli wykonawca za keirbuda chce ekstra opłaty to należy zatrudnić
    własnego kierbuda i spisać z nim sensowną umowę.

    Na małej budowie kier niezależny od wykonawcy tylko do inwstora nadzoruje w
    imieniu państwa prawidłowość prowadzonych robót budowlanych nie reprezentuje
    wykonawcy bo tych moga być dziesiątki przestańcie panowie pierdzielic
    bzdury. Aby czynił to w naszym interesie i z naszymi wymaganiami należy z
    nim spisać odpowiednią umowę!

  • 8. Data: 2009-08-26 17:22:26
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 19:12, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wykonawcy  bo tych moga być dziesiątki przestańcie panowie pierdzielic
    > bzdury. Aby czynił to w naszym interesie i z naszymi wymaganiami należy z

    Przeczytaj sobie ustawę. Jest tam czarno na białym napisane. Nie
    pierdziel.

    A jeżeli ustawa Ci nie wystarczy to wystarczy zwykła logika. Kierbud
    odpowiada za wszystko własnymi czterema literami. Obojętnie kto go
    wynajął. Jak ekipa spierdzieli a on podpisze że OK. to będzie w żywe
    oczy zapierać się że wszystko jest OK.

    Szkoda czasu na dyskusję która była już wiele razy odgrzewana. Kierbud
    to zło konieczne, jak mozna mieć za darmo to tylko brać. I wtedy
    zapłacić fachowcowi (inspektor nadzoru inwestorskiego) żeby pilnował
    kierbuda. To jest IMHO najlepsza możliwa opcja gdy samemu nie zna się
    na tym wystarczająco.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-08-26 19:24:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Jedyny nadzór obowiązkowy dla budowy domku jednorodzinnego to kierbud ;-)

    Nieprawda. Urząd może dołożyć ci obowiązkowego inspektora nadzoru tłumacząc to:
    1) skomplikowaniem projektu
    2) warunkami geologicznymi

    Nie ma na to wytycznych, więc jak się urzędnik uprze to za (1) uzna np.
    podpiwniczenie albo lukarnę a za (2) np. przypadki występowania kurzawki na danym
    terenie. W moim powiecie wszyscy dostają inspektora z urzedu bo jest niedaleko
    kamieniołom itd.

  • 10. Data: 2009-08-27 20:21:40
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    odpowiada za wszystko własnymi czterema literami. Obojętnie kto go
    wynajął. Jak ekipa spierdzieli a on podpisze że OK. to będzie w żywe
    ciach.
    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    No logika raczej by nakazywała aby kierbud nie podpisywał sie pod
    spierdzieloną robotą skoro odpowiada za to,
    natomiast kazdy kierbud powiazany z wykonawca to zrobi ze wzgledu na to
    ze nie gryzie sie ręki ktora karmi. Ja mam szczescie bo kierbud to
    przyjaciel a wykonawcą jestem ja;)

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
    wirusow 4374 (20090827) __________

    4374 (20090827) __________