  • 31. Data: 2011-11-18 18:28:30
    Temat: Re: nadproże miocowane do drewnianego słupa
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-11-17 21:49, janusz_kk1 pisze:
    > A ty myślisz że klin jest wygodny? też nie, tam po prostu powinna być
    > większa klatka aby było miejsce na spocznik.

    Spocznik - niezla nazwa :)

    Mam identyczne schody. Najpierw bylo odrobina klopotu,
    ale juz sie smiga po omacku. Nie ma o czym mówic.

    pozdro
    --
    A S

  • 32. Data: 2011-11-18 19:32:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w wiadomości
    >
    > Tfu, alem się popisał. Szerokość wynosi 25cm czyli 2h+s = 60,4cm

    17,7 to optymalna wysokość.
    25cm - dojdzie z 2cm "noska" i też będzie bardzo dobrze. Ważne, żeby cała stopa
    się mieściła.
    Stromiznę schodów określasz wysokością stopnia. Do 19cm robi się w domu, powyżej
    19cm możesz zrobić do piwnicy, schody ogrodowe ok. 10-12cm.

    > Poprawka: 2*0,25m*0,9m czyli 0,45m2

    Ile masz tych stopni? zakładam że 17. Mamy 2 biegi po 8 stopni. Minimalna
    "głębokość" klatki schodowej to 8*25cm=200cm. Szerokość biegu zakładam 90cm,
    więc drugi wymiar klatki, "szerokość", to 180cm. Minimalna wygodna szerokość
    spocznika to 80cm, zatem dla stopnia 25x90cm, liczby stopni 17 o wysokości
    17,7cm, minimalny wymiar klatki schodowej to 280x180cm.
    Oczywiście można kombinować ze spocznikiem np. na dolnym biegu, a resztę zrobić
    w zabiegu albo skrócić nieco stopień.
    Tu znajdziesz zalecenia dotyczące stopni, klatek schodowych itp. Oczywiście
    tematu to nie wyczerpuje :)
    http://www.dom-bud.eu/schody/schody-co-warto-wiedzie
    c.html

    --
    Bartek

  • 33. Data: 2011-11-18 19:46:24
    Temat: Re: nadproże mocowane do drewnianego słupa
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Tak, dokładnie w tym miejscu jest w projekcie.

    Wg rzutu poddasza na stronie Horyzonta, słup powinien stać obok ściany. Ponadto
    ściany miały być z gk... Znalazłem Twój post nt. stropu.
    Właśnie takie sytuacje przekonują mnie, że budować należy dokładnie wg projektu.

    --
    Bartek

  • 34. Data: 2011-11-18 20:27:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-11-2011 o 22:36:24 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Izolowanie drewna od "muru" (wystaczy choćby zwykła papa) to jedna z
    > podstawowych zasad, której należy przestrzegać.
    Itak i nie, izoluje się od mokrego muru, od suchego nie trzeba :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2011-11-19 11:45:37
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 21:27:09 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Itak i nie, izoluje się od mokrego muru, od suchego nie trzeba :)

    Owszem, nie.

    Jaki to jest suchy i mokry mur? :->

    --
    ŁC
    Jak ktoś ma pecha, to i w dupie palec złamie

  • 36. Data: 2011-11-21 08:10:12
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > Ponadto ściany miały być z gk... Znalazłem Twój post nt. stropu.
    > Właśnie takie sytuacje przekonują mnie, że budować należy dokładnie wg

    O jakim rzucie ze strony Horyzontu piszesz? Zapewniam Cię, że ten słup co do
    centymetra stoi tak jak w projekcie. Mogę Ci przesłać skan projektu jeśli
    nie wierzysz.

    Strop zmieniłem z terivy na monolityczny, ale jaki ma to związek z omawianą
    kwestią? Jak na razie, to nie mam podstaw sądzić, że to był zły wybór.
    Kosztowo wyszło porównywalnie jak teriva, może nawet będzie taniej jak
    odsprzedam stemple (jak by ktoś chciał kupić to zapraszam, sprzedam za
    niewielkie pieniądze, okolice W-wy).

    Ścianki poddasza faktycznie miałybyć z KG. Zrobiłem murowane, bo jakoś
    przekonania nie mam do ścianek z KG.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 37. Data: 2011-11-21 08:18:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > szerokość spocznika to 80cm, zatem dla stopnia 25x90cm, liczby stopni 17 o
    > wysokości 17,7cm, minimalny wymiar klatki schodowej to 280x180cm.

    Nie, u mnie nieco inaczej. Wystarczyłoby wypuścić 2 stopnie na klatkę
    schodową i zlikwidować 2 stopnie tam gdzie byłby spocznik (te stopnie w
    kształcie trójkąta). Więc dodatkowo klatka schodowa zajęłaby ok. 0,45m2.

    Dzięki.

  • 38. Data: 2011-11-21 18:34:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    message news:jad115$10f$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > centymetra stoi tak jak w projekcie. Mogę Ci przesłać skan projektu jeśli nie

    Moja wiara nie ma tu żadnego znaczenia :) Skoro tak mówisz, to pewnie tak jest.
    Miałem na myśli ten rzut poddasza
    http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/tymek/lus
    tro/312
    Chyba taki dom budujesz? Słup stoi tam obok ściany.

> [...]
    > Kosztowo wyszło porównywalnie jak teriva, może nawet będzie taniej jak
    > odsprzedam stemple (jak by ktoś chciał kupić to zapraszam, sprzedam za

    Strop ok. Monolit jest na pewno lepszy niż teriva, być może nawet również
    tańszy.
    Ja jednak jestem generalnie przeciwnikiem wszelkich zmian (choć sam bym się
    zastanawiał czy robić terivę czy monolit, gdybym miał terivę w projekcie).

    > Ścianki poddasza faktycznie miałybyć z KG. Zrobiłem murowane, bo jakoś
    > przekonania nie mam do ścianek z KG.

    Ja zrobiłem gk (zgodnie z projektem). Zaoszczędziłem na tym sporo, zwłaszcza że
    robiłem je sam. Tylko gładź i malowanie zleciłem.
    Gdybyś od początku zrobił ściany gk, to ten słup nie byłby problemem.

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2011-11-22 09:03:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/tymek/lus
    tro/312
    > Chyba taki dom budujesz? Słup stoi tam obok ściany.

    A faktycznie, na tym rzucie jest obok ściany. Jednak u mnie w projekcie jest
    w ścianie.

> [...]
    > Ja jednak jestem generalnie przeciwnikiem wszelkich zmian (choć sam bym
    > się zastanawiał czy robić terivę czy monolit, gdybym miał terivę w

    To podobnie jak ja, też jestem przeciwnikiem zmian. U mnie zmiany są
    niewielkie (przynajmniej w porównaniu do innych Tymków).

    > Ja zrobiłem gk (zgodnie z projektem). Zaoszczędziłem na tym sporo,
    > zwłaszcza że robiłem je sam. Tylko gładź i malowanie zleciłem.
    > Gdybyś od początku zrobił ściany gk, to ten słup nie byłby problemem.

    Zaoszczędziłeś pewnie na robociźnie, bo materiał wyszedł podobnie? Ja jednak
    ścian z KG nie zrobiłbym.

  • 40. Data: 2011-11-22 12:06:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]

    > niewielkie (przynajmniej w porównaniu do innych Tymków).

    > Zaoszczędziłeś pewnie na robociźnie, bo materiał wyszedł podobnie? Ja jednak

    Tak, materiały podobnie kosztują, ale robocizna jest droższa - 1m2 gk
    wyszpachlowany kosztuje mniej niż samo murowanie, a tu dochodzi jeszcze
    tynkowanie i ewentualnie gładź.

    --
    Bartek