  • 1. Data: 2011-11-15 09:21:57
    Temat: nadproże mocowane do drewnianego słupa
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    nie podoba mi się to. Nadproże przy ściankach działowych jest z jednej
    strony zamocowane do drewnianego słupa podtrzymującego dach. Jak widać na
    zdjęciu, jest tam włożony kątownik, który jest przybity gwoździami do słupa.
    Nie wiem, nie znam się (kierownik jeszcze tego nie widział, ale zobaczy),
    jednak moim zdaniem jest to podejrzane rozwiązanie. A może się mylę i jest
    poprawnie. Proszę o opinie i ewentualne sposoby rozwiązania problemu. Być
    może należy całkiem wywalić to nadproże, jak również wywalić pustaki które
    są na nim i zrobić tam na górze kawałek ścianki z kartongipsu.

    Oto zdjęcia:
    http://img64.imageshack.us/img64/2595/p1050654t.jpg
    http://img20.imageshack.us/img20/4972/p1050623a.jpg

    Widok z góry:
    http://img842.imageshack.us/img842/7154/p1050575hf.j
    pg

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-11-15 09:41:10
    Temat: Re: nadproże mocowane do drewnianego słupa
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > nie podoba mi się to.

    Też u siebie miałem dwa takie miejsca. Murarz mi powiedział, że to
    najlepiej zabudować lekką konstrukcją z G-K.
    Tak też zrobiłem.
    Tam nad tym nadprożem nie będzie żadnych obciążeń, bo to już strych,
    zatem nie musi być jakiegoś super mocowanie, ale to, co Tobie zrobili,
    też powinno być ok. :).

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-11-15 10:12:44
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-15 10:21, brunet.wp pisze:
> [...]
    > problemu. Być może należy całkiem wywalić to nadproże, jak również
    > wywalić pustaki które są na nim i zrobić tam na górze kawałek ścianki z

    I tak nie otynkujesz tego słupa, więc ścianę będziesz musiał obłożyć
    kartongipsem. Więc się nie przejmuj ewentualną pracą tej belki. A
    obciążeń to raczej większych nie będzie przenosić.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-11-15 18:18:18
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j9tavl$g4l$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > problemu. Być może należy całkiem wywalić to nadproże, jak również wywalić
    > pustaki które są na nim i zrobić tam na górze kawałek ścianki z

    idealne miejsce na grzyba
    generalnie dla mnie to horror co widac na zdjeciach...
    lepiej zmien kierownika

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-11-15 18:56:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-11-2011 o 10:21:57 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    > słupa. Nie wiem, nie znam się (kierownik jeszcze tego nie widział, ale
    > zobaczy), jednak moim zdaniem jest to podejrzane rozwiązanie. A może się

    Jest ok, słup w końcu nie będzie ci 'latał' po poddaszu :) tak więc nic
    się nie stanie,
    ja mam dokłądnie tak samo :) ścianka działowa nad schodami która trzyma
    się tylko
    kawałka kolnkowej i z drugiej strony słup. Tylko że ja zrobiłem z profili
    lekką
    zabudowę nad drzwiami i wypełniłem ją wełną + folia+ GK. profile
    przykręciłem do słupa
    i z drugiej strony do ściany, płytę GK zamalowałem i jest ok, nic nie peka
    bo
    słup bardzo niewiele pracuje.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-11-15 21:28:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > całkiem wywalić to nadproże, jak również wywalić pustaki które są na nim i
    > zrobić tam na górze kawałek ścianki z kartongipsu.

    To jest genialne :)
    Czy słup wg projektu jest w tym miejscu?
    Na Twoim miejscu wyciąłbym całą konstrukcję nad i pod tym nadprożem, a po
    tynkach zrobił konstrukcję z gk. Tej ściany przy górnym biegu schodów nie musisz
    tynkować - tam się przyklei płytę gk.
    Schody są skopane, ten majster nie ma pojęcia o robieniu schodów zabiegowych.
    Czy między bloczkami w pionowych spoinach jest zaprawa? Coś małe te
    przewiązania...
    No i dobrze Hana pisze - kierownika budowy jak najszybciej zmień.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-11-15 23:36:22
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Schody są skopane, ten majster nie ma pojęcia o robieniu schodów

    A co jest nie tak ze schodami?

  • 8. Data: 2011-11-16 07:08:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > idealne miejsce na grzyba
    > generalnie dla mnie to horror co widac na zdjeciach...

    a skąd tam ma sie wziąć grzyb - to jest miejsce ciepłe, tam nie bedzie
    wilgoci. O czym mówisz?

    b.

  • 9. Data: 2011-11-16 09:14:12
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > To jest genialne :)
    > Czy słup wg projektu jest w tym miejscu?

    Tak, dokładnie w tym miejscu jest w projekcie.

    > Na Twoim miejscu wyciąłbym całą konstrukcję nad i pod tym nadprożem, a po
    > tynkach zrobił konstrukcję z gk.

    Też o tym myśłałem. Ale napisz dlaczego tak jak teraz jest źle.

    > Tej ściany przy górnym biegu schodów nie musisz tynkować - tam się
    > przyklei płytę gk.

    Ok.

    > Schody są skopane, ten majster nie ma pojęcia o robieniu schodów
    > zabiegowych.

    Co jest *konkretnie* źle w tych schodach?

    > Czy między bloczkami w pionowych spoinach jest zaprawa? Coś małe te
    > przewiązania...

    W pionowych (i w poziomych spoinach) nie ma zaprawy, jest klej. Faktycznie w
    kilku miejscach są zbyt małe przewiązania, ale czy jest to aż tak duży
    problem? Kazać burzyć ścianę i stawiać na nowo?

    > No i dobrze Hana pisze - kierownika budowy jak najszybciej zmień.

    Na tym etapie budowy zmiana kierownika jest bezcelowa.

  • 10. Data: 2011-11-16 09:15:50
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > idealne miejsce na grzyba

    Dlaczego? Jak to poprawić?

    > generalnie dla mnie to horror co widac na zdjeciach...

    Jakie widzisz błędy?

    > lepiej zmien kierownika

    Za późno.