  • 1. Data: 2010-08-29 18:52:18
    Temat: naprawa (tuning) hydroforu
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    mam taki zestaw hydroforowy Omnigena JY 1000:
    http://allegro.pl/zestaw-hydroforowy-jy-1000-24l-omn
    igena-tanio-i1205149244.html
    jest zamontowany w studni na zewnątrz (studnia z kręgów, sucha w dół
    do wody idzie wwiercona rura 160-tka)
    no i padła pompa, niby odporna z nierdzewki, ale jednak w tej studni
    jest wilgoć, skrapla się na ścianach i całym hydroforze, przez tydzień
    nie była używana, rdza chwyciła i d..pa :-(
    nie wiem czy wymieniać pompę na taką samą, żeby po 2 latach szlag ją
    też trafił, czy może dać od razu zamiast niej jakąś niewielką
    głębinową wsadzoną w rurę:
    zawsze myślałem, że głębinowe są dużo droższe, ale np.
    http://allegro.pl/pompa-glebinowa-pompy-do-wody-0-4-
    kw-fvat-hit-i1196087249.html
    cenowo porównywalne, ale co są warte...?
    czy da się (czy będzie współgrała z posiadanym zbiornikiem i
    czujnikiem ciśnieniowym) i czy warto zamieniać na pompę głębinową?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-08-29 19:57:12
    Temat: Re: naprawa (tuning) hydroforu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 20:52:18 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest wilgoć, skrapla się na ścianach i całym hydroforze, przez tydzień
    > nie była używana, rdza chwyciła i d..pa :-(

    No bo to pompa jest do piwnicy a nie studni.

    > nie wiem czy wymieniać pompę na taką samą, żeby po 2 latach szlag ją
    > też trafił, czy może dać od razu zamiast niej jakąś niewielką
    > głębinową wsadzoną w rurę:

    głębinową i będziesz miał spokój, tylko pamietaj co najmniej 0,5m
    nad dnem żeby piasku nie ciągła.

    > zawsze myślałem, że głębinowe są dużo droższe, ale np.
    > http://allegro.pl/pompa-glebinowa-pompy-do-wody-0-4-
    kw-fvat-hit-i1196087249.html
    > cenowo porównywalne, ale co są warte...?
    Wg mnie za słaba, będdzie długo 'biła' do zbiornika, poszukaj takiej
    na min 1kw, cena max 700zł ale masz spokój na parę lat.

    > czy da się (czy będzie współgrała z posiadanym zbiornikiem i
    > czujnikiem ciśnieniowym)
    Będzie o ile powietrze będzie w zbiorniku (poduszka u góry).

    i czy warto zamieniać na pompę głębinową?
    Warto, bo takie jak kupiłeś to sie nadają do podlewania ogródka
    ze studni co ma max 5m.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-30 09:17:15
    Od: mk <d...@t...pl>

    janusz_kk1 pisze:

    > Będzie o ile powietrze będzie w zbiorniku (poduszka u góry).
    Tę, którą ma jest z przeponą(przeponowy zbiornik 24), więc sprawa
    poduszki u góry nie ma znaczenia.
    Pdr.M

  • 4. Data: 2010-08-30 15:11:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 29 Sie, 21:57, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > No bo to pompa jest do piwnicy a nie studni.

    no bez przesady, jakoś u mnie wystarcza, jakbym dał większą, to
    studnia by nie wyrobiła...

    > głębinową i będziesz miał spokój, tylko pamietaj co najmniej 0,5m
    > nad dnem żeby piasku nie ciągła.

    wymieniłem dzisiaj na taka samą... zapłaciłem 220 PLN, głębinowa
    kosztowała ponad tysiąc, żona kategorycznie zaprotestowała na taki
    wydatek :-)), wprawdzie były tańsze, chyba chińskie, ale sprzedawca
    zdradził mi, że każda jaką sprzedał, po kilku miesiącach wróciła
    uszkodzona i nie poleca, więc odpuściłem, jak padnie ta co jest, to
    wtedy chyba zainwestuję w głębinową...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-08-30 15:13:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a... i dzięki za podpowiedzi :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-08-30 21:08:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 11:17:15 mk <d...@t...pl> napisał(a):

    > Tę, którą ma jest z przeponą(przeponowy zbiornik 24), więc sprawa
    > poduszki u góry nie ma znaczenia.
    To się zgadza ale jak kupi głębinową to tego zbiornika nie będzie miał
    i dlatego pisałem o zbiorniku i to z poduszką powietrzną obojętnie
    jak zrobioną.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-08-31 11:49:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To się zgadza ale jak kupi głębinową to tego zbiornika nie będzie miał
    > i dlatego pisałem o zbiorniku i to z poduszką powietrzną obojętnie
    > jak zrobioną.

    będę miał zbiornik, ten sam który już jest, zostaje też osprzęt:
    wyłącznik ciśnieniowy, zawór i wszystkie skrętki, tylko zamiast pompy
    oryginalnej podłączę głębinową, a propos czy taka pompa głębinowa
    blokuje odpływ wody, tzn. czy jak nabije zbiornik i się wyłączy, to
    woda pod ciśnieniem nie spłynie przypadkiem z powrotem, czy też
    powyżej trzeba dawać jakiś zawór zwrotny?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-08-31 12:23:42
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Sie, 13:49, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > woda pod ciśnieniem nie spłynie przypadkiem z powrotem, czy też
    > powyżej trzeba dawać jakiś zawór zwrotny?

    Zawór zwrotny koniecznie, przy długiej linii między pompą a
    zbiornikiem tych zaworów może być nawet więcej niż jeden (np. jeden
    tuż za pompą, a drugi już na końcu wzniosu, w studzience).

    J.