  • 1. Data: 2012-08-18 16:34:05
    Temat: [ocieplanie] otwory pod katem czy prostopadle?
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    No właśnie. Jak jest lepiej przy grubości 20cm? Prostopadle oczywiście
    dużo prościej ale ze skosikami lepsza widoczność z okna i więcej
    światła.

    Druga sprawa, czy styk styropianu z ramą okna wymaga jakiejś taśmy?

    bajcik

  • 2. Data: 2012-08-18 16:37:30
    Temat: Re: [ocieplanie] otwory pod katem czy prostopadle?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 sierpnia 2012 16:34:05 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
    > No właśnie. Jak jest lepiej przy grubości 20cm? Prostopadle oczywiście
    >
    > dużo prościej ale ze skosikami lepsza widoczność z okna i więcej
    >
    > światła.

    Przy tej grubości styro to przemyśl okna w warstwie ocieplenia.

  • 3. Data: 2012-08-18 16:41:08
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 07:37:30 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Przy tej grubości styro to przemyśl okna w warstwie ocieplenia.

    Kwestia wielkości okien również.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Nawet jeśli was zjedli, zawsze macie dwa wyjścia.

  • 4. Data: 2012-08-19 01:41:03
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-18 16:34, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
    > No właśnie. Jak jest lepiej przy grubości 20cm? Prostopadle oczywiście
    > dużo prościej ale ze skosikami lepsza widoczność z okna i więcej
    > światła.

    Też miałem ten problem. Bałem się studni jaka utworzy 20 cm styropianu.
    Nie rozważałem w ogóle licowania okna ze styropianem, bo to za drogie.
    Wybrałem styro 15 cm, ale szary, cenowo i parametrami zbliżony do
    zwykłego 20 cm. Ale i tak dałem skosy, i chyba niepotrzebnie, bo przy 15
    cm nie jest źle. U mnie sytuację pogarsza dodatkowo bardzo ciemny kolor
    glifów - ciemny brąz. Ale i tak nie jest źle, dziś nie dawałbym skosów.
    Przy 20 pewnie gorzej, nie potrafię powiedzieć. Robiłem u siebie
    przymiarki z białym styro grubości 20 cm i wyglądało to średnio, dlatego
    wziąłem szarą 15tkę. Gdybyś się zdecydował na skośne glify, to nie rób
    skosu na górnym glifie, u mnie się rozpędzili i zrobili też na górze i
    boję się że będzie zaciekać.

    Adam

  • 5. Data: 2012-08-19 09:30:38
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Też miałem ten problem. Bałem się studni jaka utworzy 20 cm styropianu.
    > Nie rozważałem w ogóle licowania okna ze styropianem, bo to za drogie.

    A nie lepiej walnąć większe okna?

    MS

  • 6. Data: 2012-08-19 09:45:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > No właśnie. Jak jest lepiej przy grubości 20cm? Prostopadle oczywiście
    > dużo prościej ale ze skosikami lepsza widoczność z okna i więcej
    > światła.

    tylko wygląd elewacji kretyński :)

  • 7. Data: 2012-08-19 13:46:27
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > A nie lepiej walnąć większe okna?

    O tym decyduje projekt, zmiana wielkości okien zalicza się do istotnych
    naruszeń

  • 8. Data: 2012-08-19 13:48:35
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > tylko wygląd elewacji kretyński :)

    Dlaczego? Estetyka tego się to nie różni od normalnych glifów.

  • 9. Data: 2012-08-19 14:22:49
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 13:46:27 +0200, adamw777 napisał(a):

    > O tym decyduje projekt, zmiana wielkości okien zalicza się do istotnych
    > naruszeń

    Większe okna na etapie projektu - w czym problem?

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Postawiono wandalom pomnik. Wandale są w rozterce.

  • 10. Data: 2012-08-19 15:54:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "adamw777" <a...@g...pl> wrote in message

    > Też miałem ten problem. Bałem się studni jaka utworzy 20 cm styropianu.
    > Nie rozważałem w ogóle licowania okna ze styropianem, bo to za drogie.
    > Wybrałem styro 15 cm, ale szary, cenowo i parametrami zbliżony do

    Panowie. 10cm styropianu wystarczy pod warunkiem, że dobrze zrobione :-)
    15cm dobrze zrobione z EPS80 to już wypas ale jak wiadomo i pół metra
    styropianu nie gwarantuje, że ocieplenie działa.