  • 1. Data: 2010-09-07 07:21:14
    Temat: odporna farba - jaka?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    zrobiłem sobie nowe kosisko do traktorka kosiarki, bo stare już
    zjedzone :-)
    czym to pomalować, żeby było odporne, wiadomo, wilgoć mokra trawa...
    znalazłem taką stronkę: http://www.mytractorforum.com/showthread.php?t=71255
    ale nie znajduję polskich odpowiedników (graphite lubricant, extreme
    graphite, mo-deck...)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-09-07 08:03:24
    Temat: Re: odporna farba - jaka?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > zrobiłem sobie nowe kosisko do traktorka kosiarki, bo stare już zjedzone
    > :-)
    > czym to pomalować, żeby było odporne, wiadomo, wilgoć mokra trawa...

    po co chcesz je malowac w ogóle?
    chyba tylko ze względów estetycznych
    bo przerdzewieć nie zdąży - predej go znowu "zje"
    (chyba że jakiś bardzo kiepski mateiał...)

  • 3. Data: 2010-09-07 09:58:15
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > po co chcesz je malowac w ogóle?
    > chyba tylko ze względów estetycznych
    > bo przerdzewieć nie zdąży - predej go znowu "zje"
    > (chyba że jakiś bardzo kiepski mateiał...)

    oj zdąży zdąży, szczególnie jak się kosi mokrą trawę i często trafia
    na kamienie...
    a kosisko, to normalna blacha 1,5 mm
    poprzednia była już dziurawa na wylot, nie było co łatać
    chcę to czymś zabezpieczyć, do takiej pomalowanej gładkiej powierzchni
    nie będzie się tak syf kleił

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-09-07 10:32:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Wrz, 11:58, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > poprzednia była już dziurawa na wylot, nie było co łatać
    > chcę to czymś zabezpieczyć, do takiej pomalowanej gładkiej powierzchni

    W domowych warunkach trudno ci bedzie to osiagnac.
    Lakier nakladany w domowych warunkach nie jest szczelna tafla i wilgoc
    i tak bedzie przelazic.
    Do tego po pierwszym ostrzeniu w miejscu gdzie lakier bedzie
    przechodzil w ostrze bedzie ci wilgoc wlazic pomiedzy ich obu.

    Wez zrob sobie dobre ostrze z dobrej blachy a po robocie czysc je i
    bedzie dobrze.
    A jak chcesz pomalowac to albo "minią" i lakierem nitro albo sprobuj
    uzyc hammerite. Ale znajac zycie to niewiele da jak bedziesz zostawial
    mokra trawe na ostrzu i zamykal w wilgotnej szopce.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-09-08 05:06:20
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jak naprawdę dobrze wyczyściłeś do czystego metalu, to pomaluj jakimkolwiek
    podkładem epoksydowym. Mogą być 2 warstwy. Przykład takiej farby: Tikkurila
    Temacoat GPL-S Primer.
    Jak nie doczyściłeś, to malowanie i tak zlezie prędzej, czy później, więc w
    takiej sytuacji pomaluj np. farbą Corr-Active albo nawet jakimś preparatem
    do podwozi samochodowych w sprayu.
    No i zapomnij o Hammerite, bo to jest 50% reklamy, a tylko 50% farby
    Jacek