  • 11. Data: 2010-11-19 20:41:30
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    news:ic6m5q$am6$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "cuben" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > otóz to. Moze to uprzedzenie ale nie wierzę w trwałość drewnianych. W
    > konicu nie mówimy o 5 latach ale o 20 czy 30. Dlatego najzwyklejsze białe
    > pcv -ale za to o 3 szybach.

    Do trzyszybowych to zwykłe PCV ci sie wygną :)
    Ale tez uważam że PCV tylko z troche wyższej półki do trzyszybowych.
    PCV wydaja sie trwalsze i maja mniejsze straty ciepła.
    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 12. Data: 2010-11-19 20:43:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Lis, 20:34, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    > stosuja lakiery i ile warstw. Do tego precyzja wykonania, zwiedzilem na
    > Bartyckiej wszystkie stoiska z oknami, tylko te otwieraly sie bez
    > absolutnie zadnych zaciec, nic sie nie chwialo, robia wrazenie solidnych.

    A ile lat te okna byly wystawione na dzialanie slonca ? ;-)
    Chocby nie wiem co zastosowali, to drewno pod wplywem slonca bedzie
    pracowac. Po 10-ciu latach nie ma bata, zeby byly jak nowe. Chyba ze
    jak pisalem - kupujesz z jakiegos drewna egzotycznego tylko wtedy
    jedno okno nie kosztuje 1-2k, a np. 8 albo 10 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-11-19 21:09:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Do trzyszybowych to zwykłe PCV ci sie wygną :)

    ale przewiduję wentylacje mechaniczną woboec tego one bedą otwierane 2 razy
    w roku do mycia. Mysle ze przezyją :)

    b.

  • 14. Data: 2010-11-19 22:01:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
    > jestem ciekaw waszych za i przeciw , swój wybór narazie pozostawię w
    > tajemnicy aby się co po niektórym nie narażać:)

    Dla mnie argumentem ponad wszystko jest...

    bezobsługowość okien pcv.

    Drewnianych - nowoczesnych nie miałem, ale wiem, że trzeba je
    serwisować, bo jak nie, to się rozeschną, plastikowych nie trzeba...

    Reszta argumentów, to jak dla mnie tylko dodatki ideologiczne :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 15. Data: 2010-11-20 00:38:32
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A do mnie wszyscy co przychodza to pytaja czy to okna drewniane ;)

    heh... mam to samo... domek drewniany, to i okna "drewniane"...:-)
    jezierski w kolorze canadian (taki jaśniejszy orzech), mają taką lekko
    porowatą fakturę, jak prawdziwe drewno...

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2010-11-20 00:43:31
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > PVC biale mialem w porzednim mieszkaniu. Zaleta: sa szczelne. Wada, ech,
    > zeby to jedna, wiec wady: Jak sie takie biale PVC zabrudzi, to tego sie
    > nie da domyc. Robi sie takie szare i zadne detergenty, rozpuszczalniki
    > nie pomoga. Najlepszy okazal sie plyn... do mycia plytek drukowanych,
    > ale i tak niezupelnie. Szczelnosc moze byc zaleta, ale dla mnie np. brak
    > nawiewnikow to powazny minus, ja w takiej duchocie nie jestem w stanie
    > wytrzymac.

    nie ma to, jak obiektywna i rzeczowa ocena...
    wady okien pvc: są brudne, białe i bez nawiewników...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2010-11-20 02:58:52
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-19 22:09, Budyń pisze:

    > ale przewiduję wentylacje mechaniczną woboec tego one bedą otwierane 2
    > razy w roku do mycia. Mysle ze przezyją :)

    serdecznie współczuje Twojej rodzinie...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 18. Data: 2010-11-20 06:56:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > serdecznie współczuje Twojej rodzinie...

    wszczonsające - a możesz rozwinąć?

    b.

  • 19. Data: 2010-11-20 09:38:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > jak pisalem - kupujesz z jakiegos drewna egzotycznego tylko wtedy
    > jedno okno nie kosztuje 1-2k, a np. 8 albo 10 ;-)

    Moi rodzice maja okna drewniane juz ponad 10 lat. Te okna wygladaja znacznie
    lepiej niz moje 2 letnie plastiki, w nowowybudowanym domu. Moje okna to
    profil kommerling z okuciami winkhaus, robione przez jakas lokalna
    manufakture. Okna rodziców to totalna manufaktura stolarza z okuciami roto.
    Moje okna wciaz wymagaja regulacji, podczas gdy okna rodziców, raz
    wyregulowane, dzialaja bardzo dobrze.
    Ja chcialem drewniane, ale zona sie uparla na plastiki... No i cena...

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2010-11-20 10:14:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mirek wrote:
> [...]
    > Ale tez uważam że PCV tylko z troche wyższej półki do trzyszybowych.
    > PCV wydaja sie trwalsze i maja mniejsze straty ciepła.

    naprawdę? :)