  • 91. Data: 2010-11-25 15:56:23
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:86d0561a-6981-4a95-93af-
    > I te rozszczelnienie samo sie reguluje w zaleznosci od wilgotnosci
    panujacej wewnatrz? ;-) Powiedz szczerze - ile okien masz

    Od lat mierzę wilgotność i temperaturę w większości pomieszczeń
    mieszkalnych, gospodarczych, na dachu i 2m nad gruntem.
    W pomieszczeniach mieszkalnych zalecana to 40-70%. Staram się utrzymać
    45-65%.

    Za duża wilgotność: usunąć źródło wilgoci, zrobić odpływ, osuszyć np
    wietrząc, wentylacją, osuszaczem, klimą.
    Za mała: kwiatki w doniczkach. Nie dość że ładnie wyglądają, to bardzo
    stabilizują wilgotność.

    Raz przemyślany system działa potem latami. Nie ma sensu niczego
    regulować!!!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 92. Data: 2010-11-25 16:16:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 16:56, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Za duża wilgotność: usunąć źródło wilgoci, zrobić odpływ, osuszyć np
    > wietrząc, wentylacją, osuszaczem, klimą.

    OK. Usunmy zatem kuchenke z kuchni i prysznic z lazienki! ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2010-11-25 16:38:24
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > Caly czas skupiasz sie na wariancie ekonomii rekuperatora, a ja Ci
    > pisze (po raz ktorys w tym watku) ze najwazniejszy jest KOMFORT :) I
    > jak chce miec otwarte wszystkie okna w lato to je sobie otworze -
    > rekuperator nie wybuchnie przez to :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    Oczywiście, że nie wybuchnie, ale wtedy działa went grawitacyjna prawda
    ? jednakże piszesz, że grawitacja nie działa latem, więc kupiłeś
    mechaniczną. Ja zaś ci piszę, że latem to ja mam otwarte okno tarasowe,
    więc po co mam mieć coś czego i tak nie będzie działać bo mam otwarty
    taras i choćbym nie chciał to przez dziurę 240x220 cm naleci więcej
    powietrza gdzie jego ruch jest generowany przez biegające szkodniki :)
    niż wymuszone przez wentylatory - więc po co inwestować w coś co jest
    wyłączone bądź nie spełnia swojej funkcji ? Gdzie tu komfort ? Rozumiem
    gdybyś miał te okna zamknięte bo sąsiad wybudował kurnik, chlewnię bądź
    spalarnie śmieci to ok. A zimą ? zimą wen. grawitacyjna również działa,
    - więc komfort również odpada zostaje tylko wątpliwy aspekt ekonomiczny.

    pozdrawiam
    rafał

  • 94. Data: 2010-11-25 16:40:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
> [...]

    > wietrząc, wentylacją, osuszaczem, klimą.

    OK. Usunmy zatem kuchenke z kuchni i prysznic z lazienki! ;)
    ----------------------

    Słyszałeś o okapie kuchennym?

  • 95. Data: 2010-11-25 18:19:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 17:38, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Oczywiście, że nie wybuchnie, ale wtedy działa went grawitacyjna prawda
    > ?  jednakże piszesz, że grawitacja nie działa latem, więc kupiłeś

    Nie, latem wentylacja grawitacyjna nie dziala - zeby dzialala to musi
    byc roznica cisnien. Dopiero jak bedzie wiatr i zrobisz przeciag to
    costam zwentylujesz. U mnie jednak to niezbyt by sie przydalo bo
    lazienke z WC mam bez okna, w glebi domu, wiec smrodek po posiedzeniu
    utrzymywal sie bedzie dlugo (szczegolnie w lato :)

    > mechaniczną. Ja zaś ci piszę, że latem to ja mam otwarte okno tarasowe,
    > więc po co mam mieć coś czego i tak nie będzie działać bo mam otwarty
    > taras i choćbym nie chciał to przez dziurę 240x220 cm naleci więcej

    Dlaczego wedlug Ciebie wentylacja mechaniczna nie dziala przy otwartym
    oknie? Bzdury jakies piszesz. Pewnie, ze dziala. Wymienia w dalszym
    ciagu taka ilosc powietrza jaka zaprogramujesz na rekuperatorze. Tyle
    samo wyciaga w kiblach i kuchni, co nawiewa w salonie i innych
    czystych pokojach.

    > powietrza gdzie jego ruch jest generowany przez biegające szkodniki :)
    > niż wymuszone przez wentylatory - więc po co inwestować w coś co jest
    > wyłączone bądź nie spełnia swojej funkcji ? Gdzie tu komfort ? Rozumiem

    Nikt nie mowi o wylaczaniu reku w lato. W lato on chlodzi dom. Spelnia
    swoja funkcje doskonale! Nie musisz otwierac okien (ale MOZESZ!) zeby
    miec sprawna wentylacje, czego w grawitacyjnej nie ma :)

    > gdybyś miał te okna zamknięte bo sąsiad wybudował kurnik, chlewnię bądź
    > spalarnie śmieci to ok. A zimą ? zimą wen. grawitacyjna również działa,
    >   - więc komfort również odpada zostaje tylko wątpliwy aspekt ekonomiczny.

    Komfort wiania chlodem po plecach :) No nic, jak widac roznie
    rozumiemy komfort. A pozatym powiedz szczerze - mieszkales kiedys
    dluzej w domu z wentylacja mechaniczna ? Bo ja z wentylacja
    grawitacyjna owszem - w niejednym :) Masz co wogole porownywac, czy to
    tylko teoretyczne rozwazania ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2010-11-25 18:20:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 17:40, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > OK. Usunmy zatem kuchenke z kuchni i prysznic z lazienki!  ;)
    > pozdr.
    > ----------------------
    >
    > Słyszałeś o okapie kuchennym?

    Jasne. Masz taki pod prysznicem? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2010-11-25 18:32:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Rekuperator chłodzi dom? Trzeba ten pomysł sprzedać np w Egipcie.

  • 98. Data: 2010-11-25 18:52:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja nigdy nie bralem pod uwage zwrotu kosztow, czy generowania
    >oszczednosci przez wentylacje mechaniczna. Poprostu mialem dosc plesni
    >na oknach, dlugo schnacego w lazience prania, czy smrodu utrzymujacego

    Aby wyhodowac plesn , czy grzyba naprawde trzeba sie postarac ...

    Mam mieszkanie w tzw nowym budownictwie (z 2004r) , wybudowany blok z
    suporeksu (+ styropian) , wewnatrz gladzie.
    Okna K=1.1. Na poczatku cos mi niesamowicie wialo. Okazalo sie ze
    "fabrycznie" kazde okno , nie wazne jaki rozmiar mialo wyciete po okolo 40cm
    w uszczelce (na obu uszczelkach) przy kazdym oknie. Czyli w kazdym pokoju
    bylu minimum 80cm braku w uszczelce a w salonie 1,5m braku w uszczelce ...
    Drastycznie zmiejszylem braki w uszczelce i ... nic ...
    Rok temu zupleni uzupelnilem braki w uszczelce i ... nic ...

    Mimo ze czesto w salonie bylo wieszane pranie , mimo ze chwilow wilgotnosc
    wzrastala prawie do 70procent , ale potem spadala do 40-50% a nawet mniej

    No chyba ze ktos nigdy nie wietrzy , nie rozszczelnia i nie wiem co jeszcze
    robi , to moze jak bardzo sie postara to i pojawi sie grzyb czy plesc ...

    Uwazam ze plesn i grzyb to wymysl producentów nawiewników i ... wentylacji
    mechanicznej ...

    PS. Sam kupilem dzis nawiewniki , po 15zl sztuka ;)

    Dlaczego ?
    Czasami zapominalem o rozszczelni okien , lub jak nasz nie bylo i okna byly
    pozamykane to byl lekki smrodek ;)
    Teraz nawiewniki powinny to wyeliminowac ..

  • 99. Data: 2010-11-25 18:53:52
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >rozszczelnionych przy -20stC ? Ja wiem ile - ZERO. Ile osob zatyka
    >wszelkie szpary szmatami, recznikami ? ile osob zatyka kanaly
    >wentylacyjne "bo wieje zimno" ? Wentylacja grawitacyjna jest do
    >niczego i tyle :)

    Bo ludzie są głupi ...

    Ja zawsze jak jest przegląd kominiarski każę dokładnie sprawdzić wentylację
    grawitacyjną i zawsze kominiarz nie ma zastrzeżeń i działa ok ...

  • 100. Data: 2010-11-25 20:59:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 19:32, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Rekuperator ch odzi dom? Trzeba ten pomys sprzeda np w Egipcie.

    Widzisz - nie masz pojecia nawet o tym co rekuperator potrafi, a
    wchodzisz w dyskusje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.