  • 41. Data: 2017-06-27 18:24:18
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    status prawny budynku - jest to moje, budynek mieszkalny. Zrobic moge
    wszystko ale na wszystko trzeba miec kase.
    okna sa plastikowe, szczelne.
    pomysl z kotlem elektrycznym mi sie najbardziej podoba dla podtrzymania
    temperatury dodatniej.

    w domu rodzinnym mialem piece kaflowe , w ktorych byly grzalki. 4 piece
    kazdy po 6000 W.
    Jestem w miare przyzwyczajony do skokow platnosci za prad w okresie zimowym.

  • 42. Data: 2017-06-28 14:18:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-27 o 18:24, pierdofon pisze:
> [...]
    > okna sa plastikowe, szczelne.
    > pomysl z kotlem elektrycznym mi sie najbardziej podoba dla podtrzymania
    Potem sobie zaizoluj najbardzie krytyczne miejsca aby zminimalizować
    straty, np strop na piętrze/poddaszu, jak poddasze nieużytkowe to
    wystarczy styropian rozłożyć i już będzie efekt.

    > w domu rodzinnym mialem piece kaflowe , w ktorych byly grzalki. 4 piece
    > kazdy po 6000 W.
    > Jestem w miare przyzwyczajony do skokow platnosci za prad w okresie
    > zimowym.
    No to sporo, na podtrzymanie wystarczy Ci pewnie mniejsza moc, poza tym
    piec elektryczny można łatwo regulować, wystarczy jeden czujnik gdzieś w
    środku domu, albo w najzimniejszym żeby
    nie zamarzło, niewystawiony na słońce i nim sterować piec.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2017-06-28 14:47:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz warunki zeby w pomieszczeniach w ktorych bedziesz przebywal zima postawic cos w
    czym jest zywy ogien? Z mojego doswiadczenia wychodzi ze najszybciej i w miare
    komfortowo mozna nagrzac piecykami z szybka. Rodzaj paliwa jest drugorzedny.
    Oczywiscie w sytuacji w ktorej sie da takie piecyki zainstalowac moge polecic piecyki
    na pellet. Prawie wszystkie maja zdalne sterowanie i potrafia skutecznie same sie
    rozpalic. Do tego potrafia utrzymywac stala zadana temperature w pomieszczeniu.

  • 44. Data: 2017-06-28 20:28:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-06-25 o 19:37, pierdofon pisze:
> [...]
    > dupny zbiornik w kotłowni.
    > Ze automat, ze najbardziej sie opłaca. Ze gaz jest niestabilny cenowo
    > bo pięknie wszystko jest w pierwszym roku "promocji" a potem masakra,
    > ze podajniki peletowe i na ekogroszek się blokują, sypia i do dupy ,
    > paliwo marnej jakości itp.
    >

    > I co ja mam o tym myśleć? Szukam w Internecie ale mało jest ofert na
    > piec olejowy a używka to nie za bardzo. Ile kosztuje taki olej opalowy
    > do ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    > fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

    To mu powiedz, żeby nie pier.... głupot.

    Zarówno gaz jak i ropę musimy kupować i takie samo jest ryzyko
    niestabilności cenowej.

    Poza tym o jakim roku "promocji" on bredzi?

    Cena gazu zależy od tego ile go bierzesz. Jak zaczniesz pobierać do
    ogrzewania to obecnie za 1m3 płaci się poniżej 2zł.

    Obecnie jeżeli chodzi o koszty ogrzewania, drożej od gazu wychodzi tylko
    i wyłącznie palenie w kominku banknotami 100-złotowymi.

    Koszt ogrzewania olejowego na dzień dzisiejszy jest o ok. 50-70% droższy
    od ogrzewania gazowego, gazem z sieci i jest nieco droższy od ogrzewania
    gazem LPG z butli.

    Jedyna zaleta pieca olejowego to taka, że można wymienić palnik na
    gazowy lub pelletowy.

    Osobiście jeżeli miałbym coś doradzać to tylko powietrzna pompa ciepła,
    gaz lub ewentualnie pellet.

    Gaz i pompa ciepła są bezobsługowe. Z pelletem trzeba co kilka dni dosypać.

    Jeżeli chodzi o pompę ciepła to jak dom nie posiada zbyt dużo
    pomieszczeń to w cenie kotłowni gazowej zainstalujesz 3-4 klimatyzatory
    Klimatyzator to także pompa ciepła, którą można zarówno ogrzewać i
    chłodzić dom.

    Ogrzewanie klimatyzatorami i pompami wychodzi sporo taniej jak gazem,
    pelletem, ekogroszkiem.

    Nawet grzejąc samym prądem (farelką lub kotłem elektrycznym) w II
    taryfie wyjdzie Ci podobnie jak ogrzewanie gazem.

    Obecnie można kupić klimatyzatory, które możesz nadzorować poprzez
    internet. Z resztą kotły gazowe jak i pelletowe także mogą mieć taką
    możliwość.

  • 45. Data: 2017-06-28 22:22:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    ====== Nie od gazu tylko od oleju , miało być :) ========

  • 46. Data: 2017-06-29 09:20:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-28 o 22:22, Uzytkownik pisze:
> [...]

    Zadzwoń do jakiegoś shell-a albo bałtykgazu i się dowiedz ile cię będzie
    kosztował gaz, jak weźmiesz u nich usługę kompleksową z dzierżawą zbiornika.

    --
    Pete

  • 47. Data: 2017-07-01 14:02:42
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Z wszystkich porad od Was jednak najlogiczniej wychodzi piec elektryczny, a
    smieciucha zostawic.
    Piec elektryczny, jest stosunkowo bezpieczny, zdalnie obslugiwany, utrzyma
    temperature dodatnia w domu a dogrzeje sobie jak przyjade.
    Podoba mi sie piec Kospel 24 kW z WIFI.
    czy macie inne propozycje?

    teraz pytanie jak go zabezpieczyc?
    wylacznik nadpradowy B40A a przed nim róznicówka 3 fazowa tez 40A czy
    inaczej?
    Przewody dam 10 i wystapie o zwiekszenie mocy przylacza.

  • 48. Data: 2017-07-01 14:56:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:02:48 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:

    > Przewody dam 10 i wystapie o zwiekszenie mocy przylacza.

    To odrazu zamien taryfe na dwustrefowa i grzej tylko w taniej. 24kW w
    zwykłej taryfie po 0,6 pln / kWh będzie bolało - 24h takiego grzania
    = 345 pln :-) Przemyślałeś to na pewno dobrze? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-07-01 15:47:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    w lazience mam tylko termowentylator 2kW. 2x0,6x24x365=10512. W chuj pieniedzy za
    grzanie lazienki wychodzi. Inna sprawa ze ustawiony jest na 1kW. Wlacza sie tylko
    wtedy jak w lazience swieci sie swiatlo i grzeje do temperatury powietrza 20stopni.
    Kiedys zmierzylem ile kasy mnie to kosztuje i wyszlo ze rocznie tysiac razy mniej niz
    jak Ty bys to liczyl.

  • 50. Data: 2017-07-01 16:09:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 15:47:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    Kiedys zmierzylem ile kasy mnie to kosztuje i wyszlo ze rocznie tysiac razy mniej niz

    Ale on chce rozgrzewać tym nieocieplony, wychłodzony dom 140m2 w czasie
    mrozów ;) Nie porównuj tego do czasowego podgrzewania powietrza w łazience
    o parę stopni C. Przy rozwiązaniu, które on chce zastosować - taki piec
    będzie chodził spokojnie całą dobę żeby doprowadzić temperaturę po kilku
    dniach niegrzania takiego domu do normalnego stanu.

    Sam kiedyś grzałem (dalej wisi w piwnicy) Kospelem 12kW i wiem dokładnie
    ile to kosztuje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.