  • 21. Data: 2009-03-19 00:31:31
    Temat: Re: opryskiwanie brzoskwini
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    DJ wrote:

    > W takim razie jaka skuteczna alternatywa?

    http://attra.ncat.org/attra-pub/peach.html

    Pozdrowienia,
    Michał

    --
    Michał Misiurewicz
    m...@m...iupui.edu

  • 22. Data: 2009-03-19 06:44:49
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009, groman wrote:

    > Podobno są gatunki brzoskwiń o których sie pisze że są tolerancyjne na
    > kędzierzawość.
    > Ja osobiście nie mam doswiadzczenia bo nie udało mi się takiej brzoskwini
    > spotkac.
    > Szukaj może będziesz miał więcej szczescia.
    >
    > pozdrawiam

    W zasadzie wszystkie są tolerancyjne. Porażone liście po pewnym czasie
    opadną i drzewko odzyje a nawet wyda plon. Przy zbiorze do 10 sztuk z
    drzewka jakość owoców jest dobra.

    D.P.

  • 23. Data: 2009-03-19 09:16:35
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:49c19266$0$17043$9a6e19ea@unlimited.newshosting
    .com
    Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

    > http://attra.ncat.org/attra-pub/peach.html

    Hejka. Michale, bądź uprzejmy przetłumaczyć rozdzialik o "Peach leaf
    curl ", to będziemy mogli podyskutować nad wyższością Wielkanocy nad
    Bożymnarodzeniem.
    Pozdrawiam rodzimie Ja...cki
    PS Czy lime sulfur to jest ciecz bordoska a jak nie , to co to za związek?
    :-)

  • 24. Data: 2009-03-19 09:43:56
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    > PS Czy lime sulfur to jest ciecz bordoska a jak nie , to co to za związek?
    Nie bordoska, bo nie ma miedzi.
    To chyba wielosiarczek wapnia - wg Googli powstały przez gotowanie
    wodorotlenku wapnia z siarką.

    Krzysztof

  • 25. Data: 2009-03-19 10:02:30
    Od: wojtekpad <w...@g...com>

    On 13 Mar, 23:07, "skryba" <s...@o...eu> wrote:

    > Opryskać chcesz brzoskwinie przeciw kędzierzawości liści brzoskwini jak
    > mniemam.
    > Sylitem przed pękaniem pąków. Przy temperaturze powyżej 6 stopni C w dzień
    > słoneczny.
    >
    > Pozdrawiam pogodnie
    >
    > --
    Srodkiem, ktory uchodzi za skuteczny w ochronie brzoskwini jest
    POMARSOL - ma inną substancje aktywna niż SYLLIT. Co prawda w
    najnowszej rejestracji tego środka nie ma brzoskwin, ale - jak
    slyszalem powodem, ze w niektorych srodkach zakres rejestracji jest
    mniejszy niz kiedys jest fakt kosztow rejestracji. Co ciekawe w
    Pomarsolu dla dzialkowiczow wciąż jest info o brzoskwiniach a w
    Pomarsolu dla sadownikow (duza torba) nie ma brzoskwin. Ale wracam do
    rzeczy. Stosowanie 2 X co 7 dni PRZED pekaniem pakow. Co do brzoskwin,
    to konieczne jest takze opryskiwanie miedzianem - najlepiej pozna
    jesienia, ale b wczesna wiosna - teraz juz moze byc troche pozno.
    Prosze zwrocic uwage na to, ze srodki ochrony roslin w przypadku
    brzoskwin maja duzo wieksze stezenie niz w przypadku innych drzew
    owocowych. Brzoskwinie powinno sie spryskac dodatkowo TOPSINEM w fazie
    wzrostu owocow.

    wojtek

  • 26. Data: 2009-03-19 10:04:43
    Od: wojtekpad <w...@g...com>

    On 13 Mar, 22:58, "Zofia Kosnik" <s...@o...pl> wrote:
    > jak w temacie...kiedy i czym???

    proba

  • 27. Data: 2009-03-19 12:37:33
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    wojtekpad <w...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > mniejszy niz kiedys jest fakt kosztow rejestracji. Co ciekawe w
    > Pomarsolu dla dzialkowiczow wciąż jest info o brzoskwiniach ...

    Hejka. Rzeczywiście. :-)
    http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/69.php
    Pozdrawiam szperająco Ja...cki
    PS W Syllicie substancją aktywną jest dodyna a w Pomarsolu - tiuram. Obie
    szkodliwe ale nie toksyczne.

  • 28. Data: 2009-03-19 12:57:33
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    wojtekpad wrote:

    > Brzoskwinie powinno sie spryskac dodatkowo TOPSINEM w fazie
    > wzrostu owocow.

    Jak ktoś chce, może sobie pryskać a potem to jeść. Ale nie pisz, że
    "powinno się".

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 29. Data: 2009-03-19 13:02:44
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gpt3mm$96a$1@srv.cyf-kr.edu.pl Krzysztof Wilk
    <w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

    > Nie bordoska, bo nie ma miedzi.
    > To chyba wielosiarczek wapnia - wg Googli powstały przez gotowanie
    > wodorotlenku wapnia z siarką.

    Hejka. To znaczy, że jakieś wielosiarczki wapnia są ekologiczne a
    wodorotlenek miedziowy czy pochodna guanidyny, to świństwo. ;-)
    Pozdrawiam paradoksalnie Ja...cki

  • 30. Data: 2009-03-19 13:34:17
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    > Hejka. To znaczy, że jakieś wielosiarczki wapnia są ekologiczne a
    > wodorotlenek miedziowy czy pochodna guanidyny, to świństwo. ;-)

    W starych jajach też ekologicznie wytwarza się siarkowodór, tak jak w
    wielosiarczkach.

    Krzysztof