  • 31. Data: 2009-03-19 14:40:41
    Temat: Re: opryskiwanie brzoskwini
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gpth6h$sme$1@srv.cyf-kr.edu.pl Krzysztof Wilk
    <w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

    > W starych jajach też ekologicznie wytwarza się siarkowodór, tak jak w
    > wielosiarczkach.

    Hejka. Najprawdopodobniej ten lime sulfur to jest ciecz kalifornijska.
    :-)Mieszaninę palonego wapna i siarki zastosował po raz pierwszy niejaki
    Kernick w 1833 roku w USA przeciw szarej pleśni winorośli. Od 1886 roku w
    Kaliforni stosowano roztwory palonego wapna i siarki jako preparat
    dezynfekcyjny do kąpania bydła oraz do opryskiwania zimą drzew cytrusowych
    przeciwko czerwcom.
    W skrypcie AR w Poznaniu "Fitopatologia ogólna" wydanym w 1973 roku
    autorzy podają, że ciecz kalifornijska (wielosiarczki wapnia, ciecz
    siarkowo-wapienna) została wynaleziona około 1850 roku we Francji.
    Pozdrawiam archiwalnie Ja...cki
    PS Nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat składu cieczy burgundzkiej. :-(

  • 32. Data: 2009-03-19 16:19:26
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    > PS Nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat składu cieczy burgundzkiej. :-(

    Tu nie pomogę... znam tylko tę standardową "ciecz burgundzką"
    -kilkanaście % C2H5OH, garbniki, taniny, woda, kwas, cukier....jednym
    słowem dobry Burgund ;-)

    Pozdrawiam winnie,
    Krzsyztof

  • 33. Data: 2009-03-19 18:24:17
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    Brzoskwinie powinno sie spryskac dodatkowo TOPSINEM w fazie
    > wzrostu owocow.

    Masz racje, ale podaj jeszcze w jakim celu, bo na pewno nie przeciw
    kędzierzawości liści brzoskwini.

    Pozdrawiam doprecyzująco

  • 34. Data: 2009-03-19 18:30:29
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > jak w temacie...kiedy i czym???

    Lubisz grzebać w ziemi? Pogrzeb w archiwum.
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
    ec.ogrody&aid=35256901

    Pozdrawiam retrospektywnie

  • 35. Data: 2009-03-23 18:15:16
    Od: z...@f...pl

    > Nie poddawaj się .
    > Oprysk jes bardzo skuteczny jak się go dobrze zrobi.
    >
    > Ważne sprawy
    > - temperatura powietrza wyższa niż 6 C
    > - preparat (Sylit , Carpene ) rozpuścić  w ciepłej wodzie
    > - zrobić duże stężenie mała torebka starcza zdaje się że na niecałe 2 litry
    > wody ( przeczytać stężenie dla kędzierzawości brzoskwiń w ulotce)
    > - powtórzyć zabieg 2 3 razy  ponieważ pąki liściowe pękają nierównoczesnie

    ..Boże, skąd się biorą tacy doradcy-głupoty gościu wypisujecie, ot co!

    > - pierwszy zabieg już teraz następne powtarzać co 5 dni
    > Jak tak zrobisz to sukces gwarantowany

    ..nie sukces tylko stracone pieniądze.

    Podpadasz pod coś takiego: nie wiesz - nie wiesz, że nie wiesz - a mówisz, że
    wiesz.
    nie obraź się, ale jak się coś mówi na forum to należy to sprawdzić, chociażby
    z tego powodu by nie zrobić z siebie pośmiewiska Pzdr