  • Data: 2009-10-16 09:32:52
    Temat: Re: piec na naft
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
    >
    >    GWno prawda, nie umiecie oceniać warunków brzegowych oraz porównywać
    > podstawowych rzeczy. Gdyby wzięto do porównania agregat prądotwórczy o
    > podobnej mocy zapewne wypadłby dużo drożej, niż ogrzewanie naftą. Oba
    > sposoby wyróżniają się od innych autonomią. Czy to znaczy, że nafta lepsza
    > od diesla? Oczywiście że nie, diesel (agregat zasilałby także takie
    > odbiorniki elektryczne, jak oświetlenie, urządzenia AGD. Naftą po za ciepłem
    > możnaby od biedy oświetlać.
    >    Są jeszcze dla celów domowych piece przenośne np. katalityczne:
> [...]
    Co Ty bredzisz. Jakie warunki brzegowe. Z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje
    litr nafty do tych piecyków. W Praktikerze 7 złotych litr. Jasne ze będzie to
    taniej niż palenie w piecu brylantami albo bursztynem. Papierowymi pieniędzmi
    też się daje palić. Złotówę kilowatogodzina z takiego cudaka będzie kosztowała.
    Dla porównania kilowatogodzina z węgla jakieś 10 groszy, z brykietu 12 groszy. W
    buty niech sobie takie piecyki wsadzą. Niby dlaczego sprzedaż lekkiego oleju
    opałowego spada chociaż jest 3 razy tańszy od paliwa do tych cudacznych
    piecyków. Bo jest za drogi. A tutaj list pochwalny dla psującego się piecyka
    pracującego na najdroższym we wszechświecie paliwie. Litr spirytusu technicznego
    kosztuje niecałe 3 złote. Taniej wyjdzie palić spirytusem.