  • 11. Data: 2009-01-15 00:27:19
    Temat: Re: połysk na jabłku
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 23:28:20 +0100, Druid29 napisał(a):

    > Użytkownik " ja" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jabłka rosnąc na drzewach są pokryte naturalnym, matowym woskiem, który
    > wystarczy wypolerować aby otrzymać piękny połysk. A co tak naprawdę się z
    > nimi dzieje od chwili zerwania do wystawienia w sklepie, tego nie wiem. Więc
    > kupuję nasze polskie matowe jabłka, bo przynajmniej nie były wiezione przez
    > pół świata.

    Nasze polskie też bywają "tłuste" - to zależy tylko od odmiany; po prostu
    wybierasz odmiany nie pokrywające sie woskiem.

  • 12. Data: 2009-01-15 07:26:06
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał

    > A ten sztuczny wosk to co to jest?

    SIDOLUX - i wszystko lśni!

  • 13. Data: 2009-01-15 10:38:42
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Aż mi się przypomniało, jak znajomy rolnik opowiadał, jak z tanich,
    bezsmakowych, zagranicznych "młodych" ziemniaków robi się polskie wczesne
    ziemniaczki prosto z pola ;)

    Przepis:
    Wsypujesz worek zagranicznych do betoniarki wlewasz pół wiadra wody i
    dodajesz 2 łopaty pięknej czarnej ziemi. Mieszasz i voila - cudowne
    ziemniaczki prosto z pola!

  • 14. Data: 2009-01-15 14:42:13
    Od: Kateb <b...@g...com>

    On Jan 15, 8:26 am, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał

    > SIDOLUX - i wszystko lśni!

    Miałem w domu kilo jabłek z Ukrainy, i o nich zapomniałem. Patrze
    teraz (minęło 7 miesięcy) - wyglądają jak NOWE!!!
    szok, jak się to osiąga.

  • 15. Data: 2009-01-15 16:03:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 06:42:13 -0800 (PST), Kateb napisał(a):

    > Miałem w domu kilo jabłek z Ukrainy, i o nich zapomniałem. Patrze
    > teraz (minęło 7 miesięcy) - wyglądają jak NOWE!!!
    > szok, jak się to osiąga.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22napromieniowy
    wanie+owoc%C3%B3w%22&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&o
    q=

  • 16. Data: 2009-01-15 17:07:24
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 15 Sty, 17:03, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22napromieniowy
    wanie+owoc%C3%B3w...

    I opryskiwaniue przed magazynowaniem woda wapienną - niszczy grzyby,
    nie jest szkodliwa.

  • 17. Data: 2009-01-17 13:54:03
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wsypujesz worek zagranicznych do betoniarki wlewasz pół wiadra wody i
    > dodajesz 2 łopaty pięknej czarnej ziemi. Mieszasz i voila - cudowne
    ***
    i i sam za przeproszeniem na..ał do własnego gniazda, jak kubiłbym paskudne
    smakowo ziemniaki, czy inne warzywa czy owoce u danego sprzedawcy, to więcej
    bym nie kupił u niego, mało tego zrobiłbym mu skuteczną antyreklamę wśrod
    kupujących - więcej już nie wycinalby takich numerów, chciwość nie popłaca -
    a chciwość to mentalność większości polskich sprzedawców

  • 18. Data: 2009-01-17 13:59:09
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "tramp" <t...@p...onet.pl> napisał

    > i i sam za przeproszeniem na..ał do własnego gniazda

    Ja nie napisałem, że on tak robi. Ja napisałem, że jest taka praktyka wśród
    rolników.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 19. Data: 2009-01-18 16:32:07
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

    > Nasze polskie też bywają "tłuste" - to zależy tylko od odmiany; po prostu
    > wybierasz odmiany nie pokrywające sie woskiem.

    Kupuję u jednego sadownika już kilka lat.
    wcześniej pytałem o to "błyszczenie" jabłek włąsnie jego
    Odpowiedziano mi,że to naturalne i im dłużej jabłko lezy tym bardziej wosk
    wychodzi.

    Nie do końca wierzyłem dlatego spytałem tutaj

  • 20. Data: 2009-01-22 19:47:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 14:59:09 +0100, wolim napisał(a):

    > Użytkownik "tramp" <t...@p...onet.pl> napisał

    > Ja nie napisałem, że on tak robi. Ja napisałem, że jest taka praktyka wśród
    > rolników.

    Co Ty pieprzysz. Może wśród pośredników.