  • 81. Data: 2013-01-29 13:32:07
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:22:39 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Sterownik pobiera... 2W, dwa waty słownie. I korzysta już z istniejących
    > przy nim czujników niezbędnych do kontroli pracy solarów.
    > Ile pobiera komputer? Trzeba miejsce zorganizować, przewody do czyjników,
    > pomontować je wszystkie

    9W. Jest wielkosci mniejwiecej polowy tunera Nki, bezglosny (bez wentylatora).

    > Nie mam. Gdybym chciał dwie taryfy, to tak jak już wcześniej pisałem, Nie
    > pierdzielę się z komputerem i statystykami lecz zmieniam umowę na rok czasu,
    > po roku jak wyjdzie że jest taniej zostaję a jak nie to wracam. Za darmo.

    Za darmo nie - moze sie okazac ze zaplacisz pare stow wiecej za to przez ten "testowy
    rok" :D Za tyle to mam prad w tym kompie zapewniony do konca zycia ;)

    A wez kup teraz sobie ful wypas LEDy - np. w salonie mam 9 halogenow - wymienilbym je
    na LEDy po 30 pln sztuka, zaplacilbym 270 pln i co? Dupa, niby 9 halogenow teraz az
    450W bierze wlaczone a okazuje sie ze one zuzywaja 50gr na miesiac - skad bez
    "analizy" (jak to fajnie brzmi) mialbys o tym wiedziec? ;)

    Analiza polega na odpaleniu strony i popatrzeniu w tabelke "zuzycie miesieczne"
    halogeny salon :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2013-01-29 13:32:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Jeszcze dodam -> poszukaj sobie Marek na forum muratora ludzie tworza
    >arkusze - zarowno ci ktorzy grzeja tylko pradem, jak i ci
    >ktorzy grzeja pompami - w sumie kilkadziesiat osob. Sprawdz ile zuzywaja -
    >zapewniam ze ponizej 25% na caly dom raczej nikogo nie >znajdziesz, glownie
    >dlatego ze ci ktorzy decyduja sie na ogrzewanie pradem maja super cieple
    >domy zuzywajace 2-3 tys kWh i mniej
    >na caly rok na CO+CWU, w takim domu udzial energii jaka idzie w CO+CWU jest
    >2 x mniejsza niz energia "bytowa" - czyli ogladanie
    >plazmy 60' i komputery ;)

    Wiesz dlaczego tak jest? Bo na stronach muratorach znajdziesz ludzi takich
    samych jak ty, czyli maniaków sieci czujników, pierdyliona powłączanych
    urządzeń do analizy stanu otwarcia zaworów, drzwi, ciągu powietrza,
    temperatury gruntu i masy innych.
    Nie spotkasz tam wypowiedzi czy analiz zwykłych babć emerytek czy też choćby
    najnormalniejszych ludzi spoza "waszego kręgu zainteresowań" Bo ich to po
    prostu nie rajcuje, chcą mieć dwie taryfy bo oszczędnie zużywają prąd w
    taryfie nocnej i nic więcej ich nie interesuje. W zdecydowanej większości
    przypadków są to ludzie nie mający pojęcia co to ciepło właściwe opór
    termiczny, ile ich dom przepuszcza przez wentylację a ile przez dach czy
    okna. Mają to w dupie albo po prostu się nie znają i nigdy nie na tym
    poznają.
    Znajdziesz za to tak jak wspomniałeś, "szaleńców" z arkuszami publikowanymi
    na żywo w internecie, z całymi stronami z rozrysowanym układem CO i CWU
    gdzie można zobaczyć o której godzinie ich żony i dzieci myją się o której
    spuszczają wodę w kiblu bo to widać po spadkach temperatur i przepływach.
    Wszystko na żywo w internecie.

    Marek

  • 83. Data: 2013-01-29 13:36:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:32:15 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > U�ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    > Wiesz dlaczego tak jest? Bo na stronach muratorach znajdziesz ludzi takich
    > samych jak ty, czyli maniak�w sieci czujnik�w, pierdyliona pow��czanych

    Ale odpowiedz mi na jedno proste pytanie - czy znasz jakas babcie-emerytke ktora
    ogrzewa swoje mieszkanie/dom piecami elektrycznymi / akumulacyjnymi ?

    Bo ja osob takich jak ja znam mnostwo - i nie mowie tu o forum muratora. Na moim
    osiedlu trzy domy sa ogrzewane weglem, a trzy pompami ciepla. Ani jednemu nie
    oplacalby sie prad tanszy o 10% przez 10h w ciagu doby, a drozszy o 15% w ciagu 14h w
    ciagu doby :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2013-01-29 13:39:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:09:26 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W rezultacie zu�ycie mam w drugiej taryfie tylko niewiele wy�sze. Ale
    >
    > jak sobie policzy�em nawet jakbym mia� jednakowe, to i tak par� z�otych
    >
    > do przodu. Dro�ej si� robi (przynajmniej w PGE) dopiero jak zu�ycie w
    >
    > dro�szej taryfie jest ciut wy�sze od zu�ycia w ta�szej.
    Wg stawek mojego ZE(Energa) Wystarczy że w tańszej taryfie zużyję 40% energi i już
    jestem "do przodu"
    Taryfa weekendowa powinna jeszcze lepiej u mnie wyjść trochę trudniej to oszacowac
    ale zmierze się z tematem.;)

  • 85. Data: 2013-01-29 13:40:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Czyli maja nielegalnie. Np. popularny u nas produkt internetowym w ktorym
    >jest taryfa G**:

    Właśnie że wcale nie.

    >Dlatego tez nie wypowiadam sie odnosnie cen w firmach bo te maja zupelnie
    >inne taryfy / ceny.

    Tak się składa że dla firm w Tauronie Śląsk i Małopolska mają jedne te same
    ceny...

    http://www.tauron-pe.pl/Firma/Ceny-energii-i-taryfy/
    Firma-oszczedna/Strony/Firma-oszczedna-malopolska.as
    px

    I gdzie są te elektrownie i węgiel co ma być przez nie taniej na Śląsku?

    Marek

  • 86. Data: 2013-01-29 13:57:17
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > prostu nie rajcuje, chcą mieć dwie taryfy bo oszczędnie zużywają prąd w
    >
    > taryfie nocnej i nic więcej ich nie interesuje.

    To ja podam Tobie przykład takiej osoby
    Mój wujek, osoba 72 letnia, emerytowany rolnik- byłem u niego patrze ma dwie taryfy i
    moc przyłączeniowa taką że zabezpieczenia prrzedicznikowe 32A
    To było u niego opłacalne jakies 15 lat temu i wcześniej jak oprowadził gospodarstwo
    rolne, śrutownik, brukwiarka, dojarka, bojler w pomieszczeniu gospodarczym do mycia
    naczyń od udoju mleka itp.
    Wtedy dwie taryfy i wysoka moc wp[rzyłaczeniowa miały u niego sens. Na e,meryturę
    przeszedł, część gospodarską sprzedał mieszka sam, grzeje weglem a taryfy dwie i
    wysoka moc pozostała. Pozostały tez przez to wyższe rachunki. mówię mu jedz do ZE
    zmień taryfe, zmniejsz moc itp- on mówi za dużo zachodu zresztą tak ma od wielu lat i
    mu pasuje. Chce tak ma jego sprawa ale przy emeryturze poniżej 900zł oszczedności
    30zł to juz cos.
    Ale tak jak piszesz niektórzy nie analizuja spraw np zużycia energi bo "dla 20zł
    oszczędności nie che im się jechac do ZE itp. Ale na drugi koniec miasta rowerem do
    sklepu jada bo chleb tam 5gr tańszy jak w sklepie przy domu.

    >Mają to w dupie albo po prostu się nie znają i nigdy nie na tym
    >
    > poznają.

    To ci sami których wybudowanie domu kosztowało 1mln zł bo zlecili wszystko wykonawcy
    i sami nie pilnowali kosztów ani budowy. to równiez ci sami którzy kupili
    dom/mieszkanie od dewlopera i sa szczęsliwi że weszli "na gotowe" a za rok pytania na
    grupie i forach ze grzyb w rogu, że ocieplenia nie ma itp.

> [...]
    >
    > spuszczają wodę w kiblu bo to widać po spadkach temperatur i przepływach.

    Tacy tez sa top prawda- to przesada w druga strone. We wszystkim umiar wskazany.

  • 87. Data: 2013-01-29 14:07:02
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Za darmo nie - moze sie okazac ze zaplacisz pare stow wiecej za to przez
    >ten "testowy rok" :D Za tyle to mam prad w tym kompie zapewniony do konca
    >zycia ;)

    Sranie w banie. Już pobieżna analiza przypadku wykazuje że wyjdzie taniej.
    Pytanie tylko "ILE" czy warto będzie się pieprzyć z praniem w godzinach
    drugiej taryfy.

> [...]
    > niby 9 halogenow teraz az 450W bierze wlaczone a okazuje sie ze one
    > zuzywaja 50gr na miesiac - skad bez >"analizy" (jak to fajnie brzmi)

    Ty na powaznie? Nie potrafisz tego choćby w pamięci policzyć, musisz
    gromadzić statystyki?

    >Analiza polega na odpaleniu strony i popatrzeniu w tabelke "zuzycie
    >miesieczne" halogeny salon :D

    Prędzej pochwaleniu się nią w internecie i całej gawiedzi na stronach
    muratora. No po co ci ta strona jak kalkulator wystarczy.

    Marek

  • 88. Data: 2013-01-29 14:11:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >ktora ogrzewa swoje mieszkanie/dom piecami >elektrycznymi / akumulacyjnymi

    Jasne! Jest dużo takich domów lub mieszkań, często komunalnych z ogrzewaniem
    akumulacyjnym

    >Ani jednemu nie oplacalby sie prad tanszy o 10% przez 10h w ciagu doby, a
    >drozszy o 15% w ciagu 14h w ciagu >doby :-)

    Adam. Wskaż taryfę jakiegokolwiek operatora, gdzie tak jest, że 10% w dół i
    15% w górę. Pisz na poważnie.

    Marek

  • 89. Data: 2013-01-29 14:14:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

> [...]
    >20zł oszczędności nie che im się jechac do ZE itp. Ale na >drugi koniec
    >miasta rowerem do sklepu jada bo chleb tam 5gr tańszy jak w sklepie przy

    U mnie w rodzinie takich przypadków nie spotkasz, więc jak widzisz są ludzie
    świadomi i nieświadomiale którzy mają jednakowo w dupie jakieś wykresiki.

    Marek

  • 90. Data: 2013-01-29 14:20:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:40:05 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > I gdzie są te elektrownie i węgiel co ma być przez nie taniej na Śląsku?
    Po co się licytujecie- porównajcie sobie ile faktycznie wychodzi kWg u Adam i ile u
    Ciebie.
    Napisz ile kWh żuzyłes w grudniu i podaj kwotę z faktury za grudzień, Adam to samo.
    Podzielimy kwotę przez zużycie i wyjdzie faktyczna cena 1kWh
    Jak masz dane to podaj to samo dla tej starszej emerytki i kumpla co ma biuro.
    U mnie:
    Grudzień: zużycie 357kWh kwota na fakturze 228,54zł- koszt 1 kWh- 0,64zł
    Listopad: zużycie 482kWh kwota na fakturze 318,82zł- koszt 1 kWh- 0,66zł