  • 1. Data: 2013-01-25 10:43:01
    Temat: problem z gazem
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Witam,

    od niecałego tygodnia mam uruchomione ogrzewanie gazowe i w tym czasie
    miałem 2 awarie. Kocioł po prostu sygnalizował brak gazu albo zbyt niskie
    ciśnienie i się wyłączał.

    Za pierwszym raziem pogotowie gazowe wymieniło reduktor w skrzynce gazowej
    (reduktor był zamarznięty). Panowie stwierdzili, że w gazociągu jest woda.
    Wypuścili w atmosferę pokaźną ilość gazu (podobno tyle, że by mi wystarczyło
    na 1 rok grzania). Założyli nowy reduktor i kocioł ruszył.

    Po 4 dniach znowu to samo. Kocioł nie działa. Inni panowie z pogotowia
    odkręcili reduktor (był zamarznięty) i zaczęli puszczać gaz w atmosferę
    (pewnie mają takie procedury). Jednak tym razem gaz bezpośrednio z rury
    gazociągu leciał dużo słabiej, ciśnienie było bardzo niskie i modulowało.

    Pogotowie rozłożyło ręcę i nie byli w stanie nic zrobić, odjechali. Mają
    przyjechać inni fachowcy (z RDG) i coś robić z tą wodą. Nie wiem dokładnie
    co, może wlewać denaturat, może przedmuchiwać rurę...

    Gazociąg jest nowy, budowany był 2 miesiące temu. Jestem jako jedyny z całej
    ulicy podłączony do tego gazociągu.

    Może ktoś miał podobne problemy?

    Czy woda w gazie może mieć negatywny wpływ na kocioł?

    Czy zbyt niskie i zmienne ciśnienie może mieć negatywny wpływ na kocioł?

    W ciągu 6 dni zużyłem 88m3 gazu (ok. 15m3 na dobę). Grzeję minimalnie, woda
    w podłogówce ma temperaturę 20-24 stopnie. Czy możliwe jest, że faktycznie
    tego gazu zużyłem mniej, a licznik ze względu na niskie ciśnienie,
    zafałszował zużycie?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2013-01-25 11:50:19
    Temat: Re: problem z gazem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
    > Czy woda w gazie może mieć negatywny wpływ na kocioł?

    generalnie ma wpływ na redutkor :)

    > Czy zbyt niskie i zmienne ciśnienie może mieć negatywny wpływ na
    > kocioł?

    niektóre kotły moga ulec uskzodzeniu przy zbyt niskim ciśneiniu gazu...

    np kotły Viessman Vitodens mają znaną wadę ze niskie ciśneinie gazu moż
    espowodować urwanie wentylatora, któego to serwis nie chce naprawić na
    gwarancji gdy serwisant zmierzy i stwierdzi ciśnienie poniżej normy.

> [...]
    > możliwe jest, że faktycznie tego gazu zużyłem mniej, a licznik ze
    > względu na niskie ciśnienie, zafałszował zużycie?

    w sumie to nie wiem, ale gazomierz ma określony w dokumentacji zakres
    ciśnienia pracy i poza tym zakresem nie ma legalizacji.

    może trzeba napisać reklamację.

  • 3. Data: 2013-01-25 12:09:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > woda w podłogówce ma temperaturę 20-24 stopnie. Czy możliwe jest, że
    > faktycznie tego gazu zużyłem mniej, a licznik ze względu na niskie

    Troche spore te zuzycie, ale to zalezy oczywiscie.
    Niskie cisnienie spowoduje, ze jest mniej gazu w gazie w zwiazku z czym
    zuzycie tez bedzie wieksze.
    Moim zdaniem powinienes napisac reklamacje teraz, kiedy jest problem.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-01-25 12:34:21
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > W ciągu 6 dni zużyłem 88m3 gazu

    Ja w miesiącu zużywam 150m3 na grzanie, gotowanie i cwu dla 2+1 osób, więc
    Twoje zużycie jest IMO podejrzanie duże.

  • 5. Data: 2013-01-25 12:52:47
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > Ja w miesiącu zużywam 150m3 na grzanie, gotowanie i cwu dla 2+1 osób, więc
    > Twoje zużycie jest IMO podejrzanie duże.

    A pamiętasz może ile u Ciebie wynosiło zużycie zaraz po uruchomieniu
    ogrzewania?

  • 6. Data: 2013-01-25 12:57:06
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

> [...]
    > zuzycie tez bedzie wieksze.
    > Moim zdaniem powinienes napisac reklamacje teraz, kiedy jest problem.

    Reklamację właśnie spisałem, zaraz ją wyślę, najwyżej odrzucą.

    Jeśli faktycznie licznik zawyżył zużycie, to te 200zł przeboleję, ale
    bardziej mnie przeraża, że ciągle będzie mi licznik zawyżał np. 2-3
    krotnie...

  • 7. Data: 2013-01-25 13:02:12
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > generalnie ma wpływ na redutkor :)

    No tak, mam już trzeci reduktor. Dwa poprzednie poszły na złom.

> [...]
    > espowodować urwanie wentylatora, któego to serwis nie chce naprawić na
    > gwarancji gdy serwisant zmierzy i stwierdzi ciśnienie poniżej normy.

    Mam Junkersa i liczę, że on przeżyje te walki z gazownią...

    > w sumie to nie wiem, ale gazomierz ma określony w dokumentacji zakres
    > ciśnienia pracy i poza tym zakresem nie ma legalizacji.

    Legalizacja swoją drogą, ale czy wartość ciśnienia ma bezpośredni i
    proporcjonalny wpływ na wskazanie gazomierza? Ale jednak przed licznikiem
    jest reduktor i powinien zapewniać stałe ciśnienie...

    > może trzeba napisać reklamację.

    Tak, wyślę im reklamację.

  • 8. Data: 2013-01-25 13:16:32
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli faktycznie licznik zawyżył zużycie, to te 200zł przeboleję, ale
    > bardziej mnie przeraża, że ciągle będzie mi licznik zawyżał np. 2-3

    Zbieraj kwoty wysyłaj z zwrotką bo to moze byc ciekawa batalia,
    dokumentuj wszystko co się da, kto przyjechał kiedy wszystko spisuj sobie im
    więcej tym lepiej
    nie zaszkodzi , a przydać się może.

    Ja mam gaz przy działce samej rura idzie 1m od furtki, sąsiedzi się dziwili
    czemu nie podłączyłem się.
    Opisany przez Ciebie problem to jeden z wielu powodów.
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-01-25 13:33:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A pamiętasz może ile u Ciebie wynosiło zużycie zaraz po uruchomieniu
    > ogrzewania?

    Ciężko porównać bo wtedy tylko grzanie było i to do max 18-19st.C. Reku nie
    chodziło.
    Od uruchomienia 27 grudnia 2011 do 10 stycznia 2012 było 55m3
    Jeszcze nie mieszkalem, więc ani gotowania nie było ani cwu.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2013-01-25 14:24:45
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

> [...]
    > Od uruchomienia 27 grudnia 2011 do 10 stycznia 2012 było 55m3
    > Jeszcze nie mieszkalem, więc ani gotowania nie było ani cwu.

    Czyli niecałe 4m3/dobę. U mnie przy mniejszym grzaniu wyszło 4 razy
    więcej... Coś nie tak.