  • 1. Data: 2020-01-27 22:57:32
    Temat: przeliczenie opału
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    wychodzi na to, że tej zimy, której nie ma, spalę 18 m3 drewna i 2 tony
    brykietu.
    zgadza się to z poprzednim właścicielem domu, który spalał ciut więcej no
    ale byly zimy.
    kopciuch umiera, chyba jest nieszczelny, czas na zmiany już definitywne.

    czy ktoś z Szanownego Grona może w przybliżeniu chociaż powiedzieć ile
    zamiast tego bym spalił gazu z butli?

  • 2. Data: 2020-01-28 00:35:18
    Temat: Re: przeliczenie opału
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 22:57:34 UTC+1 użytkownik pierdofon napisał:
    > czy ktoś z Szanownego Grona może w przybliżeniu chociaż powiedzieć ile
    > zamiast tego bym spalił gazu z butli?

    6866,61 kg gazu mi wychodzi.

    L.

  • 3. Data: 2020-01-28 07:29:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    >czy ktoś z Szanownego Grona >może w przybliżeniu chociaż >powiedzieć ile
    >zamiast tego bym spalił gazu >z butli?

    Z butli to niewim ale z gaz z rury- 1m3=ok10kWh
    Jak dziennie jesienią spałem 10 kg brykietu drzewnego to po przejściu na gaz ok
    4m3gazu szło w podobnej temperaturze.
    A 4tony(4000zł) węgla to wg moich obserwacji równowartość 1500m3(3000zł) gazu wyjdzie
    Wychodzi mi więc że gazem troszkę tańsze grzanie jest jak węglem czy brykietem.

  • 4. Data: 2020-01-28 08:08:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2020 07:29, Kris wrote:
> [...]
    wyjdzie
    > Wychodzi mi więc że gazem troszkę tańsze grzanie jest jak węglem czy brykietem.

    Z butli LPG wyszło by drożej jakoś 7/4 tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2020-01-28 08:10:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.01.2020 22:57, pierdofon wrote:
    > czy ktoś z Szanownego Grona może w przybliżeniu chociaż powiedzieć ile
    > zamiast tego bym spalił gazu z butli?

    Tutaj masz kalkulator -
    http://vaillant-partner.pl/kalkulatory-on-line/kalku
    lator-kosztow-ogrzewania-domu-i-podgrzewania-cieplej
    -wody-uzytkowej/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2020-01-28 09:48:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jan 2020 22:57:32 +0100, pierdofon

    > czy ktoś z Szanownego Grona może w przybliżeniu chociaż powiedzieć ile
    > zamiast tego bym spalił gazu z butli?

    Tylko jeśli znasz sprawność swojego kotła. Można coś tam pozgadywać, bo
    jeśli to śmieciuch węglowy (czyt. kocioł nie przystosowany do spalania
    drewna), to nie spodziewałbym się sprawności wyższej niż 50%, a jak nie ma
    bufora w układzie i są temperatury jakie są, to już w ogóle kibel. W takich
    warunkach należy się spodziewać zużycia 25MWh z drewna i 6MWh z brykietu,
    czyli w sumie ~32MWh, i to daje jakieś 2600kg propanu (~1200m3 czyli 4600L)
    po obniżeniu sprawności kotła gazowego (na wszelki wypadek żebyś się nie
    rozczarował). :P

    Co to w ogóle za dom, metraż, ocieplenie przegród?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-01-28 10:06:08
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    to jest stary dom z lat chyba 50-60. ściany z cegły 40 cm i to by bylo na
    tyle. Nie jest ocieplony.
    kocioł masakra, musze go już zmienić bo ledwo zipie.

    wiec albo kupie kocioł na pellet ale musze namierzyc taki, gdzie w razie
    potrzeby wsadze szczapy drewna, albo kocioł gazowy i butla w ogrodzie.

  • 8. Data: 2020-01-28 10:16:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Jan 2020 10:06:08 +0100, pierdofon

    > to jest stary dom z lat chyba 50-60. ściany z cegły 40 cm
    > i to by bylo na tyle. Nie jest ocieplony.

    Jaki metraż? To jest Twój dom czy najmowany?

    > kocioł masakra, musze go już zmienić bo ledwo zipie.

    Ano, gorzej być nie może jak kopciuch do spalania drewna.

    > wiec albo kupie kocioł na pellet ale musze namierzyc taki, gdzie w razie
    > potrzeby wsadze szczapy drewna,

    Nie ma takich. Chyba że kupisz kocioł uniwersalny na "eko"groch i pelet i
    jeszcze z rusztem awaryjnym, ale to jest kibel jakich mało, prawie jak
    śmieciuch. Jeśli MUSISZ palić drewnem, to kup kocioł gazujący z buforem.

    > albo kocioł gazowy i butla w ogrodzie.

    Butlą to będzie boleć, przy 1.8zł/L wychodzi 8000 zł. Oczywiście można
    propan kupić i <1.2zł/L jak się postarać, ale to nadal okolice 5000 zł.

    Generalnie najlepiej by było ten dom ocieplić, jest proram czyste
    powietrze, zainteresuj się.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-01-28 13:15:42
    Temat: Re: przeliczenie opau
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    gaz, groch, pelet to gwarantowane problemy z kominem.
    uwzglednij ze trzeba zapodac rure nierdzewka lub cos systemowego, to kolejna
    kasa.
    pozostaje ci zasypowiec 5 generacji + bufor.
    albo do drewna, tu juz z automatu bufor.
    zanim mnie zjedziesz poczytaj czysteogrzewanie.pl...

  • 10. Data: 2020-01-28 13:25:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 10:16, Myjk pisze:

    > Generalnie najlepiej by było ten dom ocieplić, jest proram czyste
    > powietrze, zainteresuj się.
    Dokładnie, ocieplić i grzać PC powietrzną z taryfą G12w, wyjdzie taniej
    niż propan.
    Potem można zainwestować w PV na dachu i rachunki jeszcze spadną.

    --
    Janusz