    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 17 May 2018 22:30:03 +0200

    Thu, 17 May 2018 12:15:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A co to za padaka finalnie?

    Zaczęło mi niestety się sypać "auto rodzinne" (Mazda6 w sensie, po 10
    latach od nowości), a ponieważ drugie dziecko w drodze, postanowiłem
    sprzedać trupa zamiast go reanimować, co jednoznacznie przekreśliło
    możliwość zakupu auta w pełni elektrycznego. Po pierwsze ze względu na
    gabaryty, po drugie ze względu na zasięg.

    Zatem jest Outlander PHEV. Właśnie dzisiaj zamówiłem v-box, który blokuje
    startowanie ICE (celem grzania kabiny), i odblokowuje "żelazną rezerwę"
    akumulatorową dzięki czemu będzie dostępne całe 12kWh akumulatorów (w
    standardzie jest dostępne tylko 8kWh a resztę trzyma jako rezerwę na
    wspomaganie przy ruszaniu, offroad czy inne podjazdy pod górkę).

    Po tym 50-60km w trybie kapelusza (znaczy 16s do setki, czyli jak miev
    hehe) można przejechać na samym prądzie, co mnie wielokrotnie absolutnie
    zadowoli na codzień. Jak prądu braknie to jest normalnie benzynowy ICE
    120KM podpinany pod przednią oś + oczwyiście 2x60KM elektryki po jednym na
    każdą oś, stąd 4x4 w "standardzie". Jeździ się tym bardzo przyjemnie, auto
    jest bardzo dobrze wyciszone, nie ma też hałasu ze spaliniaka, ponadto
    świetnie się prowadzi.

    Ma też to co misie lubiooo najbardziej, a czego po Mazdzie z Webasto nie
    mogło zabraknąć -- grzanie, a także chłodzenie kabiny uruchamiane ze
    smarkfona. :> No i działa to błyskawicznie, zarówno klima jak i grzanie w
    porównaniu ze spalinowym webasto. Jak auto jest podpięte do druta, to
    naturalnie nie zużywa prądu z aku.

    --
    Pozdor
    Myjk