  • 11. Data: 2011-05-15 20:49:16
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 22:33:30 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

    > Pisałeś takim tonem że odniosłem wrażenie że jesteś zwolennikiem
    > budowania normatywnego :>
    >
    > Przy okazji zapytanie. Czy pomysł dania 40cm wełny na skosy brzmi
    > jakoś strasznie? Ludzie różne dziwnie się na mnie patrzą jak im
    > oznajmiam ile bym chciał ;)
    Nie, sam bym tyle dał ale niemam tyle miejsca, poza tym skosy to jakieś
    30% pow sufitu poddasza, u mnie oczywiście, mam tam 25cm, ale na płaską
    część to dam tyle, listwy przybiję na wspornikach i na nie deski, tak że
    będę
    miał tyle miejsca. Energia cały czas drożeje i trzeba o tym myśleć już
    teraz.

    Jak masz tylko tyle miejsca to dawaj, pamiętaj o dobrej membranie,
    tak aby była mocno przepuszczalna no i nie dziurawa :)
    W zasadzie sprowadza sie to do kupienia najdroższej membrany :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-05-16 06:05:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 15 Maj, 22:49, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Jak masz tylko tyle miejsca to dawaj, pamiętaj o dobrej membranie,

    Na razie mój dom kończy się rysować w cadzie, więc miejsca mam tyle
    ile sobie wymyślę :> Żona kreski stawia, ja zajmuję się poważniejszymi
    rzeczami (grzanie, wentylacja, prąd itp ;) Mówisz że jak "mam tylko
    tyle miejsca", znaczy się że lepiej dać więcej niż 40 cm na skosy?
    Kobita i teściu (oboje budowlańce) dostaną drgawek, już teraz mam
    przeboje jak przepycham swoje rozwiązania, a w zasadzie to jeszcze
    najważniejszych nie ruszyłem :>

    > tak aby była mocno przepuszczalna no i nie dziurawa :)
    > W zasadzie sprowadza sie to do kupienia najdroższej membrany :)

    Takimi szczegółami się będę zajmował jak coś się zacznie budować,
    wtedy pewnie będę marudził i wołał o poradę ;)

    Póki co, wygląda to tak:

    - zabudowa około 150 m2, parter+poddasze mniej więcej 200m2 użytkowej
    - na spód planuję płytę (o ile przejdzie...) z 20 cm styropianem
    fundamentowym (chciałem 30 cm, ale chyba zysk nie jest już tak
    znaczący, muszę to przemyśleć jeszcze), w płytę chcę upchnąć
    podłogówkę
    - ściany z porothermu 24 (nie wiem czy to dobrze czy źle, murki mnie
    nie interesują, i tak mam wystarczająco dużo szczegółów do wykłócania
    się ;), ocieplenie 30 cm styro
    - o oknach i drzwiach jeszcze nie myślę, ale nie zamierzam przeginać z
    minimalnym U, zobaczymy od jakiej wartości zaczynają się kosmosy
    cenowe :>
    - no i wyżej wymieniony dach, w skosach planowałem 40 cm, na płaskim z
    50cm
    - rekuperacja z gwc
    - kominek (wymóg kobity, musi być), zagwozdka dla mnie jak policzyć
    straty na tym ustrojstwie...

    Czekam aż się wszystko narysuje i ustali żeby w końcu wrzucić to do
    OZC, powiedzcie czy taka koncepcja ocieplenia ma szanse na
    energooszczędność? Dom bez udziwnień (udało mi się utrącić wykusze,
    balkoniki i garaż, zostały 2 lukarny).

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2011-05-16 11:08:30
    Od: owp <o...@g...pl>

    > Bo ocieplanie domu to sztuka kompromisów, pomiędzy nakładami i zyskami.
    > Dlatego zaczyna się od miejsc gdzie najwięcej ucieka ciepła i efekty
    > będą największe.

    No jasne, wszystko to rozumiem, ale jeśli ktoś twierdzi - 'nie dawaj
    20cm na ścianę, bo i tak przez wentylację ucieka 50% ciepła, ale jeśli
    już masz reku to dawaj', to chyba się myli ? Koszty i zyski tej
    inwestycji są niezależne od tego czy mamy reku czy nie, dobrze rozumiem ?

  • 14. Data: 2011-05-16 11:16:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Bo to jest problem z kategorii: jeśli na utrzymanie domu wydaję 10 000
    rocznie, w tym 1000zł to ucieczka ciepła przez dach to czy opłaca mi się
    dołożyć ocieplenia i zyskać np. 200zł rocznie ? Jedni mówią: tak bo to jest
    200zł a inni: nie bo to tylko 2% całkowitych nakładów, więc nie ma o co
    walczyć.

  • 15. Data: 2011-05-16 11:18:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    1g2000yqe.googlegroups.com...
    > Przy okazji zapytanie. Czy pomysł dania 40cm wełny na skosy brzmi
    > jakoś strasznie? Ludzie różne dziwnie się na mnie patrzą jak im
    > oznajmiam ile bym chciał ;)

    To już chyba lepiej natrysnąć pianę o połowie tej grubości. Koszty pewnie i
    tak większe, choć nie liczyłem, ale ile miejsca więcej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2011-05-16 11:32:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już masz reku to dawaj', to chyba się myli ? Koszty i zyski tej
    > inwestycji są niezależne od tego czy mamy reku czy nie, dobrze rozumiem ?

    toz ci napisałem jak to szacowac- weź kartke i policz :)
    Dla uproszczenia: straty przez sciany 5kW, straty przez wentylacje 5kW
    dla cienkiego styro zmniejszymy straty do 2,5kW przez sciane czyli opłaty spadną o
    25%
    dla grubego styro zmniejszymy straty do 1kW przez sciane czyli opłaty spadną o 40%
    dla styro baaardzo grubego opłaty spadną max. o 50%

    ale jesli dołożymy do układu rekuperator i zmniejszymy staty ciepła wentylacji do 2kW
    dla cienkiego styro zmniejszymy straty do 2,5kW przez sciane czyli opłaty spadną o
    55%
    dla grubego styro zmniejszymy straty do 1kW przez sciane czyli opłaty spadną o 70%

    czyli wniosek jest taki ze warto zmiejszac straty ciepła jedna drogą (np ściany)
    jesli mozemy zmiejszac je na pozostałych drogach (lepsze okna, grubszy strop) - czyli
    w praktyce tylko w nowo projektowanych budynkach. Jesli budynek jest stary do
    ocieplanie powyżej jakis 12-15cm jest wyrzucaniem kasy.

    b.

  • 17. Data: 2011-05-16 14:41:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > To już chyba lepiej natrysnąć pianę o połowie tej grubości. Koszty
    > pewnie i tak większe, choć nie liczyłem, ale ile miejsca więcej.
    >
    > --
    A co z przenikalnością cieplną...? czy pianka o grubości 20 cm dorówna
    wełnie o grubości 40 cm...?

    Jakoś mi się nie wydaje.

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-05-16 17:32:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >OZC, powiedzcie czy taka koncepcja ocieplenia ma szanse na
    >energooszczędność? Dom bez udziwnień (udało mi się utrącić wykusze,

    Nie wiem czy to pytanie to jaja jakies czy co?
    50cm welny na stropie, 40 na skosach, 30cm styropianu na scianach i 20cm
    posadzka. Nie no to nie moze byc cieple.
    Brak wykuszy, balkonikow, garazu, pewnie zbudujesz jakis hit
    architektoniczny. Zaplanuj tylko duze okna, bo styropian plus sciana to co
    najmniej 55cm grubosci. Dobrze jakby troche swiatla przez nie wpadalo.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-05-16 18:23:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Brak wykuszy, balkonikow, garazu, pewnie zbudujesz jakis hit
    > architektoniczny.

    cholera, ja nawet lukarn nie mam... o ja niegustowny :/

    b.

  • 20. Data: 2011-05-16 18:35:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Maj, 22:33, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Przy okazji zapytanie. Czy pomysł dania 40cm wełny na skosy brzmi
    > jakoś strasznie? Ludzie różne dziwnie się na mnie patrzą jak im
    > oznajmiam ile bym chciał ;)

    W budynku pasywnym daja po 50-60cm :) Wiec spoko. A ze beda dziwnie
    patrzec i mowic to sie przyzwyczaj. Starzy budowlancy to Ci powiedza
    jeszcze ze ten dom "przecieplisz" (cokolwiek to znaczy), ze powyzej
    10cm nie ma zadnej roznicy w izolacji i nie ma to zadnego sensu, ze
    jak dasz styro na sciany to bedzie grzyb, a jak dasz 20cm i wiecej to
    w domu zacznie straszyc, a kibel odbierac radio maryja i inne takie
    ich dziwne, z palca wyssane teorie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam