    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: rekuperator jaki wybrać
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <0...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <0...@g...com>
    Date: Tue, 16 Jan 2018 23:23:06 +0100

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Pokazuje różnicę między typowym fixem (zobacz szklenie prawego okna
    > - prawy i górny ramiak), a zwykłym skrzydłem. Nie widzisz różnicy?
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/01/2018-01-14_22-36-43-50817
    .png

    > Rama fixa jest ze 3 x węższa.
    > I tak to normalnie wygląda (różnica między fiksem, a skrzydłem).

    Normalnie. A normalność jest rzeczą względną. Tak samo jak typowość.
    Dlatego to nie omieszkałem zaznaczyć, że opis dotyczy okien, które
    wyprodukowano w czasie, gdy okrągły stół nie zdążył się jeszcze pokryć
    kurzem. Większość już zapomniała (niektórzy wręcz nie mogą pamiętać),
    że kiedyś rzeczy mogły wyglądać inaczej niż dzisiaj. Pan od marketingu,
    który mi to sprzedawał, wiele energii włożył, by dotała do mnie inna
    wyjątkowa cecha tych okien. Otóż miały to być okna bezkadmowe, jedyne
    na rynku wśród okien zawierających kadm. Mam wrażenie, że rzucał perły
    przed wieprze, bo ja, jak ten gamoń, w ogóle nie miałem pojęcia o
    istnieniu okiem kadmowych (ani o płynących z tego zagrożeniach).

    --
    Jarek