  • 131. Data: 2012-06-28 19:47:41
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 18:06:56 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > dawaj linka...

    Nie ma ich teraz na Allegro, a tutaj maja jakies zwariowane ceny, ale
    chodzi o ten model:
    http://www.materialy-instalacyjne.pl/?23,meeting-md5
    0d
    Sprzedawce z cena 6 tys zl sam znajdziesz jak troche poszukasz ;)

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 132. Data: 2012-06-28 19:55:57
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 18:15:24 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > chyba żartuejsz :)
    >
    > instalacje solarną masz w pexie zaprojektowną? :)

    Niebezpieczenstwo jest w razie braku pradu - na to recepta jest UPS, ale
    ... wiadomo.
    <Marek nie czytaj> Ktos tu kiedys rzucil linkiem do cisnieniowych
    przewodow elastycznych (guma w oplocie). To wychodzi rozsadnie cenowo i
    technicznie. </Marek nie czytaj>
    Jak mi hyraulik krzyknie za miedz tyle ile za ta do kotlowi to sie
    zastanawiac nie bede.

    > Pex 20 dimond wybitny syf...

    A co to ma do tematu? Bedziesz wszystkie chinskie produkty bez zwiazku
    omawial? Czy po prostu chciales wszem i wobec zakomunikowac, ze wszyscy
    robia w chinczykach tylko nie Ty?

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 133. Data: 2012-06-28 20:14:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

> [...]
    0d
    > Sprzedawce z cena 6 tys zl sam znajdziesz jak troche poszukasz ;)

    hm...

    11000 netto

    i znalazłem ciekawą informację czynnik R22
    a u innego sprzedawcy R417A czyli legalny zamiennik R22.

    może było tak że te super tanie były na czynniku R22 a nowsze sa juz na
    droższym R417A

    czort wie. Agregat jest niby porządny ale kto wie czy nie chińska podróba
    :)

    tak BTW ostatnio zatrzymano olbrzymia partię importowanych z chin
    oryginalnych biletów.

  • 134. Data: 2012-06-28 20:25:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > Niebezpieczenstwo jest w razie braku pradu - na to recepta jest UPS,
    > ale ... wiadomo.

    nie do końca...

    Solary w normalnej eksploatacji też moga sie przegrzać (gdy nie ma gdzie
    odbierać już ciepła) wtedy automatyka wyłacza pompę. Nic sie strasznego nie
    dzieje kolektor sie nagrzewa do temperatury stagnacji, miedzi czy stali nic
    sie nie stanie alupex odleci...

    dodajmy że alupex moze pracować w temperaturze do 95 stopni ale długotrwałe
    narażanie go na takie temperatury znacząco przyspieszy starzenie sie
    wewnętrznej warstwy polietylenu (szczególnie, że w tanich chińczykach jest
    ona raczej bardzo cieniutka).

    Dodajmy jeszcze że w wielu systemach alupexowych złacza są uszczelniane
    oringami, powstaje pytanie czy guma ma dopuszczenie do kontaktu z glikolami.

    > <Marek nie czytaj> Ktos tu kiedys rzucil linkiem do cisnieniowych
    > przewodow elastycznych (guma w oplocie). To wychodzi rozsadnie cenowo
    > i technicznie. </Marek nie czytaj>

    mówisz o przewodach do hydrauliki? czy aby napewno sa tanie? no i ich
    zarabianie jest kłopotliwe.

> [...]
    > omawial? Czy po prostu chciales wszem i wobec zakomunikowac, ze
    > wszyscy robia w chinczykach tylko nie Ty?

    tylko pisze co widzę... diamond fo syf i tyle.

  • 135. Data: 2012-06-28 20:30:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > No i oczywiście ustawisz pod idealnym kątem i kierunkiem albo może i
    > zrobisz regulowany kąt na zimę i na lato?

    napewno soalry o regulowanym kącie byłby fajnym bajerem ...

    tylko że stojące w ogrodzie solary nie wyglądają zbyt ładnie, a nie można
    ich raczej zasłonić krzakami i drzewami :)

    no i nie każdy ma wielki ogród.

    dodajmy ż eod połódnia jest zwykla ta lepsza wyjściowa elewacja z tarasem i
    salonem

  • 136. Data: 2012-06-28 20:30:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-06-2012 o 13:12:01 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Większa akumulacyjność i wolniejsza reakcja. Uprzedzając dyskusje które
    > przewijają się od lat. Tak wiem, dla kogoś większa akumulacyjność może
    > być zaletą dla mnie jest wadą. Ja w przeciwieństwie do teoretyków
    > mieszkałem przez kilka lat w kanadyjczyku z drewnianym stropem o bardzo
    > małej akumulacyjności i w domu murowanym z ceramiki z betonowym stropem
    > o dużej akumulacyjności. I wiem co wolę, ale nie zamierzam nikogo
    > przekonywać.
    Czyli rozumiem że budujesz kanadyjczyka z grzejnikami?

> [...]
    >
    > Pochwalę, pochwalę, ale dopiero za rok. Bo w tym roku grzałem kozą, bo
    > instalacja nie była jeszcze zrobiona.
    >
    > Z prostego liczenia OZC przy temp. 21 st. we wszystkich pomieszczeniach
    > wychodziło niecałe 5tys. zł / rok przy grzaniu gazem. Po tym jak
    > uwzględniłem nieogrzewanie garażu i kilka pomieszczeń o niższej
    > temperaturze niż 21 spadło poniżej 4 tys. Po uwzględnieniu rekuperatora
    > i kotła kondensacyjnego zrobiło się minilanie ponad 3tys. / rok. Myślę,
    > że jak się uwzględni dni w których nas nie ma w domu to spadnie poniżej
    To marnie, rzekłbym bardzo marnie, ja mam większy dom i grzeję wszystko,
    właśnie rozliczyłem zimę z gazownią i CO wyniosło mnie niecałe 2700.
    A to była dość surowa zima szczególnie w górach gdzie u mnie przez 2 tyg
    temp nie rosła powyżej -16st. A nocami spadała do -24, -27 st.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 137. Data: 2012-06-28 20:33:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > OK, to sa ceny z cennikow. A teraz powysylaj maile do sprzedawcow i
    > sie okaze, ze dostaniesz je za 900 zl jesli kupisz 4 szt.

    to sa już ceny z opustami i to dobrymi...

    ceny allegro to sa już ceny typu sprzedajemy z zerową marżą. Ostanio
    słyszałem, że wiele małych firm handlowych handluje nie dla zysku tylko dla
    bonusów za dużą sprzedaż.

  • 138. Data: 2012-06-28 21:21:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

    > Wykonujesz takie prace?

    tak w okolicach krakowa...

  • 139. Data: 2012-06-28 21:22:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dlaczego to że nie używam jakiegoś pomieszczenia na co dzień (np.
    > siłownia) ma implikować, że albo mam je ogrzewać, albo w ogóle nie
    > budować? Nie rozumiem tej logiki.

    Kazdy zyje na swoj sposob i mi nic do tego.
    Nie krytykuje Twojego podejscia do zycia, tylko probuje co kolwiek zrozumiec
    z tego co napisales. Ja nie ogrzewam tylko trzech pomieszczen i jest to
    garaz, kotlownia i spizarnia. Tam po prostu nie ma grzejnikow, nie ma ich
    celowo. Do domu podchodze uzytkowo. Ile ta silownia ma metrow? 50? Jak
    czesto z niej korzystasz skoro potrzebujesz ja ogrzewac raz na jakis czas?
    To moze wogole nie jest potrzebna? Pokoj goscinny? Ile to metrow? 50? Mi po
    prostu nie chcialoby sie wchodzic do tej silowni i rozkrecac grzejnik
    godzine przed skorzystaniem. Oddzielanie tych pomieszczen celowo termicznymi
    przegrodami, no wiesz, teoretycznie sens to ma, ale w praktyce to wychodzi
    pensjonat dla gosci z mieszkaniem dla wlascicieli przy okazji. Z drugiej
    strony ile w tej silowni sie siedzi? Toz mozna tam ustawic ogolna nizsza
    temp. nawet przy pomocy podlogowki i tez 5C mniej, nie ma zadnego problemu.
    Tam i tak lepiej utrzymywac nizsza temp. nawet kiedy sie korzysta.
    Po prostu cala ta ideologia jakos do mnie nie przemawia, ale nie bierz tego
    do siebie, to Twoj sposob na zycie. Mi by sie nie chcialo.

    > Ps. A po co wieszać lampy we wszystkich pokojach skoro jednocześnie się w
    > nich nie przebywa. Toż to jakiś absurd.
    > Pps. Tak to była ironia!

    Roznica jest taka, ze nie musze wchodzic godzine wczesniej zeby lampa sie
    rozpalila. Na chwile to moge wejsc z latarka, a jezeli pomieszczenie nie
    jest mi potrzebne to go nie robie i radze sobie inaczej.

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2012-06-28 23:19:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > dodajmy ze 160 litrów to jest prawie nic gdy w domu mieszka rodzina 2+2 a
    > nawet 2+1, chyba że panują tam wojskowe zwyczaje, mycie 2 minuty itp...

    Można też podnieść temperaturę w zasobniku. Na mrozy to nie pomoże, ale na
    zbyt mały zasobnik na zbyt dużą rodzinę tak.

    Pozdrawiam
    Ergie