  • 21. Data: 2018-07-22 15:29:35
    Temat: Re: remont: osprzet 3 pytania
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 14:39, Budyń pisze:

    > gniazdo traktowalem jako miejsce przyłaczenia urządzenia o czasem innym sposobie
    ochrony.
    > No ale czytając wprost to te bolce powinny być. Nie podoba mi sie to ale sie nie
    kłóce :)

    Jeszcze bardziej niepodobające jest, że w Prawie o Normalizacji jest zapis:
    Rozdział 3
    Polskie Normy i inne dokumenty normalizacyjne
    Art. 5.
    3. Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne.

    Ale czy ktoś się odważy nie stosować norm, które są przywoływane
    "Rozporządzeniem ... w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie"?

    Natomiast dziwię się Tobie, że masz w tym przypadku jakiekolwiek
    wątpliwości. :)

  • 22. Data: 2018-07-22 15:38:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 15:29:41 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Ale czy ktoś się odważy nie stosować norm, które są przywoływane
    > "Rozporządzeniem ... w sprawie warunków technicznych, jakim powinny

    eee, jak sa przywoływane to są obowiazkowe. W normie 4-41 nic o gniazdu z bolcem nie
    ma :)

    > Natomiast dziwię się Tobie, że masz w tym przypadku jakiekolwiek
    > wątpliwości. :)

    jest bardzo powazna różnica miedzy instalacjami przemyslowymi a takimi do uzytku
    domowego. A przepisy tego nie rozróżniają.
    Nie widze najmniejszego powodu (poza przepisami) posiadac gniada z bolcem w salonie
    gdzie używam wyłącznie urzadzen w IIklasie izolacji.

    b.

  • 23. Data: 2018-07-22 16:21:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 15:38, Budyń pisze:

    > jest bardzo powazna różnica miedzy instalacjami przemyslowymi a takimi do uzytku
    domowego. A przepisy tego nie rozróżniają.

    Po co mają rozróżniać?
    Zasady ochrony są takie same, a różnice wynikają tylko i wyłącznie z
    tego, że były wykonane dawno i podlegają normom sprzed lat.
    W nowych obiektach przemysłowych także obowiązują obecne normy oraz
    obecne zasady zabezpieczeń.

    > Nie widze najmniejszego powodu (poza przepisami) posiadac gniada z bolcem w salonie
    gdzie używam wyłącznie urzadzen w IIklasie izolacji.

    A jak zapragniesz "powrotu do przeszłości" i wyciągniesz komputer
    stacjonarny, albo kobicie spodoba się lampa stojąca, które będą w I klasie?

    Albo kobitka będzie chciała obejrzeć osiem tysięcy sześćset
    osiemdziesiąty czwarty odcinek "M jam mizianie" podczas prasowania?

    Każde urządzenie w II klasie ochronności przyłączysz do gniazdka z
    bolcem, ale co zrobisz jak będziesz chciał przyłączyć urządzenie w I
    klasie ochronności do gniazdka bez bolca?

    Będziesz uziemiał jak ci fachowcy?:

    http://elektrykapradnietyka.com/21889/nowy-sposob-uz
    iemienia-na-budowie-uczmy-sie-od-kazachow/

    http://www.audiostereo.pl/audio-doniczka_133657.html
    #

  • 24. Data: 2018-07-22 17:43:25
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 09:44, ToMasz pisze:

    > bardzo duże uproszczenie. W zasadzie masz racje, ale co z urządzeniami
    > które mają płaska wtyczkę i kabel z 2 przewodami?
    > ToMasz
    Te z płaska wtyczką są przystosowane do pracy bez uziemienia. Nie maja
    metalowych obudów.

  • 25. Data: 2018-07-22 20:50:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 15:38:34 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Nie widze najmniejszego powodu (poza przepisami) posiadac gniada z bolcem w
    > salonie gdzie używam wyłącznie urzadzen w IIklasie izolacji.

    No i słusznie, to wtedy montujesz np. tylko takie gniazda:

    https://metaltech.sklep.pl/p/20990/16781/gniazdo-pot
    rojne-euro-biale-impresja-ospel--gniazda-elektryka-b
    udownictwo.html

    i pewnie nikt się nie doczepi :P

    L.

  • 26. Data: 2018-07-23 15:49:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-22 o 12:25, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    żarówek LED to rezygnuję z podświetlania wyłaczników.

    > To jest łatwe do ominięcia odpowiednim kondensatorem:
    >
    > https://neoled.com.pl/kondensator_DECO_KARLIK.html

    O qrde, ale walnęli cenę.
    Już chyba taniej było by kupić 100 szt. oczywiście w innym miejscu, z
    normalnymi cenami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2018-07-24 19:32:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 23 Jul 2018 15:49:50 +0200, Adam wrote:

    żarówek LED to rezygnuję z podświetlania wyłaczników.

    > O qrde, ale walnęli cenę.
    > Już chyba taniej było by kupić 100 szt. oczywiście w innym miejscu, z
    > normalnymi cenami.

    Wziąłem pierwszy link z googla, nawet nie zobaczyłem ceny, chodziło o
    możliwość.
    Normalnie to kosztuje z 3 zł.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 28. Data: 2018-07-24 23:41:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.07.2018 o 17:43, dolczak pisze:
    > Te z płaska wtyczką są przystosowane do pracy bez uziemienia. Nie maja
    > metalowych obudów.

    A większość laptopów ma zasilacz z bolcem, mimo że wszystko z plastiku i
    gumy. To jak? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2018-07-25 00:13:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.07.2018 o 16:21, Uzytkownik pisze:
    > A jak zapragniesz "powrotu do przeszłości" i wyciągniesz komputer
    > stacjonarny, albo kobicie spodoba się lampa stojąca, które będą w I klasie?

    Budyń się nad tym nie zastanawia, ważne czy w ustawie nakazali czy nie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2018-07-25 09:01:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 24 Jul 2018 23:41:05 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > A większość laptopów ma zasilacz z bolcem, mimo że wszystko z plastiku i
    > gumy. To jak? :-)

    Co śmieszniejsze, ten przewód PE często kończy się... w zasilaczu. Do
    samego komputera już nie dochodzi. Rozmyślam nad istotą tego stanu rzeczy
    za każdym razem kiedy ręka osunie mi się na głośnik z boku klawiatury
    (metalowa kratka) i ten mnie kąśliwie uszczypnie.

    Mateusz