  • 41. Data: 2018-07-26 13:17:35
    Temat: Re: remont: osprzet 3 pytania
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie radzi:

    > Jak masz już wodociąg w chacie a uziomu nie masz, to koniec lepiej
    > przyszwajcować do rury wodociągowej przed licznikiem. Bez sikania.

    Szwajsowanie polietylenu jest wprawdzie możliwe, acz nieco kłopotliwe.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2018-07-26 13:23:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 26 Jul 2018 10:16:32 +0200, collie wrote:
    > Jak masz już wodociąg w chacie a uziomu nie masz, to koniec lepiej
    > przyszwajcować do rury wodociągowej przed licznikiem. Bez sikania.

    Tak zrobim. Ale u mnie rury od wodociągu są z PVC. Będzie grało?

    Z tym że ja uziom mam, w każdym jednym gniazdku. Dochodzi nawet do
    zasilacza laptopa, ale do samego laptopa już nie. uzytkownik już mi
    wytłumaczył że tak ma być, więc za każdym razem jak mnie palnie po
    palcach pocieszam się że to dla szczytnego celu, myśląc o tych wszystkich
    nieszczęsnych ludziach co to się w blokach gnieżdżą.

    Mateusz

  • 43. Data: 2018-07-26 14:31:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Przecież pisałem. Kablem.

    Bredzisz.

    > ...i ładunek ten wyładowuje się akurat na metalowym głośniczku laptopa.

    No i?

    > Ale już kiedy ten sam głośniczek jest uziemiony to nie? Błądzisz.

    Akurat to ty tak twierdzisz i jest to totalna bzdura.
    Twierdzisz, że jak uziemisz ten głośniczek to wtedy już nie kopie.
    Jesteś w błędzie, bo  jest wręcz odwrotnie - wtedy jak urządzenie jest
    uziemione to kopnięcie jest znacznie większe.

  • 44. Data: 2018-07-26 14:56:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 26 Jul 2018 14:31:36 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Twierdzisz, że jak uziemisz ten głośniczek to wtedy już nie kopie.
    > Jesteś w błędzie, bo  jest wręcz odwrotnie - wtedy jak urządzenie jest
    > uziemione to kopnięcie jest znacznie większe.

    Uparłeś się na swoją teorię o napięciu elektrostatycznym i dalej uparcie
    brniesz w tą stronę. Moje twierdzenia opierają się na obserwacji. Zenek
    często słusznie mawia iż doświadczenie jest miarą poznania świata. Jeśli
    go ładnie poprosisz to być może kiedyś wytłumaczy ci tą myśl.

    Mateusz

  • 45. Data: 2018-07-26 15:18:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > często słusznie mawia iż doświadczenie jest miarą poznania świata. Jeśli
    > go ładnie poprosisz to być może kiedyś wytłumaczy ci tą myśl.

    Śmieszą mnie zawodowca (który z prądem ma do czynienia zawodowo ponad 30
    lat) "pouczenia" przez laików, którzy kompletnie nie mają o tym pojęcia.

  • 46. Data: 2018-07-26 23:42:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.07.2018 13:23, Mateusz Viste pisze:

    > Ale u mnie rury od wodociągu są z PVC.

    Jaki dom, takie rury. Starożytni Rzymianie popijali wodę
    z wodociągowych rur wykonanych z ołowiu i wiadomo jak to
    się dla nich skończyło, a PCW - polichlorek winylu (PVC,
    winyl) jest nie lepszy (jeśli nie gorszy) od ołowiu) pod
    względem toksyczności.

  • 47. Data: 2018-07-27 00:34:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

> [...]
    > się dla nich skończyło, a PCW - polichlorek winylu (PVC,
    > winyl) jest nie lepszy (jeśli nie gorszy) od ołowiu) pod

    Skąd to wiadomo, jakieś badania? Bo jeśli chodzi o ołów, to
    jest na ten temat literatura przedmiotu (czytałem), wiadomo
    jak -- i co ważniejsze -- w jaki sposób szkodzi. Zaś co do
    rur z PVC (oraz z PE, ten w wodowodach jest częściej używany),
    to są one już tak dawno u w użyciu, że na wodzie z nich
    wychowało się mnóstwo ludzi, co dożyli wieku, o którym się
    przeciętnemu Rzymianinowi nie śniło.

    Wracając do szwajsowania -- w większości przypadków jest ono
    przy wodociągach awykonalne. I bardzo dobrze, bowiem jeśli
    chodzi o zdrowotność wód żelazistych, jest ona przereklamowana.

    Jarek

    --
    Posłusznie melduję, że do tej butelki od koniaku nabrałem trochę wody
    do picia. Po tym gulaszu, cośmy go wczoraj jedli, mam jeszcze ciągle

  • 48. Data: 2018-07-27 08:33:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 26 Jul 2018 23:42:29 +0200, collie wrote:
    > Jaki dom, takie rury.

    Nie tyle o dom chodzi (choć w domu też wszędzie PEXy), ale po prostu
    wodociągi od kilku dekad już nie używają rur metalowych, a wyłącznie PVC.
    Bieżąca woda doszła do nas ok. 10 lat temu, i wtedy już nie było mowy o
    czymkolwiek innym niż PVC.

> [...]
    > polichlorek winylu (PVC,
    > winyl) jest nie lepszy (jeśli nie gorszy) od ołowiu) pod względem

    Jeśli go wchłaniać to pewno tak. Ale w przeciwieństwie do ołowiu, PVC nie
    przenika do wody. No chyba że powiesz że cząsteczki wody ocierają się o
    powierzchnię PVC ścierając go :) Ale jeśli tak to zapytam o jakieś
    badanie tudzież pomiary w tym temacie.

    Mateusz