eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieschody - pomozcie "odgadnac" parametry ze zdjecia :) › Re: schody - pomozcie "odgadnac" parametry ze zdjecia :)
  • Data: 2013-02-15 17:57:22
    Temat: Re: schody - pomozcie "odgadnac" parametry ze zdjecia :)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 17:09:32 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Oby, czego Ci zycze nie bylo problemu i oby roku wygladaly tak jak te na
    > zdjeciu ;-)

    Malo z drewnem mialem do czynienia - ale zrobie na kolkach i dobrym kleju, a
    dodatkowo na kolkach fishera i chyba powinno byc git :-)

    > Ale tak serio, tania cena nie gwarantuje tego ze tak bedzie.

    Wlasnie mam wycene na 2600 pln / 16 stopni + podest (spocznik) za jesion. Cena jest
    OK, drewno rok suszone naturalnie i 2 tygodnie w suszarni, klejone tylko po
    szerokosci :) Do tego dojdzie z 600 pln za podstopnice. Klejonka 4cm jest w cenie ok
    310 pln / m2 za jesion, wiec chyba OK (ni tania ni droga ;)

    > Tzn. Ty juz mieszkasz i pewno schody ladnie wyschly wiec nie powinno byc
    > problemow

    Jezeli mowisz o betonie to ja juz 3 lata mieszkam wiec jest suchy jak pieprz :-)

    > ale jesli Ci sie nie spieszy to mimo wszystko uwazam ze kupione stopnie
    > przed montazem
    > niech sobie polezakują.

    Jak dlugo ? Moge sie wstrzymac nawet pare tygodni z klejeniem - narazie moga sobie
    lezec na samych kolkach, po tych schodach poki co wchodzi sie dwa razy na tydzien :)

    > Nie chodzi o to jakie kupisz ale jakie masz teraz zrobione ;-)))

    Ah o to chodzi! No to mam prawie idealne! Co jak co ale ciesle mialem fachowca nie z
    tej ziemi i tego sie nie obawiam (tym bardziej ze i tak calosc bedzie na fisherach a
    tam jest sporo "luzu" na regulacje :)

    > Znaczy sie czy kazdy stopien i stopnica bedzie taki sam czy sa one roznej
    > wysokosci
    > i szerokosci.

    Takie same! Moze pierwsza i moze ostatnia podstopnice wyjda minimalnie inaczej :)

    > Przyloz late z boku schodow i luknij czy ladnie przylega do nich na kazdym
    > stopniu.

    Przylega prawie idealnie :-) Zreszta przy wylewaniu tez lezaly na nich poprzybijane w
    ten sposob laty :-)

    > IMHO, mozna sie zastanowic czy podstopnica musi byc taka gruba.

    Doszlismy do wniosku ze polowe zrobimy z 2cm (bo nie bedzie widac grubosci - bo sa od
    sciany do sciany), a polowe z 4cm. Ale roznica w cenie w sumie niewielka (2cm jesion
    270pln / m2, a 4cm jesion - 310 pln / m2).

    Oczywiscie surowe, bez lakieru / bejcy / malowania etc. Spocznik 2,2 x 1,1 w calosci
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.