  • 1. Data: 2019-11-25 21:59:56
    Temat: ścianka kartonowo gipsowa - potrzebuję porady
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    stawiam ściankę kartonowo gipsową, 5 metrów na 2.5metra wysoka. Na
    podłodze drewnianej. Ma nie pękać. Zgodnie z poradami NIE skręcam
    profili poziomych z profilami pionowymi. Dla tego aby nie łączyć podłogi
    z sufitem. Aż dochodzę do drzwi i profili UA, tych mocnych i tu zdania
    są podzielone. większość producentów nakazuje profil ua przymocować do
    podłogi i sufitu. Bo są aż tak mocne? Natomiast knauf, robi to na
    uchwytach, kątownikach (L-blaszkach) ślizgowych.

    https://youtu.be/Qp0CZj2TPYQ?t=133

    Co Wy na to? Jaką metodę zastosować?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-11-25 23:16:24
    Temat: Re: ścianka kartonowo gipsowa - potrzebuję porady
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 25.11.2019 o 21:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > podłogi i sufitu. Bo są aż tak mocne? Natomiast knauf, robi to na
    > uchwytach, kątownikach (L-blaszkach) ślizgowych.

    u siebie mocowałem profile poziome kołkami do podłogi i do sufitu.
    Oczywiście pomiędzy profilami a podłożem taśma PCV przyklejona do
    profili, profile pionowe do poziomych zaciskałem zaciskarką do profili,
    dużo szybsze i wygodniejsze niż skręcanie wkrętami

    co prawda góra i dół to beton a u Ciebie drewno, ale nic nie pęka,
    wykończenia szpachli od góry i dołu to akryl z kartusza, myślałem co
    prawda nad silikonem bo niby bardziej elastyczny ale niemalowalny, dałem
    więc akryl i nieżałuję

    Sporo wyczytałem na http://porady-montera.eu/blog
    ma gość sporo wprawy i co nieco ciekawego można się dowiedzieć