  • 1. Data: 2010-10-01 17:17:41
    Temat: Re: turkuć, czy kuna, czy inna cholera....
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > od kilku tygodni jakiś szkodnik niszczy mi trawnik; najpierw podejrzewałem
    > turkucia podjadka, ale to są raczej wydrapane dziury niż podziemne
    > korytarze, więc może kuna, u sąsiada podobno pomieszkuje rodzinka kun...

    Witam!
    A nie są to wrony lub inne krukowate szukające pędraków?
    Kuny (kamionki)pomieszkują u mnie, ale takich "objawów" nie zauważyłem. Co
    najwyżej kupki odchodów na ścieżkach, ale one w ten sposób "znaczą" teren.
    Czy te uszkodzenia są po nocy czy po dniu? Kuny raczej nie chodzą za dnia,
    natomiast krukowate tak.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 2. Data: 2010-10-02 16:52:38
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    > ...cały dzień mam trawnik pod własnym czujnym okiem i nic się nie
    > dzieje...

    przecież to proste,
    poświęć noc lub zainstaluj kamerę i będziesz wiedział.
    cóż to jest jedna noc w życiu człowieka.
    ja stawiam na inną cholerę

    --
    pozdr
    barbakan

  • 3. Data: 2010-10-03 06:58:07
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    Hmm!

    A może to zwykły świerszcz polny?
    U mnie po działce wędruje ich cała masa, dziurka bardzo mi pasuje,
    bo lubiłem je obserwować i robić zdjęcia. ;-)
    Dziura średnicy i głębokości męskiego kciuka.
    Lubią południową stronę ;-)

    Pozdrawiam!

    Jacek

  • 4. Data: 2010-10-05 19:15:21
    Od: esony <e...@g...com>

    On 1 Paź, 19:58, Wiesiek <wurban|wytnij_...@op.pl> wrote:

> [...]
    > własnym czujnym okiem i nic się nie dzieje; te kanaliki są dość głębokie
    > nawet do pięciu centymetrów po skosie w ziemię, ale to nie tunele jakie
    > by robił turkuć; są takie jakby ktoś próbował coś złapać, wygrzebać z
    > ziemi; w dwóch takich dołkach znalazłem zatknięte orzechy włoskie, i to
    > jest ciekawe bo nie mam w okolicach drzewka orzechowego; no i nie mam
    > pojęcia co to za licho....
    >
    > a może to wiewiór jaki, kilka razy widziałem na sośnie jak się szyszkami
    > zajadał? Ale wiewiórki nocą chyba nie funkcjonują.

    witam,
    wrona, sroka - chuligan, sójka.. lub inne ptaszysko... u mnie na
    trawniku podobne zjawisko... czasami tylko wyrwana kępka trawy,
    czasami kanalik taki jak opisujesz, orzechy wyciągam... bo już w
    ogrodzie mam 3 niechciane "nabytki"

    pozdrawiam Edyta