  • 1. Data: 2012-09-19 11:57:19
    Temat: tynkowanie bez listew prowadzących
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Od 3 dni są u mnie tynkarze. Tynk jest robiony maszynowo z gotowej
    mieszanki, cementowo - wapienny. Zdziwiło mnie, że tynkarze nie używają
    listew prowadzących, ponieważ na każdej budowie którą widziałem (a sporo
    widziałem) wszędzie takie listwy były.

    Powiedzieli mi, że więcej z tym kłopotu niż pożytku i oni tego nie
    potrzebują.

    Czy faktycznie da się prosto wykonać tynki bez listew prowadzących?

    Trochę się tym martwię. Moi tynkarze albo są tak dobrzy, że tego nie
    potrzebują, albo tak słabi, że nie potrafią ich stosować...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-19 12:17:36
    Temat: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2012 11:58:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    >

    > Trochę się tym martwię. Moi tynkarze albo są tak dobrzy, że tego nie
    >
    > potrzebują, albo tak słabi, że nie potrafią ich stosować...

    Da sie.
    Jak masz równie sciany to bez problemu jak troche krzywe to jak sie ma wprawe to tez
    bez problemu.
    Tu masz przyklad normy:
    http://tynkowanie-krakow.blogspot.com/2011/05/normy-
    dla-tynkow.html

    Listwy powoduja inna rzecz:
    tynk z listwą jest robiony na dwa razy czyli najpierw sciana potem rowek po listwie.
    To moze powodowac ze sciana popeka wzdluz tego rowka. Nie jest to problem ale
    niektorzy sie denerwuja z tego powodu.

    Jak chlopaki beda robic to sobie łatą (byle prostą :) ) sprawdzisz jak im wyszlo.

    I moja uwaga:
    Sciany proste maja sens tylko tam gdzie cos przy nich stoi lub na nich wisi.
    Idealnie proste sciany w pomieszczeniu ktore nie ma za duzo mebli powoduja okropne
    echo i maja tendencje do rezonowania. Moze meczyc, szczegolnie jak nie jest sie tego
    swiadomym.

    Idealnie proste sciany przydaja sie np. pod kafelki.

  • 3. Data: 2012-09-19 12:26:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-19 11:57, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Trochę się tym martwię. Moi tynkarze albo są tak dobrzy, że tego nie
    > potrzebują, albo tak słabi, że nie potrafią ich stosować...

    U mnie listwy dawali tylko tam, gdzie zażyczyłem sobie idealnie równych
    tynków pod płytki. W pozostałych pomieszczeniach nie dawali listew.
    Tynki wyszły bardzo ładnie, a ewentualne nierówności, które na dużych
    powierzchniach muszą wystąpić, są niewidoczne gołym okiem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-09-19 13:49:38
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Trochę się tym martwię. Moi tynkarze albo są tak dobrzy, że tego nie
    > potrzebują, albo tak słabi, że nie potrafią ich stosować...

    Wrzuć foty, pewnie chociaż jedna ściana jest już gotowa ;)

    Aby zobaczyć, czy nie masz na ścianie fal Dunaju... to wieczorem
    podejdź do ściany z mocnym halogenem w ręku i poświeć na ścianę,
    trzymając / bądź opierając oprawkę halogenu o ścianę... i poświeć
    wzdłuż ściany - najmniejsza nierówność przy takim podświetleniu
    rzuca spory cień, który można już łatwo dostrzec.

  • 5. Data: 2012-09-19 14:36:26
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzdłuż ściany - najmniejsza nierówność przy takim podświetleniu
    > rzuca spory cień, który można już łatwo dostrzec.

    Dzisiaj może już jakaś ściana będzie gotowa, ale wczoraj jeszcze nic nie
    było do ocenienia.

  • 6. Data: 2012-09-19 14:39:05
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    >Da sie.
    >Jak masz równie sciany to bez problemu jak troche krzywe to jak sie ma
> [...]

    5mm na łacie dwumetrowej? Moim zdaniem dużo...

    Wolę proste ściany i ewentualne echo :)

  • 7. Data: 2012-09-19 15:06:09
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2012 14:40:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    -dla-tynkow.html

    > 5mm na łacie dwumetrowej? Moim zdaniem dużo...

    A widziales taka sciane?
    Sprawdz jak naprawde taka wyglada.
    Tak jak kolega nizej radzi, rownie dobrze sprawdza sie zwykla latarka i ciemne
    pomieszczenie.
    U mnie jak poswiecilem to byly fale dunaju (nawet nie mieszczace sie w tych normach)
    a na oko po pomalowaniu tego nie widac, nawet jak sie na cienie patrzy.

    > Wolę proste ściany i ewentualne echo :)

    Jak sobie tam wujenka uważa.
    Moja intencja jest tylko "odstraszyc" (w sensie zeby sie nie bac) bo tu na grupie
    niektorzy chyba przesadzaja z idealnoscia.

  • 8. Data: 2012-09-19 18:28:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Tu masz przyklad normy:
    > http://tynkowanie-krakow.blogspot.com/2011/05/normy-
    dla-tynkow.html

    "Odchylenie powierzeniu tynku od płaszczyzny i krawędzi od linii
    prostej nie większe niż 5 mm w liczbie nie większej niż 3 na całej
    długości łaty kontrolnej o długości 2 m."

    To jest chyba jakaś kpina -- takie ściany to sie równa, a nie
    uznaje za wyrównane. :-) Patrząc po szcelinie, to u mnie ta
    odchyłka "na oko" nie przekracza 0,5 mm, a robiłem sam. Na
    listwach, oczywiście.

    Jeśli tak otynkowaną ścianę uznaje się za spełniającą normy,
    to ja też umiem tynkowac bez listew. :-D

    > Listwy powoduja inna rzecz:
    > tynk z listwą jest robiony na dwa razy czyli najpierw sciana potem
    > rowek po listwie.

    1. A chcesz mieć dobrze, czy szybko?
    2. W pomieszczeniach suchych listew nie trzeba wyciągać.

    > Idealnie proste sciany w pomieszczeniu ktore nie ma za duzo mebli
    > powoduja okropne echo i maja tendencje do rezonowania.

    Niestety potwierdzam istnienie tego zjawiska. :-(
    Można łatwo sprawdzić klaszcząc w dłonie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2012-09-19 18:36:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    brunet.wp wrote:

    > Wolę proste ściany i ewentualne echo :)

    Zapewniam, ze się zdziwisz, jak mocne ono będzie.
    To jest pogłos na 1/3 sekundy, Sczygiel Ci dobrze
    mówi. Ale cóż... ja też tak wolę. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2012-09-20 09:25:26
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2012 11:57:19 +0200, brunet.wp napisał(a):

    Witam,

    > Od 3 dni są u mnie tynkarze. Tynk jest robiony maszynowo z gotowej
    > mieszanki, cementowo - wapienny.

    W temacie zapytam, jaki tynk jest lepszy i czy jest różnica, a mam do
    wyboru:

    - tynk z worka, nakładany ręcznie (w 3 warstwach),
    - tynk w worka nakładany maszynowo (nie wiem ile warstw),
    - tynk robiony na budowie nakładany maszynowo (chyba 1 warstwa, max 2),

    jeśli chodzi o cenę to maleje tak jak napisałem. Najdrożej wychodzi z worka
    nakładany ręcznie (tu widziałem robotę i powiem szczerze nie było się do
    czego przyczepić). Pozostałe dopiero będę oglądał. Różnica jest dość spora
    w cenie (ok. 10 zł na m2 między najtańszym i najdroższym).

    Drugie pytanie, czy dawać tynk pod płytki czy zostawiać to miejsce nie
    tynkowane (ew. tylko z obrzutką).

    I trzecie pytanie: (ściany mam z BK na klej) czy wpuszczać kable i
    przyoszczędzać na tynku dając mniejszą warstwę), czy puścić bez bruzdowania
    i dać tynku standardowo (jakieś 1,5 do 2 cm)?

    scruffty