  • 11. Data: 2012-09-10 12:17:14
    Temat: Re: wiercenie w betonie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k2k9rr$jmu$1@usenet.news.interia.pl...

    > Aby ominąć pręt stalowy.

    Aha

    TK

  • 12. Data: 2012-09-10 12:20:10
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > - jesli robisz otwor gleboki to zmien wiertlo na mniejsze,

    Jak zmieni na mniejsze, to mu pojdzie obok preta, zablokuje sie na nim i
    sie ukreci. W efekcie bedie mial problem i z pretem i z resztka wiertla.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2012-09-10 12:28:13
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.09.2012 10:39, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > chciałem wywiercić otwór fi10 w wieńcu żelbetowym. Wieniec ma szerokość
    > 24cm. Udało mi się wykonać otwór o głębokości 20cm, ale dalej nie idzie.

    a może inaczej..
    jak już tyle masz to może(o ile się da) zrób odkrywkę z drugiej strony.
    Te 4cm to niewiele i tarczą dojdziesz żeby pręt przeciąć.
    Ale jak to zależy jak z dostępem z drugiej strony
    no i czy jesteś w stanie dokładnie określić w którym miejscu ma wyjść dziura

  • 14. Data: 2012-09-10 12:41:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale jak to zależy jak z dostępem z drugiej strony
    > no i czy jesteś w stanie dokładnie określić w którym miejscu ma wyjść

    Nie da rady, brak dostępu. Po drugiej stronie mam przymocowaną belkę
    drewnianą do muru. Jeśli przewiercę się przez wieniec, będę wiercił w
    drewnie (od tej samej, wewnętrznej strony).

  • 15. Data: 2012-09-10 16:31:03
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > wiertło do metalu zaraz się stępi na betonie.
    > Jak cienki pręt to dobrze się zaprzeć i przejdzie zwykłym wiertłem do
    > betonu. Przez gruby pręt też nie raz się przebijałem SDS'em i jakoś
    > poszło.

    Ale nie wiadomo co to za pręt.
    Zresztą widia droższa od takiego do metalu to szkoda trochę.
    Wierciłem u siebie w suficie (budynek z lat 70-tych) to jak trafiłem na pręt
    wolałem przejść na wiertło do metalu. Zdecydowanie szybciej i jak
    przestawały lecieć gorące parzące skórę kawałki stali to wracałem na widię.
    Wierciłem pneumatykiem i o ile w beton sam ciągnie to na pręcie praktycznie
    stopował. Widocznie 2,2J to mało.

    Irokez

  • 16. Data: 2012-09-10 20:40:39
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    message news:k2k908$i2r$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > Młotowiertarka raczej kiepska, Parkside z Lidla, wiertło Irwin (albo Irvin) z

    najprosciej wylaczyc udar i jechac dalej - niskie obroty, chlodzenie i ostrzenie
    wiertla zalecane, powinno sie dac bez wiekszych problemow, nie jeden drucik
    zbrojeniowy musialem w ten sposob zalatwic i sie udawalo

  • 17. Data: 2012-09-11 11:55:08
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > drucik
    > zbrojeniowy musialem w ten sposob zalatwic i sie udawalo

    Dzięki, dzisiaj będę próbował się przewiercić. Sądzę jednak, że to może
    niekoniecznie być pręt, bo opiłki powinny się pojawić na wiertle a raczej
    ich nie ma.

    Trochę słaby ten Parkside, teraz kupiłbym coś mocniejszego...

  • 18. Data: 2012-09-11 15:44:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    message news:k2n1pt$f59$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > nie ma.
    > Trochę słaby ten Parkside, teraz kupiłbym coś mocniejszego...

    magnesem wybadasz - przyczep do jakiegos drutu czy kolka i zobacz
    czy pociagnie

    sprawa o tyle istotna ze jezeli to nie zbrojenie tylko jakis kamien to
    lepiej udaru nie wylaczac

  • 19. Data: 2012-09-12 10:41:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > magnesem wybadasz - przyczep do jakiegos drutu czy kolka i zobacz
    > czy pociagnie
    >
    > sprawa o tyle istotna ze jezeli to nie zbrojenie tylko jakis kamien to
    > lepiej udaru nie wylaczac

    Dałem spokój z tamtym otworem, bym się zajechał. To jednak był pręt i to
    raczej fi12.

    Zacząłem wiercić w nowym miejscu, połowę wczoraj wywierciłem.

    Generalnie nie ma sensu walczyć ze zbrojeniem. Zdecydowanie lepiej zacząć w
    nowym miejscu jeśli jest taka możliwość.

  • 20. Data: 2012-09-12 11:05:37
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Witam.

    > Generalnie nie ma sensu walczyć ze zbrojeniem. Zdecydowanie lepiej zacząć
    > w nowym miejscu jeśli jest taka możliwość.

    Jak to sie mowi, czlowiek musi sam wiele rzeczy sprobowac
    inaczej nie uwierzy ;-)

    pozdrawiam
    Adams