  • 1. Data: 2012-08-26 15:34:35
    Temat: wybor wiertarki akumulatorowej po raz kolejny...
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    poradzcie co wybrac do zastosowan polprofesjonalnych
    (uprzedzajac uwagi - mam wkretarke na 230v, zwykla wiertarke
    i mlot na sds, zdecydowanie potrzebuje dobrej akumulatorowki)

    szukam czegos co zastapi mi zdychajacego black&deckera
    uzywanego przez ostatnie 4 lata
    (cos takiego jak to http://allegro.pl/i2559022489.html po
    naladowaniu dziala slicznie, ale po kilku dniach padaja
    kompletnie, tak ze z miesiac czy dwa na decyzje i zakup
    jeszcze mam) z jednej strony chcialbym zostac przy tym
    momencie ktory mam, z drugiej wazy to sporo, a na dodatek
    jest dosyc dluga i nie wszedzie sie miesci

    czego mi trzeba:

    2 biegi i udar (do ciezkich zadan mam normalny mlot z sds,
    ale czasem sie przyda na dziury pod kolki itp.)

    2 baterie, mysle o litowo-jonowych (dlugo trzymaja nieuzywane,
    sa lekkie, duze prady ladowania i rozladowania) najlepiej na 18v

    mile widziana tez jakas sensowna skrzynka na calosc do ktorej
    zmiesci mi sie troche najczesciej uzywanych drobiazgow

    nie chcialbym raczej przekraczac 900 pln, allegro raczej
    odpada zeby nie trafic na jakies stare baterie w 'atrakcyjnej'
    cenie ale mysle o czyms w takich okolicach: http://allegro.pl/i2564210439.html
    czy http://allegro.pl/i2573952823.html

  • 2. Data: 2012-08-26 17:32:48
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    Może AEG?
    http://allegro.pl/aeg-bsb-18-g-li-wiertarko-wkretark
    a-udarowa-18v-li-i2541435860.html

    Mam podobną AEG BSB 18 STX ale NiMn w kolorze niebieskim jak były na
    wyprzedaży kupiłem (zmieniali kolor i za pół ceny wziełem). Na Li-Ion mają
    trochę mniejszy moment obrotowy ale za to lżejsze o połowę - moja to kawał
    ciężkiego sprzętu i do skręcania mebli się nie nadaje chyba że się pakuje
    mięśnie ;)

    Ładowarka 30 minutowa to świetna sprawa, zanim padnie jeden akumulator drugi
    już naładowany (a wiercąc w ciężkim materiale niestety szybko kończą się
    baterie).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-08-26 18:25:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > już naładowany (a wiercąc w ciężkim materiale niestety szybko kończą się

    wolalbym cos do czego dalo by sie dokupic akumulatory w
    rozsadnej cenie, w tym momencie na ebayu za 45 euro mam 1.5 Ah 18v do
    makity a od chinczykow mozna kupic jakies juz od 30, do aeg kosztuja
    troche wiecej i np. na allegro 18v sa tylko u jednego sprzedajacego

    makita mialaby tez ten plus ze moge kupic radio czy latarke,
    korpusow tez jest calkiem sporo na allegro - jezeli cos mi padnie
    podczas pracy kupie sobie co trzeba w kazdym wiekszym sklepie w ciagu
    pol godziny, aeg w okolicy raczej od reki nie znajde

  • 4. Data: 2012-08-26 19:00:45
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > podczas pracy kupie sobie co trzeba w kazdym wiekszym sklepie w ciagu
    > pol godziny, aeg w okolicy raczej od reki nie znajde

    Pod tym względem to fakt, AEG jest mało bo sprzęt raczej typu profi i drogi
    więc nie każdego stać (ta moja w/g cennika kosztowała około 1600).
    Co do akumulatorów od chinoli - daruj sobie. Lepiej zleć wymianę samych
    ogniw jak się skończą (i to samo proponuję z Twoim black&deckerem zrobić
    chyba że go już nie lubisz to przyjmę za piwo jak masz go wyrzucić - spójrz
    na http://www.batimex.pl/ na ten przykład lub inne firmy, zgrzeją Ci pakiet
    jaki chcesz).
    W głupiej taniej wiertarko-wkrętarce TOYA 20,4V z udarem (!) jak siadły
    baterie po 2 latach, to po wstawieniu nowych ogniw SANYO nie ta sama
    wiertarka się zrobniła. Nowa tak nie działała. Uszkodzi mi się niestety w
    niej przycisk... może grzieś znajdę to wymienię bo szkoda sprzetu (belki na
    działce tym się świetnie szlifowało a i w lanym betonie udało mi się dziury
    porobić chociaż trwało to strasznie długo, ale nic innego pod ręką nie
    miałem).
    W mojej AEG też jak się skończą ogniwa to je po prostu wymienię.

    Co do rzucania o glebę - no jasne, ciężko będzie o obudowę, ale jak patrzę
    na wykonanie mojej to musiał bym nią nieźle przywalić. Kumpel taką na 14,4V
    to zaprawy mieszał, a jak zobaczyłem jak ona wygląda po remoncie to szok
    :)... ale dzielnie pracuje.

    Makity wkrętarek 12V trochę w pracy mieliśmy. Takie zabawki... wytrzymały
    dwa lata (albo i mniej) i kupiliśmy niebieskie Bosche. Może te z linka będą
    trwalsze .Latarka moja straciła szkiełko po 2 tygodniach, a po kilku
    miesiącach przestało kontaktować na przegubie i poszła na dno szafy.
    Wiertarka z radiem ?? dobre... ;) czekaj, półprofesionalny sprzęt szukasz?

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-08-26 20:26:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > i to samo proponuję z Twoim black&deckerem zrobić chyba że go już nie lubisz
    > to przyjmę za piwo jak masz go wyrzucić - spójrz na http://www.batimex.pl/ na
    > ten przykład lub inne firmy, zgrzeją Ci pakiet jaki chcesz).

    niestety ladowarka w tym b&d jest kompletnie do dupy, pierwsza baterie laduje
    nawet dobrze (mimo deklarowanego czasu ladowania 1h trwalo to od nowosci
    zawsze ponad 2 - juz nawet samym na poczatku ladowarke wymienialem) ale po
    naladowaniu pierwszej drugiej nie ruszy dopoki nie zostanie odlaczona na
    godzine do ostygniecia

    baterie po naladowaniu dzialaja i pojemnosc maja prawie jak nowe, ale zdychaja
    kompletnie po kilku dniach lezenia, sama wiertarka juz tez swoje przepracowala
    i pewnie zbyt dlugo nie pociagnie wiec zamiast ladowac w nia kase wole brac
    nowy komplet ktory starczy na kolejne pare lat

    > Wiertarka z radiem ?? dobre... ;) czekaj, półprofesionalny sprzęt szukasz?

    radio+latarka (ew. samo radio czy sama latarka) to osobny sprzet zasilany tymi
    samymi aku co wiertarki http://allegro.pl/i2521150854.html radyjko sie przyda
    podczas malowania i innych cichych robot, a latarka predzej czy pozniej zawsze
    bedzie potrzebna

    zreszta jak sprzet sie sprawdzi to maja tez pilarki, katowki i mase innych
    zabawek

  • 6. Data: 2012-08-26 21:14:58
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > wymienialem) ale po naladowaniu pierwszej drugiej nie ruszy dopoki nie
    > zostanie odlaczona na godzine do ostygniecia

    No to faktycznie spartolona ładowarka.

    > baterie po naladowaniu dzialaja i pojemnosc maja prawie jak nowe, ale
    > zdychaja kompletnie po kilku dniach lezenia, sama wiertarka juz tez

    Od nowości? Jak nie, to jednak pakiet do dupy jest.

> [...]
    > predzej czy pozniej zawsze bedzie potrzebna
    > zreszta jak sprzet sie sprawdzi to maja tez pilarki, katowki i mase innych

    No właśnie, zabawek...
    Coś w ten deseń mieliśmy
    http://allegro.pl/wiertarka-wkretarka-makita-6271dwa
    le-latarka-12v-i2565918494.html
    Jak możesz, to weź gdzieś w jakimś sklepie do ręki najpierw jedno i drugie a
    potem już sobie wybierz.

    Irokez

  • 7. Data: 2012-08-26 21:23:31
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    A jak będziesz potrzebował większego momentu to na przykład
    http://allegro.pl/wiertarko-wkretarka-milwauke-m18-c
    pd-32c-tarnow-i2568823192.html

    A tak właściwie to AEG = Milwauke = Atlas Copco :)

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2012-08-26 23:15:20
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > Od nowości? Jak nie, to jednak pakiet do dupy jest.

    nie, pierwsze dwa i pol roku bylo ok, teraz zauwazam ze musze planowac
    ladowanie bezposrednio przed pracami i mnie to lekko wkurza

> [...]
    le-latarka-12v-i2565918494
    > .html Jak możesz, to weź gdzieś w jakimś sklepie do ręki najpierw jedno i

    12v to malo, dlatego celuje w makity 18v, aeg to fajny sprzet ale to co mi
    sie podoba to juz za drogie... bede tego uzywal intensywnie, ale nie wiecej niz
    dzien czy dwa w tygodniu, czasem co drugi tydzien, wiec nie potrzebuje
    sprzetu z najwyzszej polki a tylko cos nieco lepszego niz mialem teraz

    mechanicznie obecnemu b&d nie mam nic do zarzucenia, jego slabym punktem
    jest ladowarka, obecnie baterie i ewentualnie waga, ale to sie dalo przezyc

    gdyby nie fakt ze znam juz zalety baterii li-ion to pewnie kupilbym
    nastepnego i tez nie byloby zbyt strasznie...

    poszukam jeszcze, moze upoluje cos w promocji, ewentualnie kupie sam
    akumulator do tego co mam i zaczekam do poswiatecznych wyprzedazy w amazonie

  • 9. Data: 2012-08-27 17:52:54
    Od: <news>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:
> [...]
    > widziana tez jakas sensowna skrzynka na calosc do ktorej zmiesci mi sie
    > troche najczesciej uzywanych drobiazgow nie chcialbym raczej przekraczac

    mogę spokojnie polecić WORX z aukcji:
    http://allegro.pl/wiertarko-wkretarka-udarem-worx-wu
    364-1-14-4v-gwf-i2579361227.html
    ta jest na 14V, ale są i na 24V