  • Data: 2020-05-23 17:01:00
    Temat: Re: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Od: ks <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-22 o 13:47, Krzysztof Waberski pisze:
    > Belka zrobiona nadprogramowo, na "nosa", wolnowisząca w poprzek garażu, żeby było
    na czym podwiesić drzwi garażowe. Ale wpadłem na pomysł, żeby teraz zrobić na niej
    drewniana antresolę na bambetle. Wytrzymałość stali ST-4 na rozciąganie wziałem z
    tablic fizycznych, 440 MPa. Masa samej belki to -myślę -ok.900 kg. Tu pytanie czy
    dodatkowe obciążenie,
    > rzędu 1500 kg to jest znaczące czy nieznaczące.

    W tym wypadku nos zawiódł moim zdaniem. Nie wiem czy mi odpowiadasz bo
    nie cytujesz ale nie podałeś jak są prety rozłozone a to kluczowe.
    440 MPa to nie jest 40 ton tylko 4. Ta belka nie ma prawie zadnego
    zapasu wytrzymałości. Wg mnie jakbys na srodku tej belki powiesił około
    500kg to ta belka sie złamie.
    Nie jestem konstruktorem ale przy pewnnych upraszczajacych zalozeniach
    potrafie oszacować naprezenia.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com